Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Okuduğu bir metnin ana fikrini ve yardımcı düşüncelerini tespit eder,
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bir tema etrafında yapılandırılmış bir deneme yazar,
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bir metindeki kavramların birbiriyle ilişkisini kurar,
|
2) Kavramları belli bir bağlam içinde kavrar ve kullanır,
|
3) Okuma ve yazma edimini bir eleştirel düşünme etkinliği olarak gerçekleştirir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Genel Giriş |
|
|
2) |
Okuma ve Yazma Yetkinliği |
|
|
3) |
Modernite, modernleşme, modernlik |
All That is Solid Melts into Air -I, Marshall Berman
|
|
4) |
Modernite, modernleşme, modernlik |
All That is Solid Melts into Air- II, Marshall Berman
|
|
5) |
Akademik Yazma Yetkinliği |
|
|
6) |
Kapitalizm ve Demokrasi |
“The Rule of the Capital and the Rise of Democracy”-I, Göran Therborn
|
|
7) |
Kapitalizm ve Demokrasi |
“The Rule of the Capital and the Rise of Democracy”-II, Göran Therborn
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Uluslar ve Ulusçuluk |
Imagined Communities, Benedict Anderson.
|
|
10) |
Avrupa Merkezcilik ve Uluslararası İLişkiler |
Beyond Eurocentrism in Turkey”, Z. G. Çapan
|
|
11) |
Küresel Politik Ekonomi |
“Power and Inequality in the Global Political Economy”, N. Phillips
|
|
12) |
Akademik Yazma Yetkinliği |
|
|
13) |
Fordizm ve Post-fordizm |
“Fordism and Taylorism, Postfordist Trends”-I, A. Giddens and P.W. Sutton
|
|
14) |
Fordizm ve Post-fordizm |
“Fordism and Taylorism, Postfordist Trends”-I, A. Giddens and P.W. Sutton
|
|
15) |
Akademik Yazma Yetkinliği |
|
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Marshall Berman (1988), All That is Solid Melts into Air: The Experience of Modernity, New York, Penguin Books, pp.1-36.
Göran Therborn (1977), “The Rule of the Capital and the Rise of Democracy”, New Left Review, 103, pp. 3-41.
Çapan, Z. G. (2016). Re-Writing International Relations: History and Theory Beyond Eurocentrism in Turkey. London: Rowman&Littlefield, pp.88-91.
Anderson, B. (2006). Imagined Communities. London: Verso, pp.5-7.
Phillips, N. (2017). “Power and Inequality in the Global Political Economy”. International Affairs, pp.1-5.
Anthony Giddens, Philip W. Sutton (2017), “Fordism and Taylorism, Postfordist Trends”, Sociology, pp. 253-258.
|
Diğer Kaynaklar: |
Krisitine Brown & Susan Hood (2002), Academic Encounters: Life in Society: Reading Study Skills Writing, Cambridge University Press.
Anthony Giddens & Simon Griffiths (2006), Sociology, Polity Press.
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Sosyal bilimler alanındaki farklı paradigmalar, temel kuramsal yaklaşımlar ve metodolojileri tanır,
|
4 |
|
1.1 Klasik ve çağdaş siyasal kuramları eleştirel ve karşılaştırmalı olarak yorumlar,
|
|
|
1.2 Siyaset, ekonomi politik ve kültür ilişkisi doğrultusunda günümüz olay ve olgularını analiz eder,
|
4 |
|
1.3 Siyasal alanın yapılarını, aktörlerini ve iktidar ilişkilerini tanır,
|
3 |
|
1.4 Uluslararası ilişkiler kuramları aracılığıyla uluslararası alanın toplumsal dinamiklerini ve işleyiş mekanizmalarını yorumlar,
|
2 |
|
1.5 Ulusal ve uluslararası hukukun toplumsal temellerini, uluslararası ve ulusüstü örgütlerin işleyişlerini ve birbirleriyle ilişkilerini kavrar,
|
|
|
1.6 Türkiye’nin toplumsal yapısını ve siyasal yaşamını kuramsal, tarihsel, kültürel ve güncel yönleriyle analiz eder,
|
|
2) |
Kişisel, toplumsal ve akademik etik normları tanır. Uzmanlık bilgisini kamusal yarar bilinciyle kullanır,
|
2 |
|
2.1 Farklı bakış açılarına karşı açık fikirlilik gösterir. Kişisel ve toplumsal ötekiye karşı empati ve saygı temelli ilişki geliştirir,
|
2 |
|
2.2 Kamu yararı uyarınca ayrımcılığa karşı kamusal aklı öne çıkararak iletişim kurar ve yurttaşlık bilinci kazanır,
|
|
3) |
Akademide ve çalışma hayatında olayları düşünümsel bir bakış açısıyla değerlendirir. Biyografik olanı tarihsel olanla ilişkilendirerek sosyolojik olarak yorumlar,
|
3 |
|
3.1 Ulusal ve uluslararası toplumsal gelişmeleri, sosyal adalet ve insan hakları çerçevesinde değerlendirir,
|
3 |
|
3.2 Toplumsal olanı, sınıf, tabakalaşma ve toplumsal cinsiyet ilişkileri çerçevesinde bir mücadele süreci olarak kavrar,
|
3 |
|
3.3 Demokratik düşünce, müzakere ve katılıma yatkın hale gelerek yurttaş bilinç ve sorumluluğu geliştirir, |
3 |
|
3.4 Analitik ve karşılaştırmalı düşünerek disiplinlerarası ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir, mesleki hayatın gerektirdiği nitelikleri kazanır,
|
5 |
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
5 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
|
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır.
|
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır.
|
5 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
|
4 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
2 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
2 |
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
5 |
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
5 |
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
3 |
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
5 |