Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili temel bilgileri bilir ve açıklar.
|
2) İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu (6331) ile İş Kanunu (4857) içerisinde geçen hak, sorumluluk ve yükümlülüklerini bilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Çalışma ve sosyal hayat içerisinde insan, insan dışındaki canlılar ile cansız varlıkların sağlık, emniyet ve güvenliğini bozabilecek tehlike, tehlikelerden kaynaklı riskler ve bu riskleri önlemek için alınması gereken önlem, tedbir ve korunma yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Temel afet bilinci eğitimi |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
|
|
2) |
Yanma ve Yangın Bilgisi, Yangın Söndürme |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
|
|
3) |
İşyerinde Acil Durum Planlaması ve Tahliye |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
|
|
4) |
Çevre- Çevre Koruma ve Sıfır Atık |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
|
|
5) |
İş Sağlığı ve Güvenliğine Giriş |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
|
|
6) |
Uluslararası ve Ulusal Mevzuat ve Sözleşmelerde İş Sağlığı ve Güvenliği |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
|
|
7) |
İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu, 6331 Kanun Numaralı |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
İş Kanunu, 4857 Kanun Numaralı |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
|
|
10) |
Fiziksel Risk Etmenleri ve Korunma Yolları |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
|
|
11) |
Kimyasal Risk Etmenleri ve Korunma Yolları |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
|
|
12) |
Biyolojik Risk Etmenleri ve Korunma Yolları |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
|
|
13) |
Psiko-Sosyal Risk Etmenleri ve Korunma Yolları |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
|
|
14) |
İş Kazaları ve Meslek Hastalıkları |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
|
|
15) |
Korunma Politikaları (Kişisel Koruyucu Donanımlar- Sağlık ve Güvenlik İşaretleri) |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
|
|
16) |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Tıbbi görüntüleme teknikleri alanındaki teorik ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
5 |
|
1.1 Tıbbi görüntülemeye özgü tıbbi terim ve terminolojiyi tanımlar. |
|
|
1.2 Tıbbi görüntüleme alanında yapacağı radyolojik tetkikler ile ilgili olarak radyolojik anatomiyi ve insan fizyolojisini tanımlar.
|
|
|
1.3 X-ışını sistemleri hakkında teorik ve uygulamalı olarak temel bilgi ve çalışma prensiplerini açıklar. |
|
|
1.4 Tıbbi görüntüleme yöntemleri ve fizik prensipleri ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak radyasyon ve çalışma sistemleri hakkında temel bilgileri açıklar. |
|
|
1.5 Radyasyon güvenliği prosedürlerini listeler. |
|
|
1.6 İyonlaştırıcı ve iyonlaştırıcı olmayan radyasyon üreten görüntüleme cihazları ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip listeler. |
|
|
1.7 İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Koruma, Afet ve Acil Durum hakkında bilgi sahibidir. |
5 |
|
|
|
2) |
Tıbbı görüntüleme yöntemlerine ait cihazların kullanımını ve uygulama sürecini açıklar. |
|
|
2.1 Tıbbi görüntüleme cihazlarına ait bütün araç ve sistemleri kurallarına ve tekniklerine uygun şekilde kalite kontrollerini ve bakımını açıklar. |
|
|
2.2 Tıbbi görüntüleme öncesi hasta hazırlığı sürecini tanımlar. |
|
|
2.3 Radyodiagnostik alanında (Konvansiyonel ve Dijital Radyoloji, Floroskopi, Dijital Substraksiyon Anjiografi, Bilgisayarlı Tomografi, Manyetik Rezonans Görüntüleme) teorik ve uygulamalı bilgiyi açıklar. |
|
|
2.4 Görüntüleme ve hasta için optimal konforu sağlayan pozisyonlama ile doğru ışınlama faktörünü tespit eder. |
|
|
2.5 Nükleer tıp ve radyoterapi alanında kullanılan tedavi-tanı sürecini açıklar. |
|
|
|
|
3) |
Uygulanacak tıbbi görüntüleme işlemine ait süreci hastaya açıklar. |
|
|
3.1 Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı tanımlar. |
|
|
3.2 Hasta ve hasta yakınları ile meslek etiğine uygun şekilde iletişim kurar. |
|
|
3.3 Görüntüleme sonrası dezenfeksiyon ile sterilizasyon tekniklerini listeler. |
|
|
|
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
5 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
5 |
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
5 |
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
5 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
|
5 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
2 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
2 |
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
|
5.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
5.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
5.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
4 |
4 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
32 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
10 |
20 |
Ara Sınavlar |
1 |
8 |
8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
16 |
16 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
44 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
76 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |