Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Öğrenme Kültürünün Oluşturulması ve Yaşam Boyu Öğrenmeyi Alışkanlık Haline Getirmek |
E-öğrenme platformları, Kitaplar, makaleler, özgün yayınlar, Google görselleri, Powerpoint görselleri , Wikipedia, Harward Business Review's 10 Must Read Yaşam Boyu Öğrenme ve Lifelong Learning kitapları ve HBR's makaleleri.
|
|
2) |
STK ve Toplum Kuruluşlarının Yürütmekte Olduğu Faaliyetler ve Toplumsal Bilinç |
Kaynakça:
E-öğrenme platformları, Kitaplar, makaleler, özgün yayınlar, Google görselleri, Powerpoint görselleri , Wikipedia, Harward Business Review'S 10 Must Read Yaşam Boyu Öğrenme ve Lifelong Learning kitapları ve HBR's makaleleri.
|
|
3) |
Yaşam Boyu Öğrenme Perspektifinde Ekoloji, Deprem, Jeofizik ve Siyaset |
Kaynakça:
E-öğrenme platformlar, Google görselleri, Powerpoint görselleri Ve Webinar
|
|
4) |
Afet bilinci ve toplumsal hazırlık |
Kaynakça:
E-öğrenme platformları, webinar
|
|
5) |
CEO Bilişiminde Dijital Dönüşüm Stratejisi, Girişimcilik ve Liderlik |
Kaynakça:
E-öğrenme platformları, Webinar
|
|
6) |
İnsan Kaynakları görüşmesi öncesi hazırlıklar, görüşme sürecinin yönetimi ve dikkat edilmesi gereken hususlar, kısa ve uzun Kariyer hedefleri, SWOT analizi ve CV hazırlama |
Kaynakça:
E-öğrenme platformları, Webinar
|
|
7) |
CV Geliştirme Yöntemleri, Etkili Öz-geçmiş Hazırlama ,Sosyal Platformları Doğru Kullanma, Kariyer Geliştirme Uygulamaları ve Araştırma. |
Kaynakça:
E-öğrenme platformları, Kitaplar, makaleler, özgün yayınlar, Google görselleri, Powerpoint görselleri , Wikipedia, Harward Business Review'S 10 Must Read Yaşam Boyu Öğrenme ve Lifelong Learning kitapları ve HBR's makaleleri.
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Paleotik Çağdan Dijital Çağa Kadar Eğitim ve Öğrenme |
Kaynakça:
E-öğrenme platformları, Kitaplar, makaleler, özgün yayınlar, Google görselleri, Powerpoint görselleri , Wikipedia, Harward Business Review'S 10 Must Read Yaşam Boyu Öğrenme ve Lifelong Learning kitapları ve HBR's makaleleri.
|
|
9) |
Pisa sonuçlarına ve OECD Sonuçlarına Göre Türkiye’de Eğitim |
E-öğrenme platformları, Kitaplar, makaleler, özgün yayınlar, Google görselleri.
|
|
10) |
Hiyerarşi Tanımı, Maslow İhtiyaçlar Hiyerarşisi: Yaşam ve Motivasyon |
Kaynakça:
E-öğrenme platformları, Kitaplar, makaleler, özgün yayınlar, Google görselleri, Powerpoint görselleri , Wikipedia, Harward Business Review's 10 Must Read Yaşam Boyu Öğrenme ve Lifelong Learning kitapları ve HBR's makaleleri.
|
|
11) |
Ivan Pavlov ve Z Kuşağı İçin Yeni Paradigmalar |
E-öğrenme platformları, Kitaplar, makaleler, özgün yayınlar, Google görselleri, Powerpoint görselleri , Wikipedia, Harward Business Review's 10 Must Read Yaşam Boyu Öğrenme ve Lifelong Learning kitapları ve HBR's makaleleri.
|
|
12) |
Sentez Yaratıcılık Mitleri - Korku ve Kaygı ile Öğrenme |
E-öğrenme platformları, Kitaplar, makaleler, özgün yayınlar, Google görselleri, Powerpoint görselleri , Wikipedia, Harward Business Review's 10 Must Read Yaşam Boyu Öğrenme ve Lifelong Learning kitapları ve HBR's makaleleri.
|
|
13) |
Kendini Yönetmek |
E-öğrenme platformları, Kitaplar, makaleler, özgün yayınlar, Google görselleri, Powerpoint görselleri , Wikipedia, Harward Business Review's 10 Must Read Yaşam Boyu Öğrenme ve Lifelong Learning kitapları ve HBR's makaleleri.
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Görsel unsurları, anlaşılabilir, özgün ve işlevine uygun bir biçimde tasarlar. |
|
|
1.1 Görsel dilin tasarım yönünü güçlü bir iletişim aracı olarak görerek tanımlar. |
|
|
1.2 İletişim tasarımının tüm alanlarında güncel bilgiyi uygulamaya aktarır. |
|
|
1.3 Çağdaş sanat uygulamalarını eleştirel olarak inceler. |
|
|
|
|
2) |
Eleştirel olarak analiz edilen teorik bilgileri uygulama ile birleştirerek bilgi ve beceriyi,
tasarım projesi çalışmasının işlenmesini ve sunumunu destekler. |
|
|
2.1 Bilgi ve fikirleri ileten görsel mesajları teori ve uygulama ile deneyimleyerek
birleştirir. |
|
|
2.2 Tasarım uygulamasının sosyal, teknolojik ve ekolojik bağlamıyla ilgilenerek tasarımın gelişen doğasına hazırlar. |
|
|
2.3 Tasarım uygulamalarını ve sürecini ifade etme yetenekleri, gerçek dünyadaki problem çözme üzerindeki vurgusu sayesinde sektöre hazırlar. |
|
|
2.4 Tasarım stüdyolarında ve bilgisayar laboratuvarlarında kelime / metin işleme ve üretim için teknolojilerin kullanımı gösterilir ve pratik deneyim kazanılır. |
|
3) |
Biçimsel ve kavramsal olarak yenilikçi yollarla bağlamlarına yanıt veren tasarımlar
hazırlar. |
|
|
3.1 Keşifsel ve yinelemeli bir tasarım süreciyle ilgili olarak fikir geliştirir. |
|
|
3.2 Tasarım yaparken işlevsellik ve özgünlük ilkesini bilir ve dikkat eder. |
|
|
3.3 Görsel dili güçlü bir iletişim aracı olarak görmeyi, anlamayı ve değiştirmeyi uygulama ile bütünleştirerek çözer. |
|
|
3.4 Eleştirel düşünerek tasarıma kendi yorumlarını aktaran görsel bir dil oluşturarak
başkalarının çalışmayı nasıl anlayacağı konusunda analiz yapar. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|