Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
| Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
| 1) |
Yapay Zeka Nedir? Tarihsel Gelişimi ve Felsefesi |
|
|
| 2) |
Yapay Zeka ile Değişim Süreci (Meslek değişimi, toplumsal değişiklikler) |
|
|
| 3) |
Yapay Zeka Uygulama Alanları (Doğal Dil işleme, bilgisayar görüşü, karar verme, problem çözme, ses tanıma …) |
|
|
| 4) |
Yapay Zeka Nasıl Öğrenir? |
|
|
| 5) |
Büyük Veri (Veri Madenciliği, Metin Madenciliği, Öğrenme Analitiği…) |
|
|
| 6) |
Yapay Zeka Uygulamalarında Kullanılan Programlar ve Uygulama |
|
|
| 7) |
Yapay Zekanın Kullanım Alanları ve Örnekleri I (Mimarlık) |
|
|
| 8) |
ARA SINAV |
|
|
| 9) |
Yapay Zekanın Kullanım Alanları ve Örnekleri II (Sağlık)
|
|
|
| 10) |
Yapay Zekanın Kullanım Alanları ve Örnekleri III (Siber Güvenlik)
|
|
|
| 11) |
Yapay Zekanın Kullanım Alanları ve Örnekleri IV (Sanat)
|
|
|
| 12) |
Yapay Zekanın Kullanım Alanları ve Örnekleri V (Eğitim)
|
|
|
| 13) |
Yapay Zeka ve Etik
|
|
|
| 14) |
Yakın Gelecekte Yapay Zeka
|
|
|
| |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
| 1) |
Temel havacılık bilgisi ve uçak yapısı/sistemlerine ilişkin kavramları tanımlayabilir. |
|
| 2) |
Havacılığın temel kavramlarını ve tarihsel gelişimini açıklayabilir. |
|
| 3) |
Uluslararası havacılık ortamında mesleki İngilizceyi sözlü ve yazılı olarak kullanabilir. |
|
| 4) |
İlgili standartlara uygun şekilde tehlikeli maddelerin sınıflandırmasını yapar ve bu maddelerin kabin güvenliği üzerindeki etkilerini değerlendirebilir. |
|
| 5) |
Ulusal ve uluslararası havacılık hukukunun temel ilkelerini açıklayabilir. |
|
| 6) |
Uçuş sırasında ortaya çıkan sağlık sorunlarında uluslararası regülasyonlara uygun ilk yardım uygulayabilir. |
|
| 7) |
Uçuş esnasında görev alan tüm ekip ile etkili iletişim kurarak görev paylaşımını yürütebilir. |
|
| 8) |
Ulusal ve uluslararası uçuş, görev ve dinlenme sürelerini açıklayabilir. |
|
| 9) |
Operasyonel riskleri öngörerek havacılık güvenliği prosedürlerini uygulayabilir. |
|
| 10) |
Yolcu ilişkilerinde davranış bilimleri prensiplerini uygulayarak kişisel bakım ve diksiyonuyla profesyonel temsil geliştirebilir. |
|
| 11) |
Kariyer gelişim planı hazırlayarak yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilir. |
|
| 12) |
İşletmede mesleki eğitim kapsamında iş ortamında mesleki bilgi ve becerilerini uygulayarak sektör deneyimi kazanabilir. |
|
| 13) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliğini kazanabilir. |
|
| 14) |
İşletme yönetim fonksiyonlarına ilişkin temel bilgileri kullanarak örgütsel sorunları analiz edebilecek, bilinçli kararlar alabilecek ve dinamik ve rekabetçi ortamlarda işletmelerin faaliyetlerine etkin biçimde katkıda bulunabilecektir. |
|