Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) 1-Temel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır.
2-Grafik tasarımda kullanılan, bilgisayar programlarını yeterli düzeyde kullanabilecek bilgiye sahiptir.
3-Meslek sorumluluk değerleri ve etik kurallarına ilişkin bilgiye sahiptir.
4-Sanat ve tasarım alanında otoriteleri tanır ve takip eder.
5-Bilgisayar destekli grafik tasarım programlarını tanır.
6-Tasarım, uygulama ve baskı aşamalarını tanır.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) 1-Grafik tasarım ürünü üretebilecek düzeyde, estetik bakış açısına sahiptir.
2-Grafik tasarım ürünleri ve projeler oluşturur.
3-Her türlü grafik tasarım ürününü tasarlar.
4-Bilgisayar destekli grafik tasarım programlarını etkin, hızlı bir şekilde kullanır.
5-Tasarımın baskı öncesi ve baskı sonrası aşamalarını tanır.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) 1-Grafik tasarım ürünü oluşturmada, fikir, taslak, konsept yaratma, uygulama ve baskıya hazırlama süreçlerini bağımsız olarak hazırlar.
2-Reklam ajanslarında, grafik tasarım stüdyolarında, şirketlerin reklam departmanlarında; reklam kampanya konseptleri ve tasarım ürünleri oluşturur.
3-Tasarımlarını, projelerini sunabilme ve sergileyebilme becerisine sahiptir.
4-Yenilenen iletişim ve tasarım bakış açılarını, güncel bilgisayar programlarını takip eder.
|
2) 1-Grafik tasarım alanında edindiği ileri düzey bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
2-Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
3-Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
4-Tasarımlarını objektif bir bakış açısıyla değerlendirme becerisini kazanır.
|
3) 1-Her türlü grafik tasarım ürününü, tasarım kriterleri doğrultusunda tasarlar.
2-Mesleki bilgisayar programlarını profesyonel, etkin ve hızlı bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
3-Konsept hazırlayıp profesyonel ürünler tasarlar.
4-Reklam ajansları ve tasarım stüdyoları gibi çalışma alanlarına ilişkin, mesleki sorumluluk, etik değerlerine uygun hareket edebilme yeterliliğine sahiptir.
|
4) 1-Ekip çalışmalarında uyumlu, verimli, ve etkin olarak yer alabilme becerisine sahiptir.
2-İleri düzey sunumlar hazırlayabilecek nitelikte sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Photoshop programında pen tool ile dekupe projelerinin yapılması. |
Öğretim elemanın hazırladığı dökümanlar üzerinden uygulama.
|
|
2) |
Photoshop programında manipülasyon tekniği kullanarak afiş tasarımı uygulama. |
Öğretim elemanın hazırladığı dökümanlar üzerinden uygulama.
|
|
3) |
Photoshop programında manipülasyon tekniği kullanarak afiş tasarımı uygulama. |
Öğretim elemanın hazırladığı dökümanlar üzerinden uygulama.
|
|
4) |
Photoshop programında manipülasyon tekniği uygulama ve görsel manipülasyon uygulamaları. |
Öğretim elemanın hazırladığı dökümanlar üzerinden uygulama.
|
|
5) |
Photoshop programında manipülasyon tekniği uygulama ve görsel manipülasyon uygulamaları. |
Öğretim elemanın hazırladığı dökümanlar üzerinden uygulama.
|
|
6) |
Photoshop programında var olan afiş çalışmalarının yeniden yorumlanması. |
Öğretim elemanın hazırladığı dökümanlar üzerinden uygulama.
|
|
7) |
Photoshop programında var olan afiş çalışmalarının yeniden yorumlanması. |
Öğretim elemanın hazırladığı dökümanlar üzerinden uygulama.
|
|
8) |
Photoshop programında brush tool kullanılarak matte painting tekniğinin uygulanması. |
Öğretim elemanın hazırladığı dökümanlar üzerinden uygulama.
|
|
9) |
Photoshop programında brush tool kullanılarak matte painting tekniğinin uygulanması. |
Öğretim elemanın hazırladığı dökümanlar üzerinden uygulama.
|
|
10) |
Ara sınav |
Photoshop programında özgün afiş proje teslimi.
|
|
11) |
Illustrator program arayüz ve toolbarların incelenmesi ve kullanılması. |
Öğretim elemanının sunumu.
|
|
12) |
Illustrator programında vektör tabanlı logo hazırlama. |
Öğretim elemanının sunumu.
|
|
13) |
Illustrator programında vektör tabanlı image hazırlama. |
Öğretim elemanının sunumu.
|
|
14) |
Illustrator programında vektör tabanlı image hazırlama. |
Öğretim elemanının sunumu.
|
|
15) |
Illustrator programında vektör tabanlı image hazırlama. |
Öğretim elemanının sunumu.
|
|
16) |
Final sınavı |
Illustrator programı kullanarak proje teslimi.
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Alanında sanatsal, kültürel, estetik değerlere sahiptir. |
3 |
|
1.1 İletişim kuramları, görsel kültür, sanat ve sinema tarihi, reklamcılık, marka ve medya yönetimi, alanında teorik bilgilere sahiptir. |
3 |
|
1.2 Yeni medya teknolojileri, interaktif medya tasarımı, multi-medya yönetimi, web tasarımı, dijital tasarımın çeşitli alanlarından olan “dijital oyun tasarımı“ alanında teorik bilgi sahibidir. |
5 |
|
1.3 Fotoğraf, film dili ve yapım süreçleri, video post prodüksiyon, üç boyutlu tasarım alanında teorik bilgiye sahiptir. |
5 |
|
1.4 Alanında projeler planlayıp yürütecek izleme ve değerlendirmesini yapacak bilgiye sahiptir. |
3 |
2) |
Alanında edindiği bilgilerle yaratıcı tasarımlar geliştirir. |
2 |
|
2.1 Reklam çekimleri sırasında yaratıcı yönetmenlik yapabilir düzeyde pratik bilgiye sahiptir. |
2 |
|
2.2 Elle ve bilgisayar destekli çizim yapar. |
5 |
|
2.3 Bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımları kullanır. |
5 |
|
2.4 Temel video çekme ve kamera kullanım bilgilerini video montajı ve kurgu tekniklerini uygular. |
4 |
|
2.5 Tasarladığı web sayfasını etkili ve etkin bir şekilde yönetir. |
2 |
|
2.6 Bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımları kullanır. |
5 |
|
2.7 Sayısal ve tasarımsal alanlarına hakim bir biçimde bilgisayar oyunu ve mobil uygulama tasarımları gerçekleştirir. |
5 |
|
2.8 Fotoğraf ve görüntü ile ilgili teknik ekipmanları etkili ve etkin bir şekilde kullanır. |
5 |
|
2.9 Kurum ve kuruluşların dijital ortam ve sosyal medya üzerinden pazarlama faaliyetlerini planlar ve yürütür. |
|
|
|
|
3) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
3.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
3.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
3.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
3.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
4) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
|
|
4.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
4.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
4.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
4.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
|
4.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
4.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
4.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
4.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
4.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
1 |
2 |
2 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
2 |
6 |
12 |
Ödevler |
2 |
6 |
12 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
68 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
5 |
10 |
Ara Sınavlar |
1 |
4 |
4 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
4 |
4 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
18 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
86 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |