Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Çalkantılı zamanlarda liderlik etmeyi başarır
|
2) Modern liderliğin temellerini anlar.
|
3) Kültürel bir düşünce yapısı geliştirir.
|
4) Öz farkındalık ve algılamasını geliştirir.
|
5) Etik liderlik yapmayı bilir.
|
6) Güncel liderlik teorilerini analiz eder.
|
7) Katılımcı liderliği uygular.
|
8) Örgütsel değişimi yönetir.
|
9) Çatışmaları yönetir ve avantaja dönüştürür.
|
10) Yaratıcılığı ve yüksek performansı teşvik eder.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Teori-Bilgi-Gelişim Yol Haritası'nı uygular.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Çalkantılı Bir Dünyada Liderlik: Tanımlar ve Yol Haritası |
Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
|
|
2) |
Modern Liderliğin Temelleri |
Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
|
|
3) |
Kültürel Bir Düşünce Yapısıyla Liderlik: Kültürel Çeşitlilik |
Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
|
|
4) |
Kültürel Bir Düşünce Yapısıyla Liderlik: Küresel Bir Dünya |
Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
|
|
5) |
Etkili Liderliğin Temel Taşları Olarak Öz Farkındalık ve Algı |
Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
|
|
6) |
Güç ve Etik Liderlik |
Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
|
|
7) |
Güncel Liderlik Teorileri |
Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Katılımcı Liderlik ve Takım Yönetimi |
Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
|
|
10) |
Değişimi Yönetmek |
Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
|
|
11) |
Lider Olarak Gelişmek ve Büyümek: Teori-Bilgi-Gelişim Yol Haritasını Uygulamak |
Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
|
|
12) |
Takımlarda Çatışma: Farklılıkları Avantaja Dönüştürmek |
Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
|
|
13) |
Yaratıcılık: Yüksek Performans için Stratejileri Uygulamak |
Ders kitabı ve notları, okuma önerileri ve internet araştırması
|
|
14) |
Sunumlar |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1. The Art and Science of Leadership, 8th Edition, Global Edition. Afsaneh Nahavandi, University of San Diego. Pearson Education Limited, 2024.
2. Making the Team, A Guide for Managers. 5th Edition, Global Edition. Leigh L. Thompson, Kellogg School of Management, Northwestern University. Pearson Education, 2015.
3. Robbins S.P. & Judge, T. A. (2019). Organizational Behavior, 18th Edition, Global Edition, Pearson: United Kingdom.
|
Diğer Kaynaklar: |
- Multidisciplinary global leadership : public policy, management, innovantion, information revolution, and creativity / Adel Safty et al., 2003.
- The 5 levels of leadership / John C. Maxwell, USA : Center Street, 2011.
- Principle-centered leadership / Stephen R. Covey, New York : Free Press, 2003.
- Leadership for results : removing barriers to success for people, projects, and processes / Tom Barker, Milwaukee, Wisconsin : ASQ Quality Press, 2006.
- The handbook for leaders : 24 lessons for extraordinary leadership / John H. Zenger, Joseph Folkman, New York : McGraw-Hill, 2007.
- The leader's guide to managing people : how to use soft skills to get hard results / Mike Brent, Fiona Elsa Dent, England: Financial Times Publisher, 2014.
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İşletme yönetimi için gerekli olan temel ve kuramsal bilgileri açıklar. |
|
2) |
İşletmecilik alanında karşılaşılan problemleri analitik bir düşünce tarzıyla ele alarak çözümler üretir. |
|
3) |
Bireysel ve takım çalışmalarıyla problem çözme ve karar verme yeteneklerini geliştirir. |
|
4) |
Dinamik iş dünyasında çalışanları ve süreçleri yönetebilme becerisini gösterir. |
|
5) |
Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendirir, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
6) |
Sahip olduğu lisans düzeyi yetkinliklerinin üzerinde, iş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri iş ve/veya akademik yaşamda profesyonel düzeyde geliştirir. |
|
7) |
Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
3 |
42 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
6 |
6 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
90 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
1 |
2 |
Ara Sınavlar |
1 |
1 |
1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
4 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
94 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
7 |