Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İngilizce temel gramer yapısını bilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Dinleme becerisiyle yaygın kullanılan kelimeleri fark eder ve temel düzeyde konuşulanları anlar.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Belli ve bir seviyeye geldikten sonra kendi çalışmalarıyla seviyesini ilerletebilir.
|
2) İngilizce dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerisi kazanır.
|
3) Alanındaki temel kavramları inceler.
|
4) Temel düzeyde okuyabilir, yazabilir ve dinlediğini anlayabilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Numbers 0- 100
The Alphabet & Spelling
Be: I/you/ he/she/it
International English & Classroom Language
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
2) |
objects word stress; weak forms: this,
that, these, those
present simple: be
this/that, these/those;
possessives
countries and nationalities
objects
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
3) |
objects word stress; weak forms: this,
that, these, those
present simple: be
this/that, these/those;
possessives
countries and nationalities
objects
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
4) |
link sentences with and, but and or
third person ‘s’
present simple
daily routines;jobs
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
5) |
link sentences with and, but and or
third person ‘s’
present simple
daily routines;jobs
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
6) |
have/has got
adverbs of frequency
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
7) |
have/has got
adverbs of frequency
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
8) |
ARA SINAV |
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
9) |
there is/are
prepositions
can for possibility & ability
|
-Speakout Elementary Second Edition Student's Book
|
|
10) |
there is/are
prepositions
can for possibility & ability
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
11) |
countable and uncountable
nouns
how much/many; quantifiers
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
12) |
countable and uncountable
nouns
how much/many; quantifiers
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
13) |
was/were
dates and time phrases
past simple
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
14) |
was/were
dates and time phrases
past simple
|
Speakout Elementary Second Edition
Student's Book
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Araştırma süreçleri hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak ve uygulamalarını ödev, araştırma ve projelerde gerçekleştirmek |
|
2) |
Halkla ilişkiler, reklam, iletişim bilimleri ve diğer sosyal bilimler alanlarındaki kuramsal ve uygulamaları bilgileri birlikte ve eşgüdümlü olarak kullanabilmek |
|
3) |
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları planlaması, marka yönetimi yapabilmek ve pazarlama stratejisi oluşturabilmek |
|
4) |
Halkla ilişkiler, reklam, pazarlama ve diğer sosyal bilimler ile ilgili konularda akademik ve teorik bilgilere sahip olmak; edebiyat, kültür tarihi, sanat, sosyoloji ve psikoloji alanlarında da donanımlı olmak |
|
5) |
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyalarını planlama, uygulama ve kampanya etkinliğini ölçümlemek |
|
6) |
Bir organizasyonu oluşturabilmek, yürütebilmek ve organizasyon ekibini koordine edebilmek |
|
7) |
Bir etkinliğin gerçekleşebilmesi için mevcut kaynakları kullanabilmek ve alternatif kaynaklar yaratabilmek, sponsorluk imkanları sağlayabilmek |
|
8) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili faaliyetlerin yürütülmesinde ekip üyesi olarak sorumluluk üstlenir ve üstlendiği görevleri başarı ile yerine getirir. |
|
9) |
Sorumluluğu altında çalışanların mesleki ve kişisel gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. Sorumluluğu altında başkaları tarafından yürütülen faaliyetlerde gözetim ve denetim görevi üstlenir. |
|
10) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili temel düzeydeki bir projeyi bağımsız olarak yürütür. |
|
11) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili literatürü ve gelişmeleri yakından takip eder. |
|
12) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına yenilik getiren uygulama veya teknolojilerin kullanılmasında risk ve sorumluluk alır. |
|
13) |
Bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik gösterir. |
|
14) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
15) |
Mesleki ve kişisel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve yaşam boyu öğrenme olanaklarını kullanarak kendini sürekli geliştirir. |
|
16) |
Sorumluluğu altındaki kişilerin öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesine, karşılanmasına ve mesleki gelişimine rehberlik eder. |
|
17) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. |
|
18) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili konularda yürütmekte olduğu çalışmaları, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak aktarır. |
|
19) |
Ana Dili’ni en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanır. |
|
20) |
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
5 |
21) |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın Temel (İleri) Düzeyinde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine sahiptir ve alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
22) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katılır ve bunları destekler. |
|
23) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|
24) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler konularında yeterli bilince sahiptir; kültürel farklılıklara saygılıdır. |
|
25) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini uygular. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10 |
1 |
10 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
28 |
1 |
28 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
94 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
1 |
2 |
Ara Sınavlar |
1 |
2 |
2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
4 |
4 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
8 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
102 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |