ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Bilgi Güvenliği TeknolojisiSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
50011TATOZ-SAV3272 Sayısal Analiz ve Veri Yapıları 1 Bahar 2 0 2 4
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi STAFF
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi: Temel Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Analitik çözümü optimal veya hiç olmayan problemler için sayısal yöntemler ile çözüm metodlarının verilmesi, bilgisayar yazılımlar için gerekli olacak sayısal altyapı becerilerinin oluşturulması
Dersin İçeriği: Temel bilgisayar ölçü birimleri, Hata analizi, Sayı sistemleri ve veri tipleri, Sayısal çözüm metodları (Lineer Denklem Takımlarının Çözüm Yöntemleri, İnterpolasyon ve Eğri Uydurma, Sayısal Türev, Sayısal İntegrasyon), Matris İşlemleri, Python kütüphanelerinin kullanılması ile algoritmaların sayısal çözümlenmesi

Derse Özgü Kurallar

Temel programlama bilgisine sahip olmak.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Algoritma geliştirebilmek
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Veri yapıları hakkında bilgi sahibi olmak ve veri analizi yapabilmek
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Problem çözümünde sayısal yöntemleri kullanabilmek

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Adi Diferansiyel Denklemlerin Sayısal Çözüm Yöntemleri -
1) Temel bilgisayar ölçü birimleri -
2) Sayı sistemleri ve veri yapıları -
3) Hata analizi -
4) Algoritmaların sayısal çözümleri -Kruskal -Öklid -Aç gözlü -Sihirli Kare -Kart Sıralama -
5) Matris uygulamaları -
6) Lineer Olmayan Denklemlerin Çözüm Yöntemleri -
7) Lineer Denklem Takımlarının Çözüm Yöntemleri -
8) Arasınav -
9) İnterpolasyon ve Eğri Uydurma -
10) Sayısal Türev -
11) Sayısal İntegrasyon -
12) Adi Diferansiyel Denklemlerin Sayısal Çözüm Yöntemleri -
13) Adi Diferansiyel Denklemlerin Sayısal Çözüm Yöntemleri -
14) EŞİTLİKLERİN KÖKLERİNİN BULUNMASI. -
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1- Bakioğlu, M.; Sayısal Analiz, Beta Yayınları.
2- Veri Yapıları ve Algoritmalar, Toros Rifat ÇÖLKESEN
3- Data Veri Madenciliği - Veri Analizi, Haldun Akpınar, Papatya Yayınları
4- Nümerik Analiz, Bekir Karaoğlu
5- Veri Analizi, Nuran Bayram
Diğer Kaynaklar: 1- Bakioğlu, M.; Sayısal Analiz, Beta Yayınları.
2- Veri Yapıları ve Algoritmalar, Toros Rifat ÇÖLKESEN
3- Data Veri Madenciliği - Veri Analizi, Haldun Akpınar, Papatya Yayınları
4- Nümerik Analiz, Bekir Karaoğlu
5- Veri Analizi, Nuran Bayram
6-Behiç Çağal : Sayısal Analiz, Birsen Yayınevi.
7-Sayısal analiz ve mühendislik uygulamaları / İrfan Karagöz.
8-Sayısal analiz / Behiç Çağal
9-Sayısal yöntemler / Zekai Yılmaz.
10-Sayısal çözümleme / Recep Tapramaz.

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Kurumsal siber güvenlik kural ve yönergelerini tanımlar. 1
1) Donanım aracılığı ile meydana gelebilecek herhangi bir istismarın tespiti ve önlenmesi için gerekli görev ve sorumlulukları listeler. 1
1) Bilgi teknolojileri sistemlerinin bilinen siber güvenlik açıklıklarına karşı yayınlanan yamaların takibini yapar. 1
1) İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. 1
1) Bilgi güvenliği teknolojisi ve yazılım alanındaki temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar.
1) Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. 5
2) Siber varlıkları bilir ve bilgi güvenliği açısından analiz eder.
2) Yazılım bileşenlerinde meydana gelebilecek herhangi bir istismarın tespiti ve önlenmesi için gerekli görev ve sorumlulukları listeler. 1
2) Bilgi Güvenliği Prosedür ve kontrol bileşenlerini oluşturur. 1
2) Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. 1
2) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
2) Kullanıcıların işlerini yapabilecekleri kadar yetki verilmesinin önemini açıklar. 1
3) Yerel alan ağlarında meydana gelebilecek herhangi bir istismarın tespiti ve önlenmesi için gerekli görev ve sorumlulukları listeler. 1
3) Siber güvenlik risk yönetimi sistemini deneyimler.
3) Etkili olay yönetimi için gerekli politikaları ve süreçleri açıklar. 1
3) Siber saldırıya karşı teknolojik olmayan mücadele araç ve metotlarını tespit eder. 3
3) Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. 3
3) Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2
4) Yetkilerin doğru yapılandırılması, gerçekleşmiş, gerçekleşmekte veya başarısız olmuş siber saldırın tespiti, koruma için tepkinin zamanında verilebilmesi ve yasal zorunlukların yerine getirilmesini için siber sistemlerin izlenmesinin önemini açıklar. 1
4) Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. 1
4) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
4) Siber saldırıya karşı teknolojik yöntem araç ve metotlarını tespit eder. 1
4) Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. 2
5) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. 1
5) Kullanıcı eğitimi ve siber güvenlik farkındalığının önemini açıklar. 1
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır.
6) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. 1
6) Bilgi Güvenliği Teknolojisi alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemeleri hatırlar. 1
7) Programlama temellerini ve algoritma bilgisini tanımlar. 5
7) Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. 1
8) Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. 1
9) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). 1

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Problem Çözme
Laboratuvar
Beyin Fırtınası
Soru Cevap

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Ödev Değerlendirme

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 1 % 10.00
Ödev 1 % 10.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Laboratuvar 14 1 14
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 6 2 12
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 5 5
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 59
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 5 10
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 45
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 104
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4