Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Teknolojinin toplum üzerindeki etkilerini açıklar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Siber Kültürün yarattığı dil, medya araçları ve kimlik gibi olguları değerlendirir.
|
2) Dijitalleşme öncesi ve sonrası toplumların kültürel özelliklerini ve değişimlerini yorumlar.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Dijitalleşmenin toplumla ve kültürle ilişkisini tartışır.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Tanışma, dersin asmacı, içeriği ve ders kapsam ve kavramlarına genel bakış. |
Ders Notları: Siber Kültür ders sunumları, internet araştırma ve görselleri, akademik çalışmalar.
|
|
2) |
Dijital Yerliler ve Dijital Göçmenler |
Ders Notları: Siber Kültür ders sunumları, internet araştırma ve görselleri, akademik çalışmalar.
|
|
3) |
Hedonik Tüketim ve Tüketim Kültürü |
Ders Notları: Siber Kültür ders sunumları, internet araştırma ve görselleri, akademik çalışmalar.
|
|
4) |
Kitle iletişimi ve Kitle Kültürü |
Ders Notları: Siber Kültür ders sunumları, internet araştırma ve görselleri, akademik çalışmalar.
|
|
5) |
Postmodern Tüketici ve Sanal Topluluklar |
Ders Notları: Siber Kültür ders sunumları, internet araştırma ve görselleri, akademik çalışmalar.
|
|
5) |
Dijital okur yazarlık |
Ders Notları: Siber Kültür ders sunumları, internet araştırma ve görselleri, akademik çalışmalar.
|
|
6) |
Genel Tekrar ve Kısa Quiz |
Ders Notları: Siber Kültür ders sunumları, internet araştırma ve görselleri, akademik çalışmalar.
|
|
8) |
Vize Sınavı |
Ders Notları: Siber Kültür ders sunumları, internet araştırma ve görselleri, akademik çalışmalar.
|
|
9) |
Dijital Güvenlik ve Özel Hayat |
Ders Notları: Siber Kültür ders sunumları, internet araştırma ve görselleri, akademik çalışmalar.
|
|
10) |
Dijital Pazarlama |
Ders Notları: Siber Kültür ders sunumları, internet araştırma ve görselleri, akademik çalışmalar.
|
|
11) |
Dijital İçeriklerin Dili |
Ders Notları: Siber Kültür ders sunumları, internet araştırma ve görselleri, akademik çalışmalar.
|
|
12) |
Dijital İçerik İncelemeleri |
Ders Notları: Siber Kültür ders sunumları, internet araştırma ve görselleri, akademik çalışmalar.
|
|
13) |
Makale İncelemeleri:
Siber Kültür ve Hiper Gerçeklikte Değişen Yaşam
Sanal Kültür: Yanılsama mı, Gerçeklik mi?
|
Ders Notları: Siber Kültür ders sunumları, internet araştırma ve görselleri, akademik çalışmalar.
|
|
14) |
Makale İncelemeleri:
Küreselleşme internet ve Gençlik kültürü
Medyatikleşen kültürler üzerine eleştirel bir okuma
|
Ders Notları: Siber Kültür ders sunumları, internet araştırma ve görselleri, akademik çalışmalar.
|
|
15) |
Final Sınavı |
Ders Notları: Siber Kültür ders sunumları, internet araştırma ve görselleri, akademik çalışmalar.
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
● Ders Notları: Siber Kültür ders sunumları, internet araştırma ve görselleri, akademik çalışmalar. (Dersin Öğretim Görevlisi tarafından sağlanacaktır.)
● Yeni Medya ve Dokunmatik Toplum, Deniz Yengin, Derin Yayınları (2014)
|
Diğer Kaynaklar: |
● Kültür ve Toplum; Jeffrey C. Alaxander, Steven Seidman; Çeviri: Nuran Yavuz; Boğaziçi Üniversitesi yayınevi (2013)
● Dijital Kültür ve İletişim; Dr.Veysel Çakmak, Dr.Selahattin Çavuş; Literatürk(2018)
● İletişim Çağında Dijital Kültür; Doç.Dr.Mehmet Gökhan Genel; Eğiytim yayınevi (2018)
● Dijital Kültür; Charlie Gere, Salon Yayınları (2018)
● Dijital Çağda İletişim; Suat Gezgin; Eğitim Yayınevi (2018)
● Dijital Halkla İlişkiler Kavram ve Araçları, Aybike Pelenk Özel, Nuray Yılmaz Sert, Derin Yayınları (2015)
● Dijital Pazarlama Stratejisi, Simon Kingsnorth, Editör: Doç.Dr.Fahri Apsydın, Çevirmen: Laden Deniz, Nobel Yayınları (2017)
● Postmodernizm ve Tüketim Kültürü; Mike Featherstone; Çeviren: Mehmet Küçük; Ayrıntı Yayınları (2013)
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Dijital Oyun Tasarımında gerekli olan bilgisayar bilimleri ve tasarım tekniklerine dair kavramları tanımlar. |
|
|
1.1 Oyun tasarım ilkeleri, oyun mekanikleri, dinamikleri ve bölüm tasarımı kavramlarını tanımlar. |
|
|
1.2 Çizim ve animasyon tekniklerini disiplin bağlamında sıralar. |
|
|
1.3 Analog ve dijital oyunlara ilişkin tarihsel ve kuramsal bilgiyi yorumlar. |
|
|
|
|
2) |
Belirlenen hedefler doğrultusunda güncel teknoloji ve tasarımlarla desteklenen dijital oyunlar yaratır. |
|
|
2.1 Dijital oyun tasarımı sürecini planlama ve durum analizi yaparak organize eder. |
|
|
2.2 Disiplinlerarası bileşenleri kullanarak dijital oyun tasarımı sürecini yönetir. |
|
|
2.3 Çeşitli araçlar kullanarak yazılı ve görsel öykü kurgulayıp dramatize eder. |
|
|
2.4 Dijital oyunların estetik ve algoritmik bileşenlerini birbirine uyarlar. |
|
|
2.5 Farklı platformlarda sunulmak üzere tasarlanan dijital oyunlar için kod yazma ve animasyon bilgisini kullanır. |
|
|
2.6 Oyun geliştirme sürecinde yapay zeka tekniklerini kullanır, matematik ve fizik kurallarına dayalı olasılıkları hesaplar. |
|
|
2.7 Oyun tasarımını ve oyun ögelerini oyun olmayan alanlarda kullanarak yapılandırır. |
|
|
|
|
3) |
Dijital oyun tasarımını destekleyecek sanatsal yapıyı tasarlar. |
|
|
3.1 Teorik bilgisini kullanarak oyun içerisinde yer alan tasarım ögelerini çözümler. |
|
|
3.2 Serbest el çizim ve dijital çizim tekniklerini kullanır. |
|
|
3.3 Oyun tasarımını görsel ve işitsel boyutlarıyla planlar. |
|
|
|
|
4) |
Analog ve dijital oyunların yapılarını, mantıksal çerçevesini ve mekanizmalarını analiz eder. |
|
|
4.1 Oyun tasarımı sürecinde karşılaşılan problemleri saptayarak kanıta ve araştırmaya dayalı somut çözümleri rapor eder. |
|
|
4.2 Oyun disiplininde referans alınan uygarlık tarihi ve mitolojiye dair atıfları güncel oyun teorisine göre sentezler. |
|
|
4.3 Ürünün hedef kitleye doğru yollarla ulaştırılması konusunu planlar. |
|
|
|
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
3 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
3 |
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
2 |
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
4 |
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
3 |
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
1 |
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
1 |
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
3 |
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
5 |
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
1 |
14 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
52 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
10 |
20 |
Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
15 |
15 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
45 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
97 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |