ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI E-Ticaret ve PazarlamaSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
50413METOZ-ETP0044 Dijital Pazarlama İletişimi ve Stratejileri 2 Bahar 2 1 3 5
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi SALİHA UYAK ÇELİK
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:


Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Dijitalizasyon çağının en önemli iş stratejilerinden biri haline gelen e-ticaret gerek bireylerin gerek işletmelerin gerekse de devlet kurumlarının hedef kitlelerine ürün-hizmet ve/veya deneyim sunmak amacıyla rekabetçi bir üstünlük olarak aktif bir şekilde kullandıkları önemli bir dijital satış ve dağıtım stratejisidir. Bu dersin amacı, öğrencilere dijital pazarlama dünyasında etkili iletişim ve strateji geliştirme konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır. Bu ders, dijital pazarlama araçlarını ve yöntemlerini kullanarak hedef kitleye ulaşmayı, marka bilinirliğini artırmayı, müşteri ilişkilerini yönetmeyi ve dijital platformlarda başarılı pazarlama stratejileri oluşturmayı öğretir. Ayrıca, öğrencilere sosyal medya, içerik pazarlaması, SEO, SEM ve diğer dijital araçlar hakkında bilgi vererek, dijital pazarlama stratejilerinin nasıl planlanıp uygulanacağını öğretmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği: Dijital Pazarlama ve İletişim Temelleri, Dijital Pazarlama Kanalları ve Araçları, Dijital Pazarlama Stratejileri ve Planlaması, Sosyal Medya Pazarlaması, İçerik Pazarlaması, E-Ticaret ve Dijital Satış Stratejileri, Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM), Geleceğin Dijital Pazarlama Trendleri, Dijital pazarlama dünyasında sağlam bir temel sunmayı ve onları dijital platformlarda etkili stratejiler geliştirebilecek şekilde hazırlamayı amaçlar.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Dijital pazarlama kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramları kullanarak bir pazarlama stratejisi oluşturabilme.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Dijital pazarlama stratejilerini (Sosyal medya, İçerik Pazarlaması, SEO, SEM, E-Posta Pazarlaması vb.) anlama ve etkin bir şekilde kullanabilme.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Kapsamlı bir dijital pazarlama stratejisi ve planı geliştirme, yürütme ve değerlendirme becerisi kazanma
  2) Pazarlama iletişimi alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilme

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Tanışma- Ders Hakkında Ön Bilgilendirme Ders notları
2) Dijitalleşme, Dijital Pazarlama, Dijital alt kültürler ve Dijital Pazarlama Stratejileri Ders notları
3) Dijital pazarlamada 4P, Böl ve Fethet yöntemi Ders notları
4) KPIs (Key Performance Indicators), Kullanıcı deneyimi ve dönüşüm Ders notları
5) Tam kişiselleştirme, Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Müşteriyi Elde Tutma. Ders notları
6) İçerik Pazarlaması Ders notları
7) Mobil Pazarlama, Sosyal Medya Pazarlaması Ders notları
8) Ara sınav
9) Omni-channel Pazarlama, Arama Motoru Optimizasyonu, Arama Motoru Pazarlaması Ders notları
10) Influencer Pazarlaması Ders notları
11) Gerçek Zamanlı Pazarlama, Viral Pazarlama Ders notları
12) Yapay Zeka Pazarlaması Ders notları
13) Sanal Gerçeklik ve Artırılmış Gerçeklik Pazarlaması Ders notları
14) Doğal Reklamcılık, Gizli Pazarlama Ders notları
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1. Şule Özmen, ağ ekonomisinde yeni ticaret yolu- eticaret, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları
2. Olgu Şengül, Dijital Pazarlama, Cinius Yayınları
3. Kotler & Armstrong, Pazarlama İlkeleri, Beta Yayınları ( Ek kaynak)
Okunacak ve tartışılacak kitaplar ( D&R’larda satılmaktadır)
1. Philip Kotler, Pazarlama 5.0- insan için teknoloji Nişantaşı Üniversitesi Yayınları
2. Colin Bryar ve Bill Carr- Amazon nasıl çalışıyor, Kronik kitapevi

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) E-ticaret ve pazarlama alanındaki temel kavramları, kuramları ve yasal düzenlemeleri açıklayabilme.
2) Dijital ticaret ekosistemi, tüketici davranışları ve pazarlama stratejilerine dair güncel bilgiye sahip olma.
3) Dijital pazarlama, lojistik ve dış ticaret süreçlerinde karşılaşılan sorunları tanımlayabilme ve temel düzeyde çözüm üretebilme.
4) Veri analizi, SEO, SEM ve e-ticaret yazılımlarını kullanarak pazarlama stratejileri oluşturabilme.
5) İşletme yönetimi, muhasebe ve dış ticaret bilgilerini dijital ticaret süreçlerine entegre edebilme.
6) E-ticaret platformlarında ürün, müşteri ve sipariş yönetimi gibi operasyonları etkili biçimde yürütebilme.
7) Yaşam boyu öğrenme bilinciyle dijital dönüşüm ve teknoloji trendlerini takip edebilme.
8) Alanındaki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve edindiği bilgileri iş süreçlerine yansıtabilme.
9) Ekip içinde etkin bir biçimde çalışabilme ve sorumluluk alma.
10) İş ortamında yazılı ve sözlü iletişim becerilerini etkin kullanabilme ve üstü yönetime profesyonel sunumlar hazırlayabilme.
11) Sosyal medya ve dijital platformlarda hedef kitleye yönelik içerik üretebilme ve dijital marka iletişimini temel düzeyde yönetebilme.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Vaka Çalışması
Soru Cevap

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 10.00
Ara Sınavlar 1 % 40.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 42
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 4 8
Ara Sınavlar 1 8 8
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 8 8
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 24
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 66
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 5