ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI İşletme (İngilizce) TezsizSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
70413MEEOS-ENT0160 Leadership and Team Management 0 Bahar
3 0 3 7
Dersin Türü: Elective Course IV
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans      TYYÇ:7. Düzey      QF-EHEA:2. Düzey      EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Öğretim Dili: English
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doçent Dr. NİGAR ÇAĞLA MUTLUCAN
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı, öğrencileri günümüzün dinamik ve kültürel olarak çeşitli dünyasında etkili ve etik liderler olmaları için gerekli bilgi, beceri ve araçlarla donatmaktır. Temel ve çağdaş liderlik teorilerini keşfederek, öğrenciler bütünlük, öz farkındalık ve kültürel duyarlılıkla nasıl liderlik edileceğini derinlemesine anlayacaklardır.

Bu ders, karmaşık örgütsel ortamlarda hedefine ulaşma, çeşitli ekipleri etkili bir şekilde yönetme ve değişimi etkin bir şekilde yönetme gibi kritik liderlik yetkinliklerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Uygulamalı çalışmalar ve gerçek dünya örnekleri aracılığıyla, öğrenciler farklılıkları fırsata dönüştürmeyi, çatışmaları çözmeyi ve takım yaratıcılığını ve performansını artırmayı öğreneceklerdir.
Dersin İçeriği: Liderlik ve Takım Yönetimi dersi, öğrencilerin liderlik ve takım yönetimi becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmak için geniş bir konu yelpazesini kapsar.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Çalkantılı zamanlarda liderlik etmeyi başarır
  2) Modern liderliğin temellerini anlar.
  3) Kültürel bir düşünce yapısı geliştirir.
  4) Öz farkındalık ve algılamasını geliştirir.
  5) Etik liderlik yapmayı bilir.
  6) Güncel liderlik teorilerini analiz eder.
  7) Katılımcı liderliği uygular.
  8) Örgütsel değişimi yönetir.
  9) Çatışmaları yönetir ve avantaja dönüştürür.
  10) Yaratıcılığı ve yüksek performansı teşvik eder.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Teori-Bilgi-Gelişim Yol Haritası'nı uygular.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Çalkantılı Bir Dünyada Liderlik: Tanımlar ve Yol Haritası Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
2) Modern Liderliğin Temelleri Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
3) Kültürel Bir Düşünce Yapısıyla Liderlik: Kültürel Çeşitlilik Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
4) Kültürel Bir Düşünce Yapısıyla Liderlik: Küresel Bir Dünya Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
5) Etkili Liderliğin Temel Taşları Olarak Öz Farkındalık ve Algı Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
6) Güç ve Etik Liderlik Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
7) Güncel Liderlik Teorileri Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
8) Ara Sınav
9) Katılımcı Liderlik ve Takım Yönetimi Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
10) Değişimi Yönetmek Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
11) Lider Olarak Gelişmek ve Büyümek: Teori-Bilgi-Gelişim Yol Haritasını Uygulamak Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
12) Takımlarda Çatışma: Farklılıkları Avantaja Dönüştürmek Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
13) Yaratıcılık: Yüksek Performans için Stratejileri Uygulamak Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
14) Sunumlar
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. The Art and Science of Leadership, 8th Edition, Global Edition. Afsaneh Nahavandi, University of San Diego. Pearson Education Limited, 2024.
2. Making the Team, A Guide for Managers. 5th Edition, Global Edition. Leigh L. Thompson, Kellogg School of Management, Northwestern University. Pearson Education, 2015.
3. Robbins S.P. & Judge, T. A. (2019). Organizational Behavior, 18th Edition, Global Edition, Pearson: United Kingdom.
Diğer Kaynaklar: - Multidisciplinary global leadership : public policy, management, innovantion, information revolution, and creativity / Adel Safty et al., 2003.
- The 5 levels of leadership / John C. Maxwell, USA : Center Street, 2011.
- Principle-centered leadership / Stephen R. Covey, New York : Free Press, 2003.
- Leadership for results : removing barriers to success for people, projects, and processes / Tom Barker, Milwaukee, Wisconsin : ASQ Quality Press, 2006.
- The handbook for leaders : 24 lessons for extraordinary leadership / John H. Zenger, Joseph Folkman, New York : McGraw-Hill, 2007.
- The leader's guide to managing people : how to use soft skills to get hard results / Mike Brent, Fiona Elsa Dent, England: Financial Times Publisher, 2014.

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) İşletme yönetimi için gerekli olan temel ve kuramsal bilgileri açıklar.
2) İşletmecilik alanında karşılaşılan problemleri analitik bir düşünce tarzıyla ele alarak çözümler üretir.
3) Bireysel ve takım çalışmalarıyla problem çözme ve karar verme yeteneklerini geliştirir.
4) Dinamik iş dünyasında çalışanları ve süreçleri yönetebilme becerisini gösterir.
5) Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendirir, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir.
6) Sahip olduğu lisans düzeyi yetkinliklerinin üzerinde, iş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri iş ve/veya akademik yaşamda profesyonel düzeyde geliştirir.
7) Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 20.00
Ödev 1 % 10.00
Ara Sınavlar 1 % 20.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 6 6
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 90
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 1 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 94
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 7