Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Pratik ve teorik alanlar üzerinde hareket, efekt eylemlerinin gerçekleştirilebilmesi ve bu eylem biçim ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olurlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Program tabanları üzerinde eylemlerinin gerçekleştirilme yöntemleri hakkında bilgi edinirler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Kurgu, hikaye yada olay çerçevesinde iş üretebilme ve yayınlanabilir konumda eserler ortaya çıkarabilirler.
|
2) Evrensel uygulamalar ve yöntemler hakkında bilgi edinirler.
|
3) Sektörün gereklilikleri ve alanlarının bilincinde uygulama ve teorik alanda yeterli bilgiler edinirler.
|
4) Alanlarının gereklilikleri kapsamında ortaya çıkarılan eserler ile olayı, konuyu yada hikayeyi aktarma yeterliliğine sahip olurlar.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Animasyon kavramının açıklanması. Animasyonu oluşturan düşüncenin nasıl geliştiğinin anlatılması (genel) |
Öğretim Elemanı Tarafından Hazırlanılan Sunum.
|
|
2) |
Türkiye'de animasyon düşüncesinin ortaya çıkışı ve Türk animasyon tarihinin anlatımı |
Öğretim Elemanı Tarafından Hazırlanılan Sunum.
|
|
3) |
Ülke animasyonlarının tarihi gelişimi ve ABD animasyon tarihinin anlatımı |
Öğretim Elemanı Tarafından Hazırlanılan Sunum.
|
|
4) |
Kanada animasyonu ve Norman McLaren'ın animasyon gelişimi üzerindeki katkıları ve örnekleri |
Öğretim Elemanı Tarafından Hazırlanılan Sunum.
|
|
5) |
İngiltere ve Fransa canlandırma sineması gelişmeleri ve örnekleri |
Öğretim Elemanı Tarafından Hazırlanılan Sunum.
|
|
6) |
Belçika, İsviçre ve İtalya canlandırma sineması gelişmeleri ve örnekleri |
Öğretim Elemanı Tarafından Hazırlanılan Sunum.
|
|
7) |
Hollanda ve Almanya canlandırma sineması gelişmeleri ve örnekleri |
Öğretim Elemanı Tarafından Hazırlanılan Sunum.
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Eski doğu bloğu ülkelerinden Çek Cumhuriyeti, Slovakya, Romanya ve Bulgaristan animasyon sineması gelişimleri ve örnekleri |
Öğretim Elemanı Tarafından Hazırlanılan Sunum.
|
|
10) |
Polonya, Macaristan, Yugoslavya, Rusya ve Çin animasyon sineması gelişimleri ve örnekleri |
Öğretim Elemanı Tarafından Hazırlanılan Sunum.
|
|
11) |
Japon canlandırma sineması ve Anime |
Öğretim Elemanı Tarafından Hazırlanılan Sunum.
|
|
12) |
Canlandırmanın kullanım alanları ve Türkiye'deki durumu |
Öğretim Elemanı Tarafından Hazırlanılan Sunum.
|
|
13) |
Canlandırmanın internette kullanım türleri ve işlevi |
Öğretim Elemanı Tarafından Hazırlanılan Sunum.
|
|
14) |
Genel tekrar ve pekiştirme |
Öğretim Elemanı Tarafından Hazırlanılan Sunum.
|
|
15) |
Final |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Sanatsal, kültürel, estetik gelişim ve etkilerini tarihsel ve çağdaş sanat ve tasarım ürünleri üzerinden değerlendirebilen |
1 |
|
1.1 Temel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır. |
1 |
|
1.2 Temel tasarım işlemlerini uygular. |
1 |
|
1.3 Sanat ve uygulama alanlarını birlikte kullanır. |
1 |
|
1.4 Grafik tasarımda kullanılan, bilgisayar programlarını yeterli düzeyde kullanabilecek bilgiye sahiptir. |
1 |
2) |
Elle çizim-boyama yapabilen, Fotoğraf çekebilen, Görsel/grafik tasarım yapar (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolyo tasarımı vb). Tipografiyi görsel iletişim aracı olarak etkin kullanabilen, Bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımları kullanabilen, Web tasarımı yapabilen,
|
1 |
|
2.1 Tasarım, uygulama ve baskı aşamalarını tanır. |
1 |
|
2.2 Eğitim amaçlı grafik tasarımları yapar. |
2 |
3) |
Türkçe ve mesleki yabancı dili kullanarak uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı anlatıma dayalı iletişim kurabilen |
2 |
|
3.1 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur. |
2 |
|
|
|
4) |
Grafik Tasarım ile ilgili ulusal ve uluslararası çerçevede güncel ve teknolojik gelişmeleri takip eder, yorumlar ve mesleğin psikolojik, sosyolojik, etik ve ekonomik sorumluluk ve yükümlülüklerini uygulayabilen |
4 |
|
4.1 Sanat ve tasarım alanında otoriteleri tanır ve takip eder. |
4 |
|
4.2 Grafik tasarım ürünü üretebilecek düzeyde, estetik bakış açısına sahiptir. |
4 |
5) |
Mesleki performans ve ilişkiler bağlamında tüm süreçlere (tasarım-basım-sunum) ilişkin bireysel ve grup içi profesyonel stratejiler ve planlar geliştirir. |
3 |
|
5.1 Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
3 |
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.4 Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.5 Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir. |
3 |
|
5.6 Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. |
5 |
|
5.7 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
2 |
5 |
10 |
Ödevler |
2 |
4 |
8 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
60 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
4 |
8 |
Ara Sınavlar |
1 |
4 |
4 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
3 |
3 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
15 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
75 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |