ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Havacılık Yönetimi (İngilizce)SERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

HAVACILIK YÖNETİMİ (İNGİLİZCE) LİSANS PROGRAMI

Kazanılan Yeterlilik
Program Süresi (Yıl)
Toplam AKTS Kredisi
Öğretim Şekli
Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı


Lisans Derecesi


4


240


Örgün
  • TYÇ Yeterlilik Türü: Lisans
  • TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011): 6. Düzey
  • QF-EHEA: 1. Düzey
  • Yönelim: Akademik
  • Sınıflandırma (ISCED 2013):104 Temel Öğrenme Alanı:34,84
  • Kategori: Ana Yeterlilik

MEZUNLARIN İSTİHDAM PROFİLLERİ

Bölümden mezun olan öğrenciler; havacılık sektöründe faaliyet gösteren devlet ve özel kuruluşların (Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü - SHGM, Devlet Hava Meydanları İşletmesi -DHMİ) havayolu taşımacılığı (Türk Hava Yolları – THY, Pegasus, Onur Air, Atlas Global, Sun Express, Bora Jet, Corendon, Hürkuş, Tailwind, İzmir havayolları), havayolu yönetimi, havaalanı yönetimi (TAV, IFC, IC İçtaş), ikram (THY DO&CO, LSG Sky chefs,vb.) ve yer hizmetleri (TGS, Çelebi, HAVAŞ, FLY Service vb.), havacılık emniyet ve güvenliği, hava kargo (THY, ACT havayolları, MNG, ULS), yolcu hizmetleri ve uçak bakım hizmetleri (HABOM, THY teknik, MNG Teknik) gibi alanlarda istihdam edilmektedirler. Havacılık sektörünün hızla gelişmesi ve bu alandaki kalifiye personel eksikliği bu bölümün mezunlarına olan talebi arttırmaktadır.
Bu kapsamda şu anda Türkiye’de sivil hava trafiğine açık olan 56 Havaalanı yanında, 150 milyon yıllık yolcu kapasitesi ile dünyanın en büyük havalimanlarından biri olacak İstanbul Havalimanı 2018'de açılmıştır. İç ve dış hat yolcuları ile birlikte transit yolculara da hizmet vererek dünyanın en önemli aktarma merkezlerinden biri olacaktır. Bu havalimanının havacılık sektöründe en az 100.000 kişilik yeni istihdam yaratacağı tahmin edilmektedir. Bunun yanında Türkiye’yi dünyanın önemli uçak bakım merkezi haline getiren, üç kıtaya hizmet verecek, aynı anda 11 uçağa bakım yapılmasını sağlayan Havacılık Onarım ve Modifikasyon Merkezi (HABOM) Sabiha Gökçen Havalimanı’nda açılmıştır.
THY şu anda dünyada en fazla ülkeye ve uçuş noktasına (124 ülke ve 318 uçuş noktasına) uçan bir havayolu konumuna gelmiştir ve diğer havayollarımız da onlarca ülkede 100’ü aşan noktaya ulaşmaktadırlar. Havayollarının bu gelişmesine paralel olarak Türkiye’deki havaalanlarının terminal binalarının yenilenmesi yanında TAV şirketi Terminal yapımında ve havaalanı işletiminde bir dünya markası olmuştur ve şu anda 17 ülkede 76 havaalanı işletmektedir. Benzer şekilde ÇELEBİ, HAVAŞ gibi yer hizmeti kuruluşları beş ayrı ülkede, DO&CO gibi uçaklara yiyecek sağlayan catering firmaları pek çok ülkede hizmetlerini yaygınlaştırmaktadır.
Bu hızlı gelişmelere ayak uydurabilmek için özel havayolu işletmelerinin sayıları, filo kapasiteleri ve altyapı imkanlarının artırılması gerekmektedir. Sektörde karşılaşılan her türlü sorunun üstesinden gelebilmek için de faaliyetlerin her kademesinde kalifiye personel teminine ihtiyaç duyulmaktadır.