Dersin Amacı: |
Dijitalizasyon çağının en önemli iş stratejilerinden biri haline gelen e-ticaret gerek bireylerin gerek işletmelerin gerekse de devlet kurumlarının hedef kitlelerine ürün-hizmet ve/veya deneyim sunmak amacıyla rekabetçi bir üstünlük olarak aktif bir şekilde kullandıkları önemli bir dijital satış ve dağıtım stratejisidir. Bu dersin amacı, öğrencilere dijital pazarlama dünyasında etkili iletişim ve strateji geliştirme konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır. Bu ders, dijital pazarlama araçlarını ve yöntemlerini kullanarak hedef kitleye ulaşmayı, marka bilinirliğini artırmayı, müşteri ilişkilerini yönetmeyi ve dijital platformlarda başarılı pazarlama stratejileri oluşturmayı öğretir. Ayrıca, öğrencilere sosyal medya, içerik pazarlaması, SEO, SEM ve diğer dijital araçlar hakkında bilgi vererek, dijital pazarlama stratejilerinin nasıl planlanıp uygulanacağını öğretmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği: |
Dijital Pazarlama ve İletişim Temelleri, Dijital Pazarlama Kanalları ve Araçları, Dijital Pazarlama Stratejileri ve Planlaması, Sosyal Medya Pazarlaması, İçerik Pazarlaması, E-Ticaret ve Dijital Satış Stratejileri, Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM), Geleceğin Dijital Pazarlama Trendleri, Dijital pazarlama dünyasında sağlam bir temel sunmayı ve onları dijital platformlarda etkili stratejiler geliştirebilecek şekilde hazırlamayı amaçlar.
|
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Dijital pazarlama kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramları kullanarak bir pazarlama stratejisi oluşturabilme.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Dijital pazarlama stratejilerini (Sosyal medya, İçerik Pazarlaması, SEO, SEM, E-Posta Pazarlaması vb.) anlama ve etkin bir şekilde kullanabilme.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Kapsamlı bir dijital pazarlama stratejisi ve planı geliştirme, yürütme ve değerlendirme becerisi kazanma
|
2) Pazarlama iletişimi alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilme
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Tanışma- Ders Hakkında Ön Bilgilendirme
|
Ders notları
|
|
2) |
Dijitalleşme, Dijital Pazarlama, Dijital alt kültürler ve Dijital Pazarlama Stratejileri |
Ders notları
|
|
3) |
Dijital pazarlamada 4P, Böl ve Fethet yöntemi |
Ders notları
|
|
4) |
KPIs (Key Performance Indicators), Kullanıcı deneyimi ve dönüşüm |
Ders notları
|
|
5) |
Tam kişiselleştirme, Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Müşteriyi Elde Tutma. |
Ders notları
|
|
6) |
İçerik Pazarlaması |
Ders notları
|
|
7) |
Mobil Pazarlama, Sosyal Medya Pazarlaması |
Ders notları
|
|
8) |
Ara sınav |
|
|
9) |
Omni-channel Pazarlama, Arama Motoru Optimizasyonu, Arama Motoru Pazarlaması |
Ders notları
|
|
10) |
Influencer Pazarlaması |
Ders notları
|
|
11) |
Gerçek Zamanlı Pazarlama, Viral Pazarlama |
Ders notları
|
|
12) |
Yapay Zeka Pazarlaması |
Ders notları
|
|
13) |
Sanal Gerçeklik ve Artırılmış Gerçeklik Pazarlaması |
Ders notları
|
|
14) |
Doğal Reklamcılık, Gizli Pazarlama |
Ders notları
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
E-ticaret ve pazarlama alanındaki temel kavramları, kuramları ve yasal düzenlemeleri açıklayabilme. |
|
2) |
Dijital ticaret ekosistemi, tüketici davranışları ve pazarlama stratejilerine dair güncel bilgiye sahip olma. |
|
3) |
Dijital pazarlama, lojistik ve dış ticaret süreçlerinde karşılaşılan sorunları tanımlayabilme ve temel düzeyde çözüm üretebilme. |
|
4) |
Veri analizi, SEO, SEM ve e-ticaret yazılımlarını kullanarak pazarlama stratejileri oluşturabilme. |
|
5) |
İşletme yönetimi, muhasebe ve dış ticaret bilgilerini dijital ticaret süreçlerine entegre edebilme. |
|
6) |
E-ticaret platformlarında ürün, müşteri ve sipariş yönetimi gibi operasyonları etkili biçimde yürütebilme. |
|
7) |
Yaşam boyu öğrenme bilinciyle dijital dönüşüm ve teknoloji trendlerini takip edebilme. |
|
8) |
Alanındaki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve edindiği bilgileri iş süreçlerine yansıtabilme. |
|
9) |
Ekip içinde etkin bir biçimde çalışabilme ve sorumluluk alma. |
|
10) |
İş ortamında yazılı ve sözlü iletişim becerilerini etkin kullanabilme ve üstü yönetime profesyonel sunumlar hazırlayabilme. |
|
11) |
Sosyal medya ve dijital platformlarda hedef kitleye yönelik içerik üretebilme ve dijital marka iletişimini temel düzeyde yönetebilme. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
42 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
4 |
8 |
Ara Sınavlar |
1 |
8 |
8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
8 |
8 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
24 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
66 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |