Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Etkili konuşma ve iletişimde düzgün konuşma özelliklerini sıralar.
|
2) Sözlü iletişim ve sunumda sesin önemini ve mükemmel ses özelliklerini tanımlar.
|
3) Türkçe söyleyişte önemli özellikleri ve yazı ve konuşma dilindeki farkları açıklar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İletişim ve sunum tekniklerinde diksiyonun önemini değerlendirir.
|
2) Etkili konuşma yapmak için sunum tekniklerini uygular.
|
3) Hazırlıklı ve hazırlıksız konuşmaları beden diliyle birleştirir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Yazı ve konuşma dilindeki farkları gözeterek etkili konuşma planı hazırlar.
|
2) Etkili konuşma ve diksiyon çerçevesinde hazırladığı sunumlarda zamanı yönetir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
TANIŞMA – İLETİŞİMİN ÖNEMİ- DERSİN İÇERİĞİ |
|
|
2) |
Sözlü iletişimde sesin önemi, ses olayı. Konuşmada mükemmel ses özellikleri: işitilebilir olma, hız düzeyi, hoşa gitme/tını, ses bükümü, anlaşılabilir olma. |
|
|
3) |
Ses çalışmaları, ses bükümü alıştırmaları |
|
|
4) |
Sözlü iletişimde tonlamanın yeri. Tonlama çalışmaları. |
|
|
5) |
Sözlü iletişimi olumsuz etkileyen durumlar: konuşma ve ses kusurları. Başlıca selen kusurları ve boğumlanma kusurları. |
|
|
6) |
İyi bir sözlü iletişim için: anlaşılır ses çıkarma. Doğru boğumlanma ve Türkçe’deki ünlü harflerin sesletimi. |
|
|
7) |
Türkçe’deki ünsüz harflerin sesletimi, bu seslerin doğru çıkarılması. |
|
|
8) |
VİZE |
|
|
9) |
Sözlü iletişim için anadilimizin özelliklerini tanımak: Türkçe söyleyişte özellikler. Yazı ve konuşma dilinde farklar |
|
|
10) |
Etkili sözlü iletişim için Türkçe konuşmada önemli özellikler: ulama, ezgi, durak/söz noktalaması, ussal/duygusal anlatım, vurgu |
|
|
11) |
Etkili konuşma planı yapmak. Hazırlıklı ve hazırlıksız konuşmalar. Sunum Teknikleri. Konuşmaları beden diliyle destekleme. |
|
|
12) |
Yazılı İletişim: özel yazışmalar, resmi yazışmalar, iş yazışmaları, elektronik posta. Anlatım Bozukluğu. |
|
|
13) |
ÖDEV SUNUMLARI
|
|
|
14) |
SUNUM ÖDEVLERİ |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Radyo, televizyon ve sinema alanlarında kuramsal bilgileri tanımlayabilme, bu alanların tarihi gelişimini değerlendirebilme |
|
2) |
Güncel toplumsal olaylar, tarih ve kültür-sanat dünyasına ilişkin gelişmeleri yorumlayabilme |
|
3) |
Kitle iletişimi ve dijital iletişimin toplum üzerindeki etkisini değerlendirebilme |
|
4) |
Radyo, televizyon ve sinema alanında güncel medya teknolojileri ve araçlarını değerlendirebilme ve kullanabilme |
|
5) |
Bir filmi, radyo ya da televizyon programını yorumlayabilme |
|
6) |
Haber, kurmaca, belgesel, video sanatı gibi medyanın farklı alanlarını tanımlayabilme; bu alanlarda uluslararası gelişmeleri takip edip değerlendirebilme |
|
7) |
Uygun kuram ve yöntemleri kullanarak medya yapım ve yönetim süreçlerini koordine edebilme |
|
8) |
Dijital Medya teknolojileri dönüşümü ile ilgili gelişmeleri değerlendirebilme |
|
9) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri uygulayabilme |
|
10) |
Radyo, televizyon ve sinema alanında yaratıcı içerik üretebilme |
|
11) |
Değişimi değerlendirebilme ve yönetebilme yetkinliği kazanır |
|
12) |
Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterebilme |
|
13) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurabilme (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde). |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
1 |
1 |
1 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
29 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
1 |
1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
2 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
31 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |