DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
60213GETOS-SNT2283 | Sanat ve İletişim | 3 | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Dersin Türü: | Genel Eğitim Seçmeli |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ANIL SAYAN |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: | Yetkinlik Geliştirme (Genel Eğitim) |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Bu ders bir sanat formu olarak müziğin toplumsal yaşam içerisindeki iletişim rolüne yoğunlaşmaktadır. Böyle bir yaklaşım edinebilmek için, ders müziğin sosyal işlevine, ekonomik değerine ve kültürle ilişkisine yoğunlaşmayı amaçlamaktadır. Bu dersle öğrenciler, müziğin toplumsal işlevi üzerine analitik bir bakış açısına sahip olacaktır. |
Dersin İçeriği: | Derste kültür ve sanatın iletişimi; sanat kurumlarından müzik festivallerine, yerel yönetimlerden ulusal/uluslararası düzeylerdeki kültür sanat inisiyatiflerine kadar geniş bir spektrum içerisinde ele alınacaktır. |
Ders sırasında kopya ve intihale karşı sıfır tolerans politikası uygulanmaktadır. Sınav sırasında kopya girişimleri tolere edilmeyecektir. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Kuramsal ve teorik tartışmaları kavrar
|
||
2) Alanın yerel, ulusal ve uluslararası düzeylerindeki önemini kavrar.
|
||
3) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetlerinin alan üzerindeki önemini kavrar.
|
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Alan üzerine stratejik iletişim planları üretebilir.
|
||
2) Sponsorluk dosyaları hazırlayabilir.
|
||
3) Alan üzerine dijital iletişim içerikleri üretebilir.
|
||
4) Kültür ve sanat aktiviteleri için seyirci geliştirme stratejileri üretebilir
|
||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Alanın güncel konularını kavrar
|
||
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetlerinin alan üzerindeki sonuçlarını ölçümler.
|
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Derse Giriş | ||
2) | Popüler Müzik Üzerine | ||
3) | Popüler Müziğin Sosyal İşlevleri | ||
4) | Müzik Endüstrisi ve Plak Şirketleri | ||
5) | Film Screening | ||
6) | Dijital Distribüsyon Çağında Müzik Endüstrisi | ||
7) | Müzik Endüstrisinde Platformlaşma | ||
8) | Ara sınav | ||
9) | Popüler Müzik ve Promosyon Kültürü | ||
10) | Canlı Müzik ve Ekonomisi | ||
11) | Popüler müzik ve Optimizasyon Kültürü | ||
12) | Dijital Çağda Kültürel Aracılar | ||
13) | Kültürel Girişimcilik | ||
14) | Dersin Değerlendirilmesi | ||
15) | Final Sınavları | ||
16) | Final Sınavları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Simon Frith, Taking Popular Music Seriously, Music and Everyday Life. Routledge Shuker, Roy. " 'Every 1's a Winner': The Music Industry and the record companies" Understanding Popular Music. Routledge Wikström, Patrik. "The Music Industry in an Age of Digital Distribution." Madrid: BBVA, 2013. Holt, F. (2010). The economy of live music in the digital age. European Journal of Cultural Studies, 13(2), 243-261. Morris, J. W. (2020). Music Platforms and the Optimization of Culture. Social Media + Society, 6(3). Klein, Bethany, Leslie M. Meier, and Devon Powers. "Selling out: Musicians, autonomy, and compromise in the digital age." Popular Music and Society 40.2 (2017): 222-238. Hracs, Brian J. "Cultural intermediaries in the digital age: The case of independent musicians and managers in Toronto." Regional Studies 49.3 (2015): 461-475. •Gehman, Joel, and Jean-François Soublière. "Cultural entrepreneurship: from making culture to cultural making." Innovation 19.1 (2017): 61-73 •Scott, Michael. "Cultural entrepreneurs, cultural entrepreneurship: Music producers mobilising and converting Bourdieu's alternative capitals." Poetics 40.3 (2012): 237-255. •Moore, Andrea. "Neoliberalism and the musical entrepreneur." Journal of the Society for American Music 10.1 (2016): 33-53. •Haynes, Jo, and Lee Marshall. "Reluctant entrepreneurs: musicians and entrepreneurship in the ‘new’music industry." The British Journal of Sociology 69.2 (2018): 459-482. •Klamer, Arjo. "Cultural entrepreneurship." The review of Austrian economics 24 (2011): 141-156. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | Dijital Oyun Tasarımında gerekli olan bilgisayar bilimleri ve tasarım tekniklerine dair kavramları tanımlayabilme. | |
2) | Analog ve dijital oyunlara ilişkin tarihsel ve kuramsal bilgiyi yorumlayabilme. | |
3) | Oyun tasarım ilkeleri, oyun mekanikleri, dinamikleri ve bölüm tasarımı kavramlarını tanımlayabilme. | |
4) | Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilme | |
5) | Teorik bilgisini kullanarak oyun içerisinde yer alan tasarım ögelerini çözümleyebilme. | |
6) | Çizim ve animasyon tekniklerini disiplin bağlamında sıralayabilme. | |
7) | Oyun geliştirme sürecinde yapay zeka tekniklerini kullabilme, matematik ve fizik kurallarına dayalı olasılıkları hesaplayabilme. | |
8) | Farklı platformlarda sunulmak üzere tasarlanan dijital oyunlar için kod yazma ve animasyon bilgisini kullanabilme. | |
9) | Serbest el çizim ve dijital çizim tekniklerini kullanabilme. | |
10) | İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip edebilme. | |
11) | Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahip olabilme. | |
12) | Oyun tasarımını ve oyun ögelerini oyun olmayan alanlarda kullanarak yapılandırabilme. |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Tartışma | |
Vaka Çalışması | |
Problem Çözme | |
Gösterim | |
Okuma | |
Ödev | |
Ders Konferansı | |
Soru Cevap |
Ara Sınav | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Kısa Sınav | |
Tartışmalara Katılım |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Kısa Sınavlar | 3 | % 20.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 84 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 7 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 91 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 3 |