ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Dijital Oyun TasarımıSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60314YETOS-KMR2472 Kültürel Miras 2 Bahar 2 0 2 3
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi ELİF İNCİ ÜNSALAN
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi: Yetkinlik Geliştirme (Üniversite Seçmeli)

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Kültürel Miras dersinin amacı, kültürel varlıkların çeşitliliğinin, değerlerinin, tarihi zenginliğin ve sürdürülebilmesinin öneminin vurgulanarak, farklı kültürel kimlikleri tanıyarak gelecek nesillere aktarılmasının ve korunmasının önemiyle toplumsal, ekonomik ve çevresel etkileriyle birlikte bilgi birikimlerini geliştirmek için gerekli yeni bilgilerin kazanılmasını sağlamaktadır.
Dersin İçeriği: Kültürel Miras dersi, kültürel mirasın tanımı ve önemi, yasal ve etik çerçeveler, koruma teknikleri, toplumsal farkındalık, kriz durumlarında kültürel mirasın korunması, müzelerin rolu ve Ders öğrencilere teorik bilgi ve pratik beceriler kazanmalarını amaçlar. Ayrıca vaka çalışmaları ve çeşitli konular üzerinde akademik araştırmaları ve ölçülü tartışmaları içerir.

Derse Özgü Kurallar

Katılım, iletişim, tartışma ve debate etme, tartışırken doğru dili ölçülü ifadelerle kullanmak, toplumsal farklılıklara, farklı kültürlere, inançlara saygı ve hassasiyet, araştırma etiği.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Kültürel mirasın tanımı ve önemi
2) 2. Kültürel mirasın korunmasında otantiklik
3) 3. Miras değerlendirme ve planlama süreçleri
4) 4. Uluslararası Koruma teknikleri ve teknolojileri
5) Opera Sanatının doğuşu ve erken dönem, Barok dönemi ve Opera Klasik dönem ve Romantik dönem Operası. Osmanlı ve Türk opera sanatının gelişimi
6) Krizlerde kültürel mirasın korunması
7) Yerel Müzeler ve maddi kültür
8) Yasal ve etik çerçeveler
9) Mitolojik miraslar, müzikal tiyatronun tarihi ve gelişimi
10) Paleotik çağdan günümüze sözlü ve yazılı kültürel varlıklar.
11) Kültürel mirasın sürdürülebilirliği
12) Ulusal ve uluslar arası yasal düzenlemeler. UNESCO Dünya Mirası Sözleşmesi
13) Dijital teknolojiler ve miras belgeleme arşivleme
14) Aya Sophianın Tarihi ve mimarisi. Kültürel, dini önemi ve mimari özellikleri
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders sunumları ve notları. Quiz ve araştırma ödevleri için Google scholar, Dijital ve üniversite kütüphanelerinin veri tabanlarıya ulaşılan kaynaklar ve kitaplar. UNESCO'nun dijital arşivi. Power Point Sunumları, Wikipedia, Cultural Heritage in a Chancing World-Karol Jan Borowieck, Neil Forbes. Roma tarihini döneminde yazılmış bazı eserlerin özeti. Tavsiye edilen belirli kitaplar vb.
Diğer Kaynaklar: Ders sunumları ve notları. Quiz ve araştırma ödevleri için Google scholar, Dijital ve üniversite kütüphanelerinin veri tabanlarıya ulaşılan kaynaklar ve kitaplar. UNESCO'nun dijital arşivi. Power Point Sunumları, Wikipedia, Cultural Heritage in a Chancing World-Karol Jan Borowieck, Neil Forbes. Tavsiye edilen belirli kitaplar vb.

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Dijital Oyun Tasarımında gerekli olan bilgisayar bilimleri ve tasarım tekniklerine dair kavramları tanımlayabilme.
2) Analog ve dijital oyunlara ilişkin tarihsel ve kuramsal bilgiyi yorumlayabilme.
3) Oyun tasarım ilkeleri, oyun mekanikleri, dinamikleri ve bölüm tasarımı kavramlarını tanımlayabilme.
4) Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilme
5) Teorik bilgisini kullanarak oyun içerisinde yer alan tasarım ögelerini çözümleyebilme.
6) Çizim ve animasyon tekniklerini disiplin bağlamında sıralayabilme.
7) Oyun geliştirme sürecinde yapay zeka tekniklerini kullabilme, matematik ve fizik kurallarına dayalı olasılıkları hesaplayabilme.
8) Farklı platformlarda sunulmak üzere tasarlanan dijital oyunlar için kod yazma ve animasyon bilgisini kullanabilme.
9) Serbest el çizim ve dijital çizim tekniklerini kullanabilme.
10) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip edebilme.
11) Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahip olabilme.
12) Oyun tasarımını ve oyun ögelerini oyun olmayan alanlarda kullanarak yapılandırabilme.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ