Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tasarımı için kullanılacak yazılım programları hakkında bilgi sahibi olabilme.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tasarımla ilgi bilgisayar programlarını kullanabilme
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bireyin kendi alanında özgün çalışabilme ve sorumluluk alabilmesi
|
2) Tasarım yapabilme konusunda yetkinlik geliştirebilme
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Tanışma, dönem , içinde yapılacaklar hakkında bilgi verme. |
Mac. bilgisayar, tablet projeksiyon makinası
|
|
2) |
Adobe Illıstratör programına giriş menüleri tanıtma, toolbox tanıtılarak uygulamalar yapılması. |
Mac. bilgisayar, tablet projeksiyon makinası
|
|
3) |
Illustratör Arayüzü ve kavramları tanıma |
Mac. bilgisayar, tablet projeksiyon makinası
|
|
4) |
Illıstartörde döküman oluşturma, basit yollarla çizim yapma |
Mac. bilgisayar, tablet, projeksiyon makinası
|
|
5) |
Temel metin düzenleme, görünümleri anlayarak çalışma. |
Mac. bilgisayar, tablet projeksiyon makinası
|
|
6) |
Nesne Dönüşümü ve konumlandırma |
Mac. bilgisayar, tablet projeksiyon makinası
|
|
7) |
Grup ve katmanlarla çalışmak, renk paletini kullanmak |
Mac. bilgisayar, tablet projeksiyon makinası
|
|
8) |
Ara sınav |
Mac. bilgisayar, tablet projeksiyon makinası
|
|
9) |
Kurumsal kimlik tasarımı hazırlama ve kurumsal kimlik örneklerinin incelenmesi. |
Mac. bilgisayar, tablet projeksiyon makinası
|
|
10) |
Uygulamaya devam edildi. |
Mac. bilgisayar, tablet projeksiyon makinası
|
|
11) |
Davetiye tasarımı hazırlama ve davetiye örneklerinin incelenmesi. |
Mac. bilgisayar, tablet projeksiyon makinası
|
|
12) |
Uygulamaya devam edildi. |
Mac. bilgisayar, tablet projeksiyon makinası
|
|
13) |
Kadınlara ve çoçuklara şiddet ilgili afiş çalışmasının yapılması. |
Mac. bilgisayar, tablet projeksiyon makinası
|
|
14) |
Uygulamaya devam edildi. |
Mac. bilgisayar, tablet projeksiyon makinası
|
|
14) |
Final |
Mac. bilgisayar, tablet projeksiyon makinası
|
|
15) |
Manipülasyon çalışması ve örneklerinin incelenmesi. |
Mac. bilgisayar, tablet projeksiyon makinası
|
|
16) |
Final |
Mac. bilgisayar, tablet projeksiyon makinası
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Sanatsal, kültürel, estetik gelişim ve etkilerini tarihsel ve çağdaş sanat ve tasarım ürünleri üzerinden değerlendirebilen |
3 |
|
1.1 Temel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır. |
3 |
|
1.2 Temel tasarım işlemlerini uygular. |
1 |
|
1.3 Sanat ve uygulama alanlarını birlikte kullanır. |
1 |
|
1.4 Grafik tasarımda kullanılan, bilgisayar programlarını yeterli düzeyde kullanabilecek bilgiye sahiptir. |
1 |
2) |
Elle çizim-boyama yapabilen, Fotoğraf çekebilen, Görsel/grafik tasarım yapar (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolyo tasarımı vb). Tipografiyi görsel iletişim aracı olarak etkin kullanabilen, Bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımları kullanabilen, Web tasarımı yapabilen,
|
2 |
|
2.1 Tasarım, uygulama ve baskı aşamalarını tanır. |
|
|
2.2 Eğitim amaçlı grafik tasarımları yapar. |
2 |
3) |
Türkçe ve mesleki yabancı dili kullanarak uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı anlatıma dayalı iletişim kurabilen |
|
|
3.1 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur. |
|
|
|
|
4) |
Grafik Tasarım ile ilgili ulusal ve uluslararası çerçevede güncel ve teknolojik gelişmeleri takip eder, yorumlar ve mesleğin psikolojik, sosyolojik, etik ve ekonomik sorumluluk ve yükümlülüklerini uygulayabilen |
4 |
|
4.1 Sanat ve tasarım alanında otoriteleri tanır ve takip eder. |
4 |
|
4.2 Grafik tasarım ürünü üretebilecek düzeyde, estetik bakış açısına sahiptir. |
4 |
5) |
Mesleki performans ve ilişkiler bağlamında tüm süreçlere (tasarım-basım-sunum) ilişkin bireysel ve grup içi profesyonel stratejiler ve planlar geliştirir. |
1 |
|
5.1 Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. |
1 |
|
5.2 İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
3 |
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. |
3 |
|
5.4 Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. |
4 |
|
5.5 Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir. |
2 |
|
5.6 Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. |
5 |
|
5.7 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
1 |
14 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
4 |
20 |
80 |
Ödevler |
1 |
6 |
6 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
128 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
6 |
12 |
Ara Sınavlar |
1 |
8 |
8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
8 |
8 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
28 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
156 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |