Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) E-ticaret tarihi ile ilgili bilgi sahibi olur.
|
2) Türkiye ve Dünya'daki e-ticaret akivitelerini ve istatistiklerine genel bakış açısı kazanır.
|
3) E-Ticareti ve ilişkili kavramları bilir
|
4) E-Ticaret sitesi kurma, pazaryerlerine girme gibi konularda bilgiye sahip olur
|
5) E-Ticaret gelir modellerini anlar
|
6) E-Ticaretteki farklı iş modellerini ve uygulamada nasıl kullanılabileceğini bilir
|
7) E-Ticaretin performans ölçümünün nasıl yapılması gerektiğini anlar
|
8) Vize Sınavları
|
9) E-ticaretin teknik ve yasal yönlerini anlar
|
10) E-pazarlama kavramını öğrenir.
|
11) İçerik pazarlaması, viral pazarlama, E-mail Pazarlama, SMS Pazarlama, SEO ( Arama Motoru Optimizasyonu), Ücretli Reklamlar, Sosyal Medya Pazarlaması kavramlarıyla ilgili bilgi sahibi olur.
|
12) Sektör işbirliği kapsamında konuk katılımı
|
13) Sektör işbirliği kapsamında konuk katılımı
|
14) E-pazarlama türleri ile ilgili sunumların ve ortak çalışmaların yapılması.
|
15) E-pazarlama türleri ile ilgili sunumların ve ortak çalışmaların yapılması.
|
16) Final Sınavları
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Tanışma ve Genel Bilgilendirme, Temel Kavramlar, E-ticaretin Gelişimi ve Tarihi, Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret (istatistikler) |
ders notları
|
|
2) |
E-ticaretin ekonomik hayata etkileri, E-Ticaretin avantajları ve dezavantajları, E-İş – E-Ticaret farkı, E-Ticaret – Klasik ticaret farkları, E-Ticaretin unsurları, E-Ticaret araçları, E-Ticaretin swot analizi |
ders notları
|
|
3) |
E-ticaretin adımları, E-ticaretin sınıflandırılması, E-Ticarette Yer Alan İş Modelleri (Türleri), Pazar Yerleri |
ders notları
|
|
4) |
E-Ticaret gelir modelleri, e-ticarette Ödeme araçları – Yeni Ödeme Yöntemleri |
ders notları
|
|
5) |
Tedarik Zinciri Yönetimi ve Lojistik |
ders notları
|
|
6) |
Quiz
Fiyatlandırma Stratejileri
|
ders notları
|
|
7) |
Güvenlik ve e-ticaret, Yasal Mevzuat, Vergi Unsurları ve Temel Etik Kavramlar |
ders notları
|
|
8) |
ARA SINAV |
|
|
9) |
E-ticaret sitesi gerçekleştirme (1-hazır e-ticaret paketleri, 2-özel e-ticaret sistemi), e-mağaza açma, Etkili bir websitesinin temel özellikleri |
ders notları
|
|
10) |
E-ticarette Kullanıcı Deneyimi: Site Arayüzü, Tasarım ve Diğer Görsel Unsurlar |
ders notları
|
|
11) |
E-pazarlama
E-Ticarette güncel konular
|
ders notları
|
|
12) |
E-ticarette uygulama adımları ve yapılan hatalar
E-ticarette dikkat edilmesi gereken konular
(Sektör Katılımı) |
ders notları
|
|
13) |
E-Ticarette olası KPI’lar
e-ticarette Ölçümleme, Performans ve e-ticaret Stratejileri
(Sektör Katılımı)
|
ders notları
|
|
14) |
Genel Tekrar |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Alanı ile ilgili temel bilim konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilgisayar mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır ve uygular. |
|
|
1.1 Matematik, fen bilimleri, bilgisayar bilimleri ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilgisayar mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır ve uygular. |
|
|
|
|
2) |
Bilgisayar mühendisliği uygulamalarını analiz eder, modeller, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve geliştirir; bu amaçla uygun yöntemleri, araçları ve teknolojileri seçer ve kullanır. |
|
|
2.1 Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
|
|
2.2 Bilgisayar ve yazılım tabanlı karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeler dahil gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
|
2.3 Bilgisayar bilimleri ve bilgisayar mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır. |
|
|
2.4 Bilgisayar mühendisliği problemlerinin ve araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
|
3) |
Sürekli gelişen bilgisayar mühendisliği alanının ve küresel rekabet ortamının gerektirdiği yetkinliklere sahiptir. |
|
|
3.1 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır, sorumluluk alır. |
|
|
3.2 Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
|
3.3 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki ve kendi alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
|
|
3.4 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır, Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. |
|
|
3.5 Proje yönetir, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç sahibidir; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
|
|
3.6 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkilerinin bilincindedir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. |
|
|
3.7 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
3.8 Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahiptir. |
|
|
3.9 Kalite bilincine sahiptir. |
|
|
3.10 Bilgisayar bilimleri ve bilgisayar mühendisliğinin önemli uygulama alanlarından en az birinde çalışabilme kapasitesine sahiptir. |
|
4) |
Öğrenimi sırasında kendi alanında en az bir yarıyıl boyunca iş yaşamının içinde bulunarak öğrendiği bilgileri uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde). |
|