Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler, Microsoft Excel'i kullanarak veri düzenleme ve tablo oluşturma becerisine sahip olacaklardır.
|
2) Öğrenciler, temel bilgisayar sorunlarını tanıyıp çözüm üretme becerisi kazanacaklardır.
|
3) Öğrenciler, dijital ortamda verimli çalışabilmek için gerekli temel bilgi teknolojileri becerilerini edineceklerdir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler, Microsoft Word'ü kullanarak metin biçimlendirme ve profesyonel belgeler hazırlama yetkinliğini kazanacaklardır.
|
2) Öğrenciler, Microsoft PowerPoint ile etkili sunumlar hazırlayabilecek ve slayt düzenleme becerilerini geliştireceklerdir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Bilgi Teknolojilerine Giriş ve Temel Bilgisayar Kavramları
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
2) |
Microsoft Excel’e Giriş: Temel Özellikler ve Arayüz tanıtımı
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
3) |
Excel’de Formüller ve Fonksiyonlar.
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
4) |
Excel’de Veri Görselleştirme: Grafikler ve Çizelgeler.
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
5) |
Excel’de Veri Analizi ve Pivot Tablolar
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
6) |
İleri Düzey Excel Fonksiyonları ve Veri Yönetimi.
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
7) |
Ara Sınav |
Yoktur.
|
Yoktur. |
8) |
Microsoft Word’e Giriş: Temel Özellikler ve Arayüz
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
9) |
Word’de Metin Biçimlendirme ve Düzenleme
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
10) |
Word’de Profesyonel Belgeler Oluşturma
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
11) |
Microsoft PowerPoint’e Giriş: Temel Özellikler ve Arayüz
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
12) |
Etkili Sunumlar Hazırlama
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
13) |
PowerPoint’in İleri Düzey Özellikleri
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
14) |
Excel, Word ve PowerPoint’i Profesyonel Kullanım İçin Entegre Etme,
Üç programın birlikte nasıl kullanılabileceği, örneğin Excel’den veri alıp Word belgesine ekleme veya Word belgesini PowerPoint sunumuna dahil etme. Ayrıca, profesyonel rapor ve sunum hazırlama için uygulamalı çalışmalar yapılacaktır. |
Yoktur.
|
Yoktur. |
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Modern Lojistik faaliyetleri bilme ve bu konularda temel mevzuatı öğrenebilme. |
|
2) |
Depo iş süreçlerini, sipariş yönetimini, malzeme elleçleme, paketleme ve etiketleme işlemleri hakkında bilgi sahibi olma. |
|
3) |
Modern Lojistiğin günümüzde izlediği gelişmeleri ve politikaları bilme ve bu gelişimleri takip edeceği kurum ve kuruluşları öğrenebilme |
5 |
|
3.1 Ülke ve dünya ekonomisi hakkındaki bilgileri yorumlama |
|
|
3.3 Lojistik, dış ticaret, pazarlama ve gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olma. |
|
|
3.5 İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanma. |
5 |
|
|
|
4) |
Lojistik ile ilgili alanlarda kullanılan belgeleri tanıma, düzenleyebilme. Sahip olduğu bilgi ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve kuruluşlara açık bir şekilde anlatabilme |
|
|
4.3 Tedarik zinciri yönetimi içindeki tüm lojistik faaliyetlerini birbiri ile ilişkilendirme |
|
|
|
|
5) |
Mesleği ile ilgili mevzuatları takip etme ve uygulama yeteneği ile birlikte temel hukuk bilgileri, sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olma. |
|
|
5.5 Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri pratik bilgi ile bütünleştirme. |
|
|
|
|
6) |
Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için ilgili iletişim ağlarının içinde yer alabilme, çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip edebilme ve kendini sürekli geliştirebilme |
|
|
6.1 Tedarik zinciri boyunca yer alan tüm tarafların görev ve sorumluluklarını kavrama. |
|
|
|
|
7) |
Lojistik alanında aldığı uygulamalı eğitim sayesinde karmaşık sorunları analiz edebilme, farklı düşüncelerden sentez yaratma yoluyla sorunlara çok yönlü bakış açısı getirebilme. |
|
|
7.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alma. |
|
|
|
|
8) |
Lojistik faaliyetleri kapsamında tasarım, planlama ve karar alma ile ilgili kuramsal yöntemleri uygulama alanında kullanabilme. |
|
9) |
Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlayıp değerlendirebilme. |
|
|
9.4 Tedarik zinciri yönetim felsefesini yorumlama |
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
3 |
7 |
21 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
49 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
10 |
20 |
Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
15 |
15 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
45 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
94 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |