(Program Öğrenme Çıktıları, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) düzey tanımlayıcıları için kullanılmış olan sınıflandırmaya (bilgi, beceri ve yetkinlikler) göre kilit ve alt öğrenme çıktıları olarak aşağıda verilmektedir.)
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tıbbi görüntüleme teknikleri alanındaki teorik ve uygulamalı bilgileri açıklar.
1.1) Tıbbi görüntülemeye özgü tıbbi terim ve terminolojiyi tanımlar.
1.2) Tıbbi görüntüleme alanında yapacağı radyolojik tetkikler ile ilgili olarak radyolojik anatomiyi ve insan fizyolojisini tanımlar.
1.3) X-ışını sistemleri hakkında teorik ve uygulamalı olarak temel bilgi ve çalışma prensiplerini açıklar.
1.4) Tıbbi görüntüleme yöntemleri ve fizik prensipleri ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak radyasyon ve çalışma sistemleri hakkında temel bilgileri açıklar.
1.5) Radyasyon güvenliği prosedürlerini listeler.
1.6) İyonlaştırıcı ve iyonlaştırıcı olmayan radyasyon üreten görüntüleme cihazları ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip listeler.
1.7) İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Koruma, Afet ve Acil Durum hakkında bilgi sahibidir.
|
2) Tıbbı görüntüleme yöntemlerine ait cihazların kullanımını ve uygulama sürecini açıklar.
2.1) Tıbbi görüntüleme cihazlarına ait bütün araç ve sistemleri kurallarına ve tekniklerine uygun şekilde kalite kontrollerini ve bakımını açıklar.
2.2) Tıbbi görüntüleme öncesi hasta hazırlığı sürecini tanımlar.
2.3) Radyodiagnostik alanında (Konvansiyonel ve Dijital Radyoloji, Floroskopi, Dijital Substraksiyon Anjiografi, Bilgisayarlı Tomografi, Manyetik Rezonans Görüntüleme) teorik ve uygulamalı bilgiyi açıklar.
2.4) Görüntüleme ve hasta için optimal konforu sağlayan pozisyonlama ile doğru ışınlama faktörünü tespit eder.
2.5) Nükleer tıp ve radyoterapi alanında kullanılan tedavi-tanı sürecini açıklar.
|
3) Uygulanacak tıbbi görüntüleme işlemine ait süreci hastaya açıklar.
3.1) Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı tanımlar.
3.2) Hasta ve hasta yakınları ile meslek etiğine uygun şekilde iletişim kurar.
3.3) Görüntüleme sonrası dezenfeksiyon ile sterilizasyon tekniklerini listeler.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
4) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
4.1) İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
4.2) Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır.
4.3) Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır.
4.4) Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır.
5.1) Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır.
5.2) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
5.3) Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5.4) Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır.
5.5) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder.
5.6) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır.
5.7) Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir.
5.8) Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir.
5.9) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde).
|