Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu derste öğrenciler taşımacılığın temel terminolojisini ve tarihçesini açıklayabilirler.
|
2) Bu derste, öğrenciler farklı ulaştırma sistemlerini tanımlayabilirler.
|
3) "Bu derste öğrenciler, taşımacılık yönetiminde kullanılan bilgi teknolojilerini açıklayabilirler.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu derste, öğrenciler farklı ulaşım sistemlerinin avantajlarını ve dezavantajlarını listeleyebilir
|
2) Bu derste, öğrenciler farklı ulaşım modlarının her biri ile ilgili fiziksel ve ekonomik sorunları anlayabilirler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu derste, öğrenciler taşımacılık yönetindeki zorlukları yönetebilirler.
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Coyle, John J., Robert A. Novack, Brian J. Gibson, and Edward J. Bardi (2012), Transportation, 7th edition, South-Western Cengage Publishing, Mason, OH, ISBN 0-324-78919-X.
Rodrigue, Jean-Paul, Claude Comtois, and Brian Black (2013), The Geography of Transport Systems, 3rd edition, Routledge: New York, NY, ISBN 978-0-415-82254-1
Transportation: A Global Supply Chain Perspective, 8th edition, John J. Coyle; Robert A. Novack; Brian Gibson; Edward J. Bardi, Cengage Learning, Copyright 2014
Μartin Christofer. “Logistics & Supply Chain management” , Pearson Education Limited, 2005
|
Diğer Kaynaklar: |
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Lojistik yönetimi alanına dair kuramsal bilgileri açıklar. |
5 |
|
1.1 Lojistik stratejilerini tanımlar. |
5 |
|
1.2 Satın alma ve tedarik yönetimi ile tedarikçi ilişkileri yönetimi konularını açıklar. |
2 |
|
1.3 Taşımacılık türlerini ve taşımacılık ekonomisi konularını açıklar. |
5 |
|
1.4 Stok yönetimi süreçlerini sıralar. |
5 |
|
1.5 Depo iş süreçlerini, sipariş yönetimini, malzeme elleçleme, paketleme ve etiketleme işlemlerini listeler. |
5 |
|
1.6 Taşımacılık alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemeleri hatırlar. |
3 |
|
1.7 Taşımacılık yönetiminde planlama ve operasyon yönetimini uygular. |
|
|
1.8 Lojistik yönetiminin gerektirdiği güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde eşleştirir. |
|
2) |
Tedarik zinciri yönetim felsefesini değerlendirir. |
|
|
2.1 Tedarik zinciri stratejilerini açıklar. |
|
|
2.2 Tedarik zinciri yönetiminde işbirliği çerçevesinde tüm lojistik faaliyetleri ilişkilendirir. |
|
|
2.3 Tedarik zincirinde ağ tasarımı, planlama ve modelleme konularını uygular. |
|
|
2.4 Tedarik zincirinde risk yönetimi ve sigorta konularını yorumlar. |
|
3) |
İşletme yönetimi ve ticaretin gerektirdiği temel fonksiyonları değerlendirir. |
|
|
3.1 İşletmelerde stratejik yönetim ve organizasyon konularını tanımlar. |
|
|
3.2 Üretim ve hizmet alanlarında faaliyet gösteren işletmelerin ulusal ve uluslararası pazarlardaki pazarlama faaliyetlerini açıklar. |
|
|
3.3 İşletme yönetiminde finansal ve maliyet muhasebesi konularını değerlendirir. |
|
|
3.4 Mikro ve makro düzeyde ekonomi alanındaki bilgileri yorumlar. |
|
|
3.5 Uluslararası ticaret süreçlerini sıralar. |
|
|
3.6 Gümrük işlemleri ilgili süreçleri açıklar. |
|
|
3.7 Temel hukuk ve ticaret hukuku ile ilgili bilgileri hatırlar. |
|
|
|
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
4 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
4 |
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ |
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
DÖÇ1
|
DÖÇ2
|
DÖÇ3
|
DÖÇ4
|
DÖÇ5
|
DÖÇ6
|
|
-Anlatım |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ |
Anlatım |
" style="width: 14px">
|
-Ara Sınav |
-Tartışma |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ |
Tartışma |
" style="width: 14px">
|
-Sunum |
-Vaka Çalışması |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
">
-Yarıyıl Sonu Sınavı |
-Problem Çözme |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Kısa Sınav |
">
-Kısa Sınav |
-Gösterip Yaptırma |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-Rapor Değerlendirme |
-Gösterim |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-Ödev Değerlendirme |
-Laboratuvar |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-Sözlü sınav |
-Okuma |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ |
Okuma |
" style="width: 14px">
|
-Tez Sunma |
-Ödev |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ |
Ödev |
" style="width: 14px">
|
-Jüri Değerlendirmesi |
-Proje Hazırlama |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-Uygulama Sınavı |
-Tez Hazırlama |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi |
-Akran Eğitimi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-Derse Aktif Katılım |
-Seminer |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-Tartışmalara Katılım |
-Teknik Gezi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-Ders Konferansı |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-Beyin Fırtınası |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-Soru Cevap |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ |
Soru Cevap |
" style="width: 14px">
|
|
-Bireysel ve Grup Çalışması |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-Stüdyo Uygulamaları |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-Derse Aktif Katılım |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|