DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
60613METOS-DOT0687 | Oyun Geliştirme Pratikleri | 4 | Güz | 1 | 2 | 2 | 4 |
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: | Mesleki Alan |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Dersin amacı oyun tasarımı ve geliştirmeye yönelik pratik bilgileri geliştirmektir. |
Dersin İçeriği: | Ders kapsamında bireysel olarak veya küçük gruplar halinde, Unreal Engine oyun motoru ile 3D bir oyunun beta sürümünü geliştirilecektir. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Temel oyun geliştirmede ustalaşır. |
||
2) Oyun motorlarına hakim olur. |
||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Fikirden beta sürümüne kadar olan oyun geliştirme sürecini kavrar. |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Derse genel bakış | ||
2) | Unreal Engine’e Giriş | ||
3) | Proje Oluşturma Temel Kontroller | ||
4) | Temel Seviye Tasarımı ve UI | ||
5) | Materyaller ve Dokular | ||
6) | Aydınlatma ve Atmosfer | ||
7) | Blueprint Visual Scripting’e Giriş | ||
8) | Vize Haftası | ||
9) | Unreal Engine de MetaHuman Kullanımı | ||
10) | Unreal Engine Optimizasyon Teknikleri | ||
11) | Proje Çıktısı Oluşturma | ||
12) | Oyunlarda Backend Servisleri | ||
13) | Threejs Kullanarak Portfolyo Sitesi Oluşturma | ||
14) | Final Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | Dijital Oyun Tasarımında gerekli olan bilgisayar bilimleri ve tasarım tekniklerine dair kavramları tanımlayabilme. | |
2) | Analog ve dijital oyunlara ilişkin tarihsel ve kuramsal bilgiyi yorumlayabilme. | 1 |
3) | Oyun tasarım ilkeleri, oyun mekanikleri, dinamikleri ve bölüm tasarımı kavramlarını tanımlayabilme. | 5 |
4) | Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilme | |
5) | Teorik bilgisini kullanarak oyun içerisinde yer alan tasarım ögelerini çözümleyebilme. | 1 |
6) | Çizim ve animasyon tekniklerini disiplin bağlamında sıralayabilme. | 1 |
7) | Oyun geliştirme sürecinde yapay zeka tekniklerini kullabilme, matematik ve fizik kurallarına dayalı olasılıkları hesaplayabilme. | 5 |
8) | Farklı platformlarda sunulmak üzere tasarlanan dijital oyunlar için kod yazma ve animasyon bilgisini kullanabilme. | 5 |
9) | Serbest el çizim ve dijital çizim tekniklerini kullanabilme. | 3 |
10) | İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip edebilme. | 3 |
11) | Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahip olabilme. | 2 |
12) | Oyun tasarımını ve oyun ögelerini oyun olmayan alanlarda kullanarak yapılandırabilme. | 5 |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Gösterim | |
Ödev | |
Proje Hazırlama |
Ara Sınav | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Ödev Değerlendirme |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ödev | 2 | % 10.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |