Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenci, oyun sistemlerinin temel bileşenlerini tanımlayarak sistem teorisini oyun geliştirme bağlamında açıklayabilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenci, sistemik düşünme becerisini geliştirerek oyun tasarım süreçlerinde karşılaşılan problemlere yaratıcı çözümler üretebilir.
|
2) Öğrenci, farklı oyun sistemlerini analiz ederek bunların oyuncu deneyimine etkilerini değerlendirebilir.
|
3) Öğrenci, oyun sistemleri arasında denge kurarak mantıklı ve sürdürülebilir oyun tasarımları geliştirebilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Sistemik Oyun Düşüncesine Giriş |
Ders Notları
|
|
2) |
Sistem Tasarımının Oyun Geliştirmedeki Önemi |
Ders Notları
|
|
3) |
Mekanikler, Sistemler ve Oyun Döngüleri 1 |
Ders Notları
|
|
4) |
Mekanikler, Sistemler ve Oyun Döngüleri 2 |
Ders Notları
|
|
5) |
Oyun Dekompozisyonu |
Ders Notları
|
|
6) |
Emergent Gameplay ve Sistem Dinamikleri |
Ders Notları
|
|
7) |
Oyun Konsepti ve Grup Dinamikleri |
Ders Notları
|
|
8) |
Vize |
|
|
9) |
Çok Oyunculu Sistem Tasarımları |
Ders Notları
|
|
10) |
Prosedürel İçerik Üretimi |
Ders Notları
|
|
11) |
Oyun Sistemlerinin Hikaye Anlatımı ile Entegrasyonu |
Ders Notları
|
|
12) |
Oyun Türlerine Göre Rastgelelik Kullanımı |
Ders Notları
|
|
13) |
Sistemler Arası Dengeleme |
Ders Notları
|
|
14) |
Final |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Dijital Oyun Tasarımında gerekli olan bilgisayar bilimleri ve tasarım tekniklerine dair kavramları tanımlayabilme. |
|
2) |
Analog ve dijital oyunlara ilişkin tarihsel ve kuramsal bilgiyi yorumlayabilme. |
|
3) |
Oyun tasarım ilkeleri, oyun mekanikleri, dinamikleri ve bölüm tasarımı kavramlarını tanımlayabilme. |
|
4) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilme |
|
5) |
Teorik bilgisini kullanarak oyun içerisinde yer alan tasarım ögelerini çözümleyebilme. |
|
6) |
Çizim ve animasyon tekniklerini disiplin bağlamında sıralayabilme. |
|
7) |
Oyun geliştirme sürecinde yapay zeka tekniklerini kullabilme, matematik ve fizik kurallarına dayalı olasılıkları hesaplayabilme. |
|
8) |
Farklı platformlarda sunulmak üzere tasarlanan dijital oyunlar için kod yazma ve animasyon bilgisini kullanabilme. |
|
9) |
Serbest el çizim ve dijital çizim tekniklerini kullanabilme. |
|
10) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip edebilme. |
|
11) |
Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
|
12) |
Oyun tasarımını ve oyun ögelerini oyun olmayan alanlarda kullanarak yapılandırabilme. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
4 |
8 |
32 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
1 |
4 |
4 |
Proje |
1 |
4 |
4 |
Ödevler |
2 |
10 |
20 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
88 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
8 |
16 |
Ara Sınavlar |
1 |
2 |
2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
20 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
108 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |