KLİNİK PSİKOLOJİ TEZLİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI |
|||||
---|---|---|---|---|---|
Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |||||
Yüksek Lisans Derecesi |
2 |
120 |
Örgün |
|
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (PÖÇ) |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) |
7) Klinik sorunlarda iyileşme sağlayacak yöntemlerin teorik alt yapılarına, etki mekanizmalarına ve bilimsel kanıtlarına hakim olma |
10) Araştırma sorusu üretme ve desen tasarlayarak araştırma yürütme temel becerisi geliştirebilme |
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) |
5) Klinik Psikoloji alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip ederek tedavi yöntemlerindeki gelişmeleri uygulamalarına yansıtabilme |
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
1) Psikolojik sorunların belirtilerini, gelişiminden ve sürmesinden sorumlu faktörleri tanıyabilme |
2) Psikolojik sorunlarda tedavi planını literatürde bulunan bilimsel veriler ve danışanın kültürel özelliklerini göz önüne alarak oluşturabilme |
3) Klinik değerlendirme, vaka formülasyonu oluşturma, uygun terapi yöntemleri seçme ve uygulama sırasında bilimsel kanıt temelli klinik uygulama yaklaşımını esas alır |
4) Klinik uygulamaları değerlendirerek psikoterapi süreciyle ve sonlandırılmasıyla ilgili karar alabilme |
6) Klinik Psikoloji alanının multidisipliner yapısına uygun olarak gerekli durumlarda ilgili alanlarla işbirliği yapabilme |
8) Teorik bilgiyi klinik uygulamaya dönüştürürken mesleki etik ilkelerini dikkate alma |
9) Klinik çalışmalarında en etkili sonuca ulaşmada gereken bilgi ve görüşü kazanmak için kaynaklara ya da süpervizöre ihtiyacı olduğunun farkına varabilme |
1) Psikolojik sorunların belirtilerini, gelişiminden ve sürmesinden sorumlu faktörleri tanıyabilme |
2) Psikolojik sorunlarda tedavi planını literatürde bulunan bilimsel veriler ve danışanın kültürel özelliklerini göz önüne alarak oluşturabilme |
3) Klinik değerlendirme, vaka formülasyonu oluşturma, uygun terapi yöntemleri seçme ve uygulama sırasında bilimsel kanıt temelli klinik uygulama yaklaşımını esas alır |
4) Klinik uygulamaları değerlendirerek psikoterapi süreciyle ve sonlandırılmasıyla ilgili karar alabilme |
5) Klinik Psikoloji alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip ederek tedavi yöntemlerindeki gelişmeleri uygulamalarına yansıtabilme |
6) Klinik Psikoloji alanının multidisipliner yapısına uygun olarak gerekli durumlarda ilgili alanlarla işbirliği yapabilme |
7) Klinik sorunlarda iyileşme sağlayacak yöntemlerin teorik alt yapılarına, etki mekanizmalarına ve bilimsel kanıtlarına hakim olma |
8) Teorik bilgiyi klinik uygulamaya dönüştürürken mesleki etik ilkelerini dikkate alma |
9) Klinik çalışmalarında en etkili sonuca ulaşmada gereken bilgi ve görüşü kazanmak için kaynaklara ya da süpervizöre ihtiyacı olduğunun farkına varabilme |
10) Araştırma sorusu üretme ve desen tasarlayarak araştırma yürütme temel becerisi geliştirebilme |