Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler çizgi romanın tarihsel gelişimini özetleyebilir.
|
2) Öğrenciler çizgi roman örneklerini tarihsel gelişmeler ve diğer medyayla ilişkilendirir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler çizgi roman çözümlemesi, değerlendirmesi ve yaratımına yönelik beceriler geliştirir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler ders içerisinde (çizgi romanın tarihsel gelişimi, medya ilişkileri ve üretim tekniklerine dair) not tutarak, sonrasında araştırma yaparak farklı disiplinlerde öğrenme yetkinliği kazanır.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Derse giriş. Çizgi romanın tanımı. |
|
|
2) |
Çizgi romanın doğuşu ve erken dönemleri. |
|
|
3) |
Çizgi romanda anlatım I - Panellerin içinde (renkler, çizgiler ve çizim tipleri) |
|
|
4) |
Çizgi romanda anlatım II - Panellerin arasında ("closure" ve "braiding" konseptleri) |
|
|
5) |
Çizgi romanlar ne anlatır? (Süper)kahraman hikayeleri |
|
|
6) |
Çizgi romanlar ne anlatır? Gerçek hikayeler |
|
|
7) |
Alternatif çizgi romanlar |
|
|
8) |
Vize haftası |
|
|
9) |
Dünyadan çizgi roman gelenekleri (Japon, İtalyan ve Fransız-Belçika çizgi romanları) |
|
|
10) |
Türkiye'de çizgi roman |
|
|
11) |
Çizgi roman ve medya ilişkileri I - Uyarlama |
|
|
12) |
Çizgi roman ve medya ilişkileri II - Web çizgi romanları ve dijitalleşme |
|
|
13) |
Dünya çapında çizgi roman tüketimi |
|
|
14) |
Öne çıkan çizgi roman örneklerinin sınıfça tartışılması I - (Alan Moore, Marjane Satrapi, Joe Sacco ve diğer sanatçılardan seçme eserler) |
|
|
15) |
Final haftası |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Dijital Oyun Tasarımında gerekli olan bilgisayar bilimleri ve tasarım tekniklerine dair kavramları tanımlayabilme. |
|
2) |
Analog ve dijital oyunlara ilişkin tarihsel ve kuramsal bilgiyi yorumlayabilme. |
|
3) |
Oyun tasarım ilkeleri, oyun mekanikleri, dinamikleri ve bölüm tasarımı kavramlarını tanımlayabilme. |
|
4) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilme |
|
5) |
Teorik bilgisini kullanarak oyun içerisinde yer alan tasarım ögelerini çözümleyebilme. |
3 |
6) |
Çizim ve animasyon tekniklerini disiplin bağlamında sıralayabilme. |
|
7) |
Oyun geliştirme sürecinde yapay zeka tekniklerini kullabilme, matematik ve fizik kurallarına dayalı olasılıkları hesaplayabilme. |
|
8) |
Farklı platformlarda sunulmak üzere tasarlanan dijital oyunlar için kod yazma ve animasyon bilgisini kullanabilme. |
|
9) |
Serbest el çizim ve dijital çizim tekniklerini kullanabilme. |
|
10) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip edebilme. |
4 |
11) |
Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
|
12) |
Oyun tasarımını ve oyun ögelerini oyun olmayan alanlarda kullanarak yapılandırabilme. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
1 |
14 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
2 |
1 |
2 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
44 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınavlar |
1 |
2 |
2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
5 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
49 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |