ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Dijital Oyun TasarımıSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60314TATOS-DOT0036 Popüler Kültür 3 Bahar 2 0 2 4
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ZEYNEP FERİHA EREN KUNT
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:


Dersin Kategorisi: Mesleki Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersle, öğrencilerin Popüler Kültür'ü kültürel değerlerin göstergesi ve kültürel anlamın inşasıyla ilişkilendirilerek değerlendirmeleri amaçlanır. Ders kapsamında, popüler kültürün üretim ve tüketim dinamiklerinin hem ekonomik, politik ve toplumsal alanla, hem de günlük yaşam pratikleriyle etkileşimi araştırılacaktır. Dersin sonunda öğrencilerin, popüler kültür ürünlerini, disiplinlerarası akademik yaklaşımlar ve kamusal alandaki güncel tartışmalarla ilişkilendirerek yorumlama becerisi edinmesi hedeflenir.
Dersin İçeriği: Derste, akademik okumalara paralel olarak, farklı popüler kültür mecralarından (sinema, televizyon, radyo, podcast, dijital medya) örnekler eleştirel yaklaşımla incelenerek popüler kültürün anlamı ve toplumsal yaşamdaki rolüne odaklanılacak; popüler kültürün güç ve ideolojiyle ilişkili olarak toplum tarafından kabul gören dünya görüşlerine etkisi değerlendirilecektir.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Popüler kültür, yüksek kültür ve alt kültür gibi kavramları tanır, sorgular ve tartışır.
  2) Popüler kültür algısının dönüşümlerini tespit edebilir.
  3) Popüler kültür ürünlerinin üretim ve tüketim pratiklerini inceleyerek popüler medyanın etkilerini ve potansiyelini çok yönlü biçimde değerlendirebilir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Popüler Kültüre giriş
2) Medyayı okumak: Seyirci/kullanıcı kime denir? Medya nasıl tüketilir?
3) Popüler Kültür'ü tanımlamak: Tarihi ve Bugünü
4) Popüler Kültür: Temsil, Kimlik ve Aidiyet
5) Hayran Kültürü: Toplumsal etkileşim
6) Oyunlar: Kahramanın Dönüşümü
7) Kültür Endüstrisi
8) Kültürel emperyalizm
9) Interaktif izleyiciler
10) Ideoloji ve Güç ilişkileri : Sinema ve televizyon
11) Müzik ve podcast: Türleri kim belirler? Dinleme biçimlerimiz, bize dair ne söyler?
12) Transmedya hikaye anlatıcılığı
13) Siyaset: Kültürel iktidar ne demek?
14) Sunumlar
15)
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Adorno, Theodor. Kültür Endüstrisi: Kültür Yönetimi. (çev. Nihat Ülner, Mustafa Tüzel, Elçin Gen). İstanbul: İletişim.
Doğu Batı Düşünce Dergisi: Popüler Kültür, 15. İstanbul: Doğu Batı Dergileri.
Jenkins, Henry. Cesur Yeni Medya: Teknolojiler ve Hayran Kültürü. (çev. Nihan Yeğengil). İstanbul: İletişim.
Manovich, Lev. “The Practice of Everyday (Media) Life: From Mass
Consumption to Mass Cultural Production.
Kellner, Douglas. Media Culture: Cultural Studies, Identity, and Politics in the Contemporary Moment. Routledge
Storey, John. Cultural Theory and Popular Culture: An Introduction. London: Routledge.
Storey, John. Popüler Kültür Çalışmaları Kuram ve Metotlar. (çev. Koray Karaşahin). İstanbul: Babil.




Diğer Kaynaklar: Gürbilek, N. (2016). Vitrinde Yaşamak. İstanbul: Metis.
Eagleton, T. (2019). Kültür. Çev. Berrak Göçer. İstanbul: Can.

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Dijital Oyun Tasarımında gerekli olan bilgisayar bilimleri ve tasarım tekniklerine dair kavramları tanımlayabilme.
2) Analog ve dijital oyunlara ilişkin tarihsel ve kuramsal bilgiyi yorumlayabilme.
3) Oyun tasarım ilkeleri, oyun mekanikleri, dinamikleri ve bölüm tasarımı kavramlarını tanımlayabilme.
4) Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilme
5) Teorik bilgisini kullanarak oyun içerisinde yer alan tasarım ögelerini çözümleyebilme.
6) Çizim ve animasyon tekniklerini disiplin bağlamında sıralayabilme.
7) Oyun geliştirme sürecinde yapay zeka tekniklerini kullabilme, matematik ve fizik kurallarına dayalı olasılıkları hesaplayabilme.
8) Farklı platformlarda sunulmak üzere tasarlanan dijital oyunlar için kod yazma ve animasyon bilgisini kullanabilme.
9) Serbest el çizim ve dijital çizim tekniklerini kullanabilme.
10) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip edebilme.
11) Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahip olabilme.
12) Oyun tasarımını ve oyun ögelerini oyun olmayan alanlarda kullanarak yapılandırabilme.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Gösterim
Okuma
Ödev
Soru Cevap

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Ödev Değerlendirme
Tartışmalara Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 2 4 8
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 92
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 96
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4