Dersin Amacı: |
Kültürel Miras dersinin amacı, kültürel varlıkların çeşitliliğinin, değerlerinin, tarihi zenginliğin ve sürdürülebilmesinin öneminin vurgulanarak, farklı kültürel kimlikleri tanıyarak gelecek nesillere aktarılmasının ve korunmasının önemiyle toplumsal, ekonomik ve çevresel etkileriyle birlikte bilgi birikimlerini geliştirmek için gerekli yeni bilgilerin kazanılmasını sağlamaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Kültürel Miras dersi, kültürel mirasın tanımı ve önemi, yasal ve etik çerçeveler, koruma teknikleri, toplumsal farkındalık, kriz durumlarında kültürel mirasın korunması, müzelerin rolu ve Ders öğrencilere teorik bilgi ve pratik beceriler kazanmalarını amaçlar. Ayrıca vaka çalışmaları ve çeşitli konular üzerinde akademik araştırmaları ve ölçülü tartışmaları içerir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Kültürel mirasın tanımı ve önemi |
|
|
2) |
2. Kültürel mirasın korunmasında otantiklik
|
|
|
3) |
3. Miras değerlendirme ve planlama süreçleri
|
|
|
4) |
4. Uluslararası Koruma teknikleri ve teknolojileri
|
|
|
5) |
Opera Sanatının doğuşu ve erken dönem,
Barok dönemi ve Opera
Klasik dönem ve Romantik dönem Operası.
Osmanlı ve Türk opera sanatının gelişimi |
|
|
6) |
Krizlerde kültürel mirasın korunması |
|
|
7) |
Yerel Müzeler ve maddi kültür
|
|
|
8) |
Yasal ve etik çerçeveler |
|
|
9) |
Mitolojik miraslar, müzikal tiyatronun tarihi ve gelişimi |
|
|
10) |
Paleotik çağdan günümüze sözlü ve yazılı kültürel varlıklar.
|
|
|
11) |
Kültürel mirasın sürdürülebilirliği |
|
|
12) |
Ulusal ve uluslar arası yasal düzenlemeler. UNESCO Dünya Mirası Sözleşmesi
|
|
|
13) |
Dijital teknolojiler ve miras belgeleme arşivleme |
|
|
14) |
Aya Sophianın Tarihi ve mimarisi. Kültürel, dini önemi ve mimari özellikleri |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Dijital Oyun Tasarımında gerekli olan bilgisayar bilimleri ve tasarım tekniklerine dair kavramları tanımlayabilme. |
|
2) |
Analog ve dijital oyunlara ilişkin tarihsel ve kuramsal bilgiyi yorumlayabilme. |
|
3) |
Oyun tasarım ilkeleri, oyun mekanikleri, dinamikleri ve bölüm tasarımı kavramlarını tanımlayabilme. |
|
4) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilme |
|
5) |
Teorik bilgisini kullanarak oyun içerisinde yer alan tasarım ögelerini çözümleyebilme. |
|
6) |
Çizim ve animasyon tekniklerini disiplin bağlamında sıralayabilme. |
|
7) |
Oyun geliştirme sürecinde yapay zeka tekniklerini kullabilme, matematik ve fizik kurallarına dayalı olasılıkları hesaplayabilme. |
|
8) |
Farklı platformlarda sunulmak üzere tasarlanan dijital oyunlar için kod yazma ve animasyon bilgisini kullanabilme. |
|
9) |
Serbest el çizim ve dijital çizim tekniklerini kullanabilme. |
|
10) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip edebilme. |
|
11) |
Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
|
12) |
Oyun tasarımını ve oyun ögelerini oyun olmayan alanlarda kullanarak yapılandırabilme. |
|