Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Demiryolu taşımacılığında yük vagonları, çeşitleri ve özellikleri, numaralandırma ve işaretleme, yük vagonlarının dağıtımı, yüklenmesi, etiketlenmesi ve mühürlenmesi, trenlerin sınıflandırılması, sefere hazırlama, trafik düzenleme, ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeler, vagonların bakım onarımı, yurtiçi demiryolu taşımacılığında meydana gelen aksaklıklar.
|
2) Freight forwarder kavramını açıklar.
|
3) Çeken ve çekilen araçlar
|
4) Raylı sistemlerinin tarihi ve temel kavramlar
|
5) İstasyon tasarımı
|
6) raylı sistemlerde yol ve altyapısı
|
7) elektrifikasyon, sinyalizasyon ve tren kontrolü
|
8) asansörler, yürüyen merdivenler ve su pompaları
|
9) Havalandırma sistemleri
|
10) Geleceğe bakış
|
11) final sınavı
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Depolar ve Bakım atölyeleri
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Freight forwarder firma çeşitlerini ve faydalarını analiz eder.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Genel Tanım – süreç (Ne yapar forwarder) |
Ders öncesi önerilen makaleler okunur.
|
|
2) |
Yasal dayanak (Yasa ve yönetmelikler) + Zorunlu belgeler – Yetki belgeleri (L2 belgesi – C2 belgesi ) |
|
|
3) |
Ulusal ve Uluslar arası kuruluşlar (FIATA – UTIKAD) |
|
|
4) |
Faaliyet alanları (operasyon süreç takibi – gümrükleme – Depolama / Elleçleme / Ambalajlama, barkod ve etiketleme / Sigortalama – Maliyet planlaması – Taşıma sözleşmesi ve kapsamının belirlenmesi / Taşıma belgeleri hazırlama |
|
|
5) |
FF kullanmanın firmalar için avantaj ve dezavantajları |
|
|
6) |
FF Departmanları ve görevleri |
|
|
7) |
FF’ın Hizmet aldığı ve Hizmet Verdiği Taraflar |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Demiryolu FF hizmetlerinde kullanılan genel terimler |
|
|
10) |
FF'da İthalat ve İhracat süreçleri |
|
|
11) |
Gümrük işlemleri ve faturalandırma hizmetleri |
|
|
12) |
FF'da yüke verilen hizmetler ve yük güvenliği |
|
|
13) |
Raylı sistemlerde İntermodal Taşımacılık |
|
|
14) |
FF'da Ağır Taşıma ve Proje Lojistiği |
|
|
15) |
FF'da Uluslararası Mevzuat boyutu |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Tedarik zinciri boyunca yer alan tüm tarafların görev ve sorumluluklarını kavrama. |
|
2) |
Depo iş süreçlerini, sipariş yönetimini, malzeme elleçleme, paketleme ve etiketleme işlemleri hakkında bilgi sahibi olma. |
|
3) |
Lojistik, dış ticaret, pazarlama ve gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olma. |
|
4) |
Dış ticaret ile ilgili süreçlerini (teslim ve ödeme şekilleri vs.) açıklama, INCOTERMS hakkında bilgi sahibi olma. |
|
5) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri pratik bilgi ile bütünleştirme. |
|
6) |
Lojistik alanındaki işletmelerin temel özelliklerini ve ekonomik hayatı bilerek iç ve dış çevresini takip ve analiz edebilme |
|
7) |
Lojistik alanında aldığı uygulamalı eğitim sayesinde karmaşık sorunları analiz edebilme, farklı düşüncelerden sentez yaratma yoluyla sorunlara çok yönlü bakış açısı getirebilme. |
|
8) |
Lojistik faaliyetleri kapsamında tasarım, planlama ve karar alma ile ilgili kuramsal yöntemleri uygulama alanında kullanabilme. |
|
9) |
Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlayıp değerlendirebilme. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
2 |
5 |
10 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
48 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
20 |
40 |
Ara Sınavlar |
2 |
15 |
30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
30 |
30 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
100 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
148 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
6 |