Dersin Amacı: |
Beslenmenin temel kavramları, besin öğelerinin tanınması, vitamin ve minerallerin işlevleri ve besinsel kaynakları ve besin grupları ile yeni doğan, süt çocuğu ve adölesan döneminde beslenme planlamalarını öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Karbonhidratlar, yağlar ve proteinler, vitamin, mineraller ve su, enerji metabolizması, besin grupları, diyet posası, prebiyotikler- probiyotikler, besinleri işleme yöntemleri ve saklama şekilleri, işlevsel besin nedir, etiket okuma, katkı maddeleri, yeni doğan-süt çocuğu ve adölesan dönemlerinde beslenme. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Beslenme ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
2) Makro ve mikro besin ögelerini tanır.
|
3) Beslenme ve sağlık ilişkisini kurarak analiz eder.
|
4) Farklı yaş gruplarındaki çocukların beslenme gereksinimlerini hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olur.
|
5) Batı tarzı beslenme düzeninin ve işlenmiş gıdaların çocukların fizyolojik, bilişsel ve ruhsal gelişiminde oluşturabileceği problemleri kavrar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Beslenmenin Temel İlkeleri ve Beslenme ile ilgili Temel Kavramlar |
Power point sunumu
|
|
2) |
Besin Grupları |
Power point sunumu
|
|
3) |
Besinleri Hazırlama ve Pişirmede Hijyen ve Sanitasyon
|
Power point sunumu
|
|
4) |
Besinleri Sağlıklı Saklama İlkeleri |
Power point sunumu
|
|
5) |
Gebe ve Emzikli Beslenmesi |
Power point sunumu
|
|
6) |
Süt Çocukluğu Döneminde Beslenme |
Power point sunumu
|
|
7) |
1-3 Yaş Arası Çocuklarda Beslenme |
Power point sunumları
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Okul Öncesi Dönemde Çocuğun Beslenmesi (3-6 Yaş)
|
Power point sunumu
|
|
10) |
Okul Çağı Döneminde Beslenme |
Power point sunumu
|
|
11) |
Adölesan (Ergenlik) Döneminde Beslenme
|
Power point sunumu
|
|
12) |
Çocuklarda Beslenme Bozuklukları |
Power point sunumu
|
|
13) |
Çocuklarda Beslenme Bozuklukları |
Power point sunumu
|
|
14) |
Menü Hazırlamada Besin Ögelerinin Düzenlenmesi |
Power point sunumu
|
|
15) |
Özel Durumlarda Beslenme |
Power point sunumu
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Çocuk gelişimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar, |
|
1) |
Çocukların gelişim düzeylerine ve gelişen teknolojiye uygun, eğitici materyal tasarlar. |
3 |
1) |
Diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. |
4 |
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
3 |
1) |
Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
4 |
1) |
Normal gelişim gösteren çocuklar ile özel eğitime ihtiyacı olan çocukların gelişimsel özellikleri ve öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklar. |
5 |
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir kurumda eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
3 |
2) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. |
|
2) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
4 |
2) |
0-18 yaş grubu çocuklarının eğitiminin; önemi, amacı ve ilkeleri arasındaki ilişkiyi ifade eder. |
4 |
2) |
Bilgiye erişimde kaynaklara doğru ulaşır ve kullanır. |
3 |
2) |
Çocuk, aile, meslektaşları ve alanı ile ilgili kurum ve kuruluşlar ile etkin iletişim kurar. |
4 |
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
4 |
3) |
Alanı ile ilgili eğitim sürecinde ekip çalışmasında rol alır. |
4 |
3) |
Gelişim alanları ile ilgili kuramları açıklar. |
3 |
3) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
3) |
Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
3 |
3) |
Alanı ile ilgili konularda ve süreçlerde bilgisayar programlarını ve teknoloji kullanır. |
3 |
4) |
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
3 |
4) |
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara, sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
4 |
4) |
Çocuk hakları ile ilgili temel, kuramsal bilgileri açıklar. |
|
4) |
Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
4 |
5) |
Alanı ile ilgili konularda, normal gelişim gösteren çocukların ve özel gereksinime ihtiyacı olan çocukların ailelerini bilgilendirir. |
3 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
5) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
5 |
6) |
Alanı ile ilgili konularda mesleki etik ve sorumluluk bilinci oluşturur. |
3 |
6) |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
5 |
7) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
4 |
7) |
İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Koruma, Afet ve Acil Durum hakkında bilgi sahibidir. |
|
8) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
4 |
9) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde
(İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1
düzeyinde). |
|
10) |
Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır. |
4 |
11) |
Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir. |
4 |
12) |
Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır. |
4 |