Dersin Amacı: |
Kültürel Miras dersinin amacı, kültürel varlıkların çeşitliliğinin, değerlerinin, tarihi zenginliğin ve sürdürülebilmesinin öneminin vurgulanarak, farklı kültürel kimlikleri tanıyarak gelecek nesillere aktarılmasının ve korunmasının önemiyle toplumsal, ekonomik ve çevresel etkileriyle birlikte bilgi birikimlerini geliştirmek için gerekli yeni bilgilerin kazanılmasını sağlamaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Kültürel Miras dersi, kültürel mirasın tanımı ve önemi, yasal ve etik çerçeveler, koruma teknikleri, toplumsal farkındalık, kriz durumlarında kültürel mirasın korunması, müzelerin rolu ve Ders öğrencilere teorik bilgi ve pratik beceriler kazanmalarını amaçlar. Ayrıca vaka çalışmaları ve çeşitli konular üzerinde akademik araştırmaları ve ölçülü tartışmaları içerir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Kültürel mirasın tanımı ve önemi |
|
|
2) |
2. Kültürel mirasın korunmasında otantiklik
|
|
|
3) |
3. Miras değerlendirme ve planlama süreçleri
|
|
|
4) |
4. Uluslararası Koruma teknikleri ve teknolojileri
|
|
|
5) |
Opera Sanatının doğuşu ve erken dönem,
Barok dönemi ve Opera
Klasik dönem ve Romantik dönem Operası.
Osmanlı ve Türk opera sanatının gelişimi |
|
|
6) |
Krizlerde kültürel mirasın korunması |
|
|
7) |
Yerel Müzeler ve maddi kültür
|
|
|
8) |
Yasal ve etik çerçeveler |
|
|
9) |
Mitolojik miraslar, müzikal tiyatronun tarihi ve gelişimi |
|
|
10) |
Paleotik çağdan günümüze sözlü ve yazılı kültürel varlıklar.
|
|
|
11) |
Kültürel mirasın sürdürülebilirliği |
|
|
12) |
Ulusal ve uluslar arası yasal düzenlemeler. UNESCO Dünya Mirası Sözleşmesi
|
|
|
13) |
Dijital teknolojiler ve miras belgeleme arşivleme |
|
|
14) |
Aya Sophianın Tarihi ve mimarisi. Kültürel, dini önemi ve mimari özellikleri |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Çizgi film ve animasyon alanına ait temel kavramları, tarihsel gelişimi ve kuramları açıklayabilir. |
|
2) |
Animasyon üretim süreçlerini ve ilgili teknikleri tanımlayabilir. |
|
3) |
Çizgi film ve animasyonun sanat, kültür ve eğlence endüstrisindeki yerini analiz edebilir. |
|
4) |
Animasyon karakterleri ve sahne tasarımları oluşturabilir. |
|
5) |
Temel animasyon tasarımı ilkelerini etkili bir şekilde uygulayabilir. |
|
6) |
Farklı animasyon tekniklerini kullanarak özgün projeler geliştirebilir. |
|
7) |
Bireysel ve ekip çalışmaları içinde animasyon projeleri geliştirebilir ve yönetebilir. |
|
8) |
Kendi animasyon tarzını ve anlatım dilini oluşturabilir. |
|
9) |
Animasyon alanındaki yeni teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve uygulamalarına entegre edebilir. |
|
10) |
Görsel anlatım ve hikâye anlatımı tekniklerini sürekli geliştirebilir. |
|
11) |
Animasyon prodüksiyon süreçlerinde etik kurallar ve fikri mülkiyet haklarına uygun hareket edebilir. |
|
12) |
Çizgi film ve animasyon projelerinde kültürel çeşitlilik ve toplumsal duyarlılığı gözetebilir. |
|
13) |
Animasyon projelerini etkili bir şekilde sunabilir ve profesyonel ağlar geliştirebilir. |
|
14) |
Farklı disiplinlerle iş birliği yaparak animasyon projelerinde yenilikçi çözümler üretebilir. |
|
15) |
Dijital medya ve interaktif platformlar için animasyon içerikleri tasarlayabilir. |
|