Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Ruh sağlığı, önemi,tarihsel gelişimi. -normal ve anormal davranış -normallik ölçütleri -çocuklara yaklaşım biçimleri, -ruh sağlığı ile ilgili kuramlar. |
1- Aydoğan, Y. (Ed.), Akduman, G. G. (Ed.) (2017). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Eğiten Kitap.
2- Yörükoğlu, A. (2010). Çocuk Ruh Sağlığı. Özgür Yayınları.
3- Babaroğlu, A. (2013). Çocuk Psikolojisi ve Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Vize Yayıncılık.
4- Seven, S. Çocuk Ruh Sağlığı. Pegem Yayınları.
5- Bayhan, P., Artan, İ. (2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
2) |
Ruh Sağlığının Dönemleri I: - Süt Çocukluğu dönemi - Özerklik dönemi |
1- Aydoğan, Y. (Ed.), Akduman, G. G. (Ed.) (2017). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Eğiten Kitap.
2- Yörükoğlu, A. (2010). Çocuk Ruh Sağlığı. Özgür Yayınları.
3- Babaroğlu, A. (2013). Çocuk Psikolojisi ve Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Vize Yayıncılık.
4- Seven, S. Çocuk Ruh Sağlığı. Pegem Yayınları.
5- Bayhan, P., Artan, İ. (2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
3) |
Ruh Sağlığının Dönemleri II: - Oyun dönemi - İlkokul dönemi |
1- Aydoğan, Y. (Ed.), Akduman, G. G. (Ed.) (2017). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Eğiten Kitap.
2- Yörükoğlu, A. (2010). Çocuk Ruh Sağlığı. Özgür Yayınları.
3- Babaroğlu, A. (2013). Çocuk Psikolojisi ve Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Vize Yayıncılık.
4- Seven, S. Çocuk Ruh Sağlığı. Pegem Yayınları.
5- Bayhan, P., Artan, İ. (2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
4) |
Ruh Sağlığının Dönemleri III: - Ergenlik dönemi - Çocuk Kitaplarının ruh sağlığına etkisi - TV, Sinema ve İnternetin gelişim dönemine etkileri |
1- Aydoğan, Y. (Ed.), Akduman, G. G. (Ed.) (2017). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Eğiten Kitap.
2- Yörükoğlu, A. (2010). Çocuk Ruh Sağlığı. Özgür Yayınları.
3- Babaroğlu, A. (2013). Çocuk Psikolojisi ve Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Vize Yayıncılık.
4- Seven, S. Çocuk Ruh Sağlığı. Pegem Yayınları.
5- Bayhan, P., Artan, İ. (2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
5) |
Aile: - Aile yaşam döngüsü - Ailenin oluşum süreci ve çocuğun fonksiyonu - Ailenin yapısı - Anne-baba iletişimi - Kardeşler arası iletişim |
1- Aydoğan, Y. (Ed.), Akduman, G. G. (Ed.) (2017). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Eğiten Kitap.
2- Yörükoğlu, A. (2010). Çocuk Ruh Sağlığı. Özgür Yayınları.
3- Babaroğlu, A. (2013). Çocuk Psikolojisi ve Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Vize Yayıncılık.
4- Seven, S. Çocuk Ruh Sağlığı. Pegem Yayınları.
5- Bayhan, P., Artan, İ. (2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
6) |
Ebeveyn tutumları
Bebeklik ve erken çocukluk döneminde sınır koyma ve disiplin, temel ilkeler, ödül ve ceza |
1- Aydoğan, Y. (Ed.), Akduman, G. G. (Ed.) (2017). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Eğiten Kitap.
2- Yörükoğlu, A. (2010). Çocuk Ruh Sağlığı. Özgür Yayınları.
3- Babaroğlu, A. (2013). Çocuk Psikolojisi ve Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Vize Yayıncılık.
4- Seven, S. Çocuk Ruh Sağlığı. Pegem Yayınları.
5- Bayhan, P., Artan, İ. (2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
7) |
Çocuğa yaklaşım: - Hastalık - Ölüm - Göç - Evlilik uyum sorunları ve boşanma |
1- Aydoğan, Y. (Ed.), Akduman, G. G. (Ed.) (2017). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Eğiten Kitap.
2- Yörükoğlu, A. (2010). Çocuk Ruh Sağlığı. Özgür Yayınları.
3- Babaroğlu, A. (2013). Çocuk Psikolojisi ve Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Vize Yayıncılık.
4- Seven, S. Çocuk Ruh Sağlığı. Pegem Yayınları.
5- Bayhan, P., Artan, İ. (2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
8) |
Ara sınav |
|
|
9) |
Çocuğa yaklaşım: -Tuvalet eğitimi -Okula başlama -Cinsel eğitim |
1- Aydoğan, Y. (Ed.), Akduman, G. G. (Ed.) (2017). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Eğiten Kitap.
2- Yörükoğlu, A. (2010). Çocuk Ruh Sağlığı. Özgür Yayınları.
3- Babaroğlu, A. (2013). Çocuk Psikolojisi ve Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Vize Yayıncılık.
4- Seven, S. Çocuk Ruh Sağlığı. Pegem Yayınları.
5- Bayhan, P., Artan, İ. (2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
10) |
Aile içi şiddet ve çocuk istismarı: -Ailede şiddetin oluşumu -Aile içi şiddetin biyolojik, psikolojik ve sosyal nedenleri -Aile içi şiddetin özellikleri (fiziksel, duygusal ve ekonomik şiddet) |
1- Aydoğan, Y. (Ed.), Akduman, G. G. (Ed.) (2017). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Eğiten Kitap.
2- Yörükoğlu, A. (2010). Çocuk Ruh Sağlığı. Özgür Yayınları.
3- Babaroğlu, A. (2013). Çocuk Psikolojisi ve Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Vize Yayıncılık.
4- Seven, S. Çocuk Ruh Sağlığı. Pegem Yayınları.
5- Bayhan, P., Artan, İ. (2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
11) |
Çocuk istismarı ve ihmali -İhmal ve istismar türleri -İhmal ve istismarın etkileri
- Çocuk Hakları |
1- Aydoğan, Y. (Ed.), Akduman, G. G. (Ed.) (2017). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Eğiten Kitap.
2- Yörükoğlu, A. (2010). Çocuk Ruh Sağlığı. Özgür Yayınları.
3- Babaroğlu, A. (2013). Çocuk Psikolojisi ve Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Vize Yayıncılık.
4- Seven, S. Çocuk Ruh Sağlığı. Pegem Yayınları.
5- Bayhan, P., Artan, İ. (2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
12) |
Çocukluk döneminde uyum ve davranış sorunları: -uyum ve davranış bozukluğuna yol açan nedenler |
1- Aydoğan, Y. (Ed.), Akduman, G. G. (Ed.) (2017). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Eğiten Kitap.
2- Yörükoğlu, A. (2010). Çocuk Ruh Sağlığı. Özgür Yayınları.
3- Babaroğlu, A. (2013). Çocuk Psikolojisi ve Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Vize Yayıncılık.
4- Seven, S. Çocuk Ruh Sağlığı. Pegem Yayınları.
5- Bayhan, P., Artan, İ. (2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
13) |
Çocukluk döneminde uyum ve davranış sorunları I: -enürezis -enkoprezis -kekemelik -beslenme sorunları, Çocukluk döneminde uyum ve davranış sorunları II: -karşı gelme-karşı olma -parmak emme -tırnak yeme -tikler -yalan söyleme -çalma |
1- Aydoğan, Y. (Ed.), Akduman, G. G. (Ed.) (2017). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Eğiten Kitap.
2- Yörükoğlu, A. (2010). Çocuk Ruh Sağlığı. Özgür Yayınları.
3- Babaroğlu, A. (2013). Çocuk Psikolojisi ve Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Vize Yayıncılık.
4- Seven, S. Çocuk Ruh Sağlığı. Pegem Yayınları.
5- Bayhan, P., Artan, İ. (2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
14) |
Çocukta uyum ve davranış sorunları III: -uyku sorunları -okul fobisi -içe kapanıklık -öfke nöbetleri -diş gıcırdatma -ısırma -Okul öncesi dönem çocuklarında stereotipik davranışlar |
1- Aydoğan, Y. (Ed.), Akduman, G. G. (Ed.) (2017). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Eğiten Kitap.
2- Yörükoğlu, A. (2010). Çocuk Ruh Sağlığı. Özgür Yayınları.
3- Babaroğlu, A. (2013). Çocuk Psikolojisi ve Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Vize Yayıncılık.
4- Seven, S. Çocuk Ruh Sağlığı. Pegem Yayınları.
5- Bayhan, P., Artan, İ. (2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
15) |
Genel tekrar |
1- Aydoğan, Y. (Ed.), Akduman, G. G. (Ed.) (2017). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Eğiten Kitap.
2- Yörükoğlu, A. (2010). Çocuk Ruh Sağlığı. Özgür Yayınları.
3- Babaroğlu, A. (2013). Çocuk Psikolojisi ve Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Vize Yayıncılık.
4- Seven, S. Çocuk Ruh Sağlığı. Pegem Yayınları.
5- Bayhan, P., Artan, İ. (2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Çocuk gelişimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar, |
4 |
|
1.1 Normal gelişim gösteren çocuklar ile özel eğitime ihtiyacı olan çocukların gelişimsel özellikleri ve öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklar. |
4 |
|
1.2 0-18 yaş grubu çocuklarının eğitiminin; önemi, amacı ve ilkeleri arasındaki ilişkiyi ifade eder. |
4 |
|
1.3 Gelişim alanları ile ilgili kuramları açıklar. |
5 |
|
1.4 Çocuk hakları ile ilgili temel, kuramsal bilgileri açıklar. |
5 |
|
1.5 Alanı ile ilgili konularda, normal gelişim gösteren çocukların ve özel gereksinime ihtiyacı olan çocukların ailelerini bilgilendirir. |
|
|
1.6 Alanı ile ilgili konularda mesleki etik ve sorumluluk bilinci oluşturur. |
|
|
1.7 İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Koruma, Afet ve Acil Durum hakkında bilgi sahibidir. |
|
|
|
|
2) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. |
|
|
2.1 Çocukların gelişim düzeylerine ve gelişen teknolojiye uygun, eğitici materyal tasarlar. |
|
|
2.2 Bilgiye erişimde kaynaklara doğru ulaşır ve kullanır. |
|
|
2.3 Alanı ile ilgili konularda ve süreçlerde bilgisayar programlarını ve teknoloji kullanır. |
|
|
|
|
3) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
3.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
3.2 Alanında faaliyet gösteren bir kurumda eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
3.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
3.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
4) |
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara, sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. |
4 |
|
4.1 Diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. |
4 |
|
4.2 Çocuk, aile, meslektaşları ve alanı ile ilgili kurum ve kuruluşlar ile etkin iletişim kurar. |
5 |
|
4.3 Alanı ile ilgili eğitim sürecinde ekip çalışmasında rol alır. |
4 |
|
4.4 Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
|
5.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
5.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
5.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde
(İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1
düzeyinde). |
|
|
5.10 Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.11 Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.12 Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır. |
|