Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Yapay Zeka Nedir? Tarihsel Gelişimi ve Felsefesi
|
|
|
2) |
Yapay Zeka ile Değişim Süreci (Meslek değişimi, toplumsal değişiklikler) |
|
|
3) |
Yapay Zeka Uygulama Alanları (Doğal Dil işleme, bilgisayar görüşü, karar verme, problem çözme, ses tanıma …) |
|
|
4) |
Yapay Zeka Nasıl Öğrenir? |
|
|
5) |
Büyük Veri (Veri Madenciliği, Metin Madenciliği, Öğrenme Analitiği…) |
|
|
6) |
Yapay Zeka Uygulamalarında Kullanılan Programlar ve Uygulama
|
|
|
7) |
Yapay Zekanın Kullanım Alanları ve Örnekleri I (Mimarlık)
|
|
|
8) |
ARA SINAV
|
|
|
9) |
Yapay Zekanın Kullanım Alanları ve Örnekleri II (Sağlık)
|
|
|
10) |
Yapay Zekanın Kullanım Alanları ve Örnekleri III (Siber Güvenlik)
|
|
|
11) |
Yapay Zekanın Kullanım Alanları ve Örnekleri IV (Sanat)
|
|
|
12) |
Yapay Zekanın Kullanım Alanları ve Örnekleri V (Eğitim)
|
|
|
13) |
Yapay Zeka ve Etik
|
|
|
14) |
Yakın Gelecekte Yapay Zeka
|
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Dijital Oyun Tasarımında gerekli olan bilgisayar bilimleri ve tasarım tekniklerine dair kavramları tanımlayabilme. |
|
2) |
Analog ve dijital oyunlara ilişkin tarihsel ve kuramsal bilgiyi yorumlayabilme. |
|
3) |
Oyun tasarım ilkeleri, oyun mekanikleri, dinamikleri ve bölüm tasarımı kavramlarını tanımlayabilme. |
|
4) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilme |
|
5) |
Teorik bilgisini kullanarak oyun içerisinde yer alan tasarım ögelerini çözümleyebilme. |
|
6) |
Çizim ve animasyon tekniklerini disiplin bağlamında sıralayabilme. |
|
7) |
Oyun geliştirme sürecinde yapay zeka tekniklerini kullabilme, matematik ve fizik kurallarına dayalı olasılıkları hesaplayabilme. |
|
8) |
Farklı platformlarda sunulmak üzere tasarlanan dijital oyunlar için kod yazma ve animasyon bilgisini kullanabilme. |
|
9) |
Serbest el çizim ve dijital çizim tekniklerini kullanabilme. |
|
10) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip edebilme. |
|
11) |
Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
|
12) |
Oyun tasarımını ve oyun ögelerini oyun olmayan alanlarda kullanarak yapılandırabilme. |
|