ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI DiyalizSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DİYALİZ ÖNLİSANS PROGRAMI

Kazanılan Yeterlilik
Program Süresi (Yıl)
Toplam AKTS Kredisi
Öğretim Şekli
Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı


Önlisans Derecesi


2


120


Örgün
  • TYÇ Yeterlilik Türü: Önlisans
  • TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011): 5. Düzey
  • QF-EHEA: Kısa Düzey
  • Yönelim: Önlisans (Mesleki)
  • Sınıflandırma (ISCED 2013): Temel Öğrenme Alanı:72
  • Kategori: Ana Yeterlilik

PROGRAM EĞİTİM HEDEFLERİ (PEH)

Program Eğitim Hedefleri (PEH), programdan mezun olan öğrencilerin mezuniyetlerinden birkaç yıl sonra iş ve/veya akademik yaşamlarında ulaşmaları beklenen hedefleri ifade eder. Bu bağlamda, bu program için belirlenmiş olan Program Eğitim Hedefleri aşağıda verilmektedir:
1 Diyaliz alanında, temel düzeyde teorik bilgiye sahip olmak.
2 Diyaliz Programı alanında temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahip olmak.
3 9)Diyaliz Programı alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlı ve gelişmeleri izleyen bireyler yetiştirmek.
4 4)Diyaliz alanında temel düzeyde araç ve gereçlerin kullanımı hakkında bilgiye sahip olan bireyler yetiştirmek.
5 Diyaliz Programı alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilen bireyler yetiştirir.
6 Diyaliz Programı alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında sorumluluk alabilen bireyler yetiştirmek.
7 Diyaliz alanı ile ilgili konularda sahip olduğu teknolojik bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilen bireyler yetiştirmek.
8 8)Birey ve halk sağlığı iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahip ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranan bireyler yetiştirmek.
8 Tarihi ve toplumsal değerlere saygılı, sosyal sorumluluk sahibi, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini sürekli yenileyen, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip, sanayi ve hizmet sektöründe yapılan işleri yerinde takip ederek mesleğine yönelik uygulama becerisine sahip bireyler yetiştirmektir.
9 İş dünyasının beklentileri doğrultusunda 21. yüzyıl yetkinliklerine sahip olmaları