ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Grafik TasarımıSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
50321METOZ-GOI0124 Dijital Reklamcılık 1 Bahar 2 0 2 4
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi AKİF KEMAL KARATEPE
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: Dr. Öğr. Üyesi İREM AYAN DANACILAR
Dersin Kategorisi: Mesleki Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere halkla ilişkiler konusunda yeni medya olanaklarının neler olduğunu anlatmayı ve etkin biçimde kullanabilmeleri için yeni medya üzerinden geniş kitlelerle iletişim kurmak üzere yaratıcı fikirler geliştirmelerini, yayabilmelerini, yaygınlığı ölçümlemelerini, farklı yeni medya platformlarındaki hesapları yönetebilmelerini, yaygınlık sahibi yazarlar ve fikir önderleri üzerinde etki bırakabilmeyi ve tüm bunların iş yaşamındaki değerine dair bir bilinç geliştirmeyi amaçlar.
Katılımcılar için bu ders, internet üzerinden iletişimin temel yöntemlerini bilmeyi ve sosyal ağlardan en az birinde hesap sahibi olunmasını ön şart olarak koşmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu derste iletişim biliminin; kitle erişimi, iletişim süreci yönetimi ve etkin biçimde ölçümü üzerinde durulacaktır. Yeni medya üzerinden iletişim platformları, stratejileri, sınıflandırılması, önemi, amacı ve uygulanması konularını işler. Halkla İlişkiler alanında görev alacak öğrencilerin; yeni medya üzerinden gerçekleştirilecek çalışmalarda, basınla ve fikir/kanaat önderleri ile iletişimlerinde ve reklam faaliyetlerinde farkındalığa sahip olmalarına, faaliyetleri başarılı bir şekilde yönetebilmelerine, ölçümleme ve raporlayabilme yeterliliğine ve farkındalığa sahip olmalarına olanak sağlar.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Yeni medya temellerini bilir, avantaj ve dezavantajlarını tartışabilir
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Dijital reklam sürecini bilir ve geliştirebilir
  2) Yeni medyada kullanabilecekleri yaratıcı fikirler geliştirebilir
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Dijital reklam tasarımı ve sosyal medya yönetimi hakkında bilgi sahibidir
  2) Sanal ortam reklam formatarı hakkında bilgi sahibidir

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Yeni Medya, dijital reklam giriş yoktur
2) Dijital reklam alan mecraların tanımı, tanıtımı, Web sitelerinin trafiklerinin ölçümleme şekilleri ve bu ölçümlerin kullanım amacı Öğrencilerin günlük hayatta kullandıkları web sitelerinin ne kadar ziyaret edildiğine dair bir ön araştırma yapılması beklenmektedir.
3) Dijital Reklam Modelleri ve Yayın Şekilleri.. Online yayınlanan tüm reklam modelleri çeşitleri ve bunların uygulama teknikleri ve ücretlendirme şekilleri mecraların ve ajansların kullanmış olduğu teknik dil ve hesaplama yöntemleri ile anlatılacaktır. Öğrencilerin, reklam modellerinin çalışma şekillerini gözlemlemiş olmaları beklenmektedir.
4) Reklam performanslarının ölçümleme şekilleri, kpi yorumları.. yoktur.
5) Dijital planlama konusunda uzman konuğumuz planlamanın önemli noktalarını anlatıyor olacak. Öğrencilerin kendileri reklam veren olsa hangi platformlara reklam vereceği ve nedenini not alarak gelmesi beklenmektedir.
6) Quiz / Türkiye ve yurtdışındaki web siteleri üzerinde inceleme ve bugüne kadar öğrendiklerimiz ile bu web sitelerini yorumlama... Öğrencilerin önceki dersleri tekrar ederek derse katılım yapması beklenir.
7) sosyal medya ve e-ticaret konusunda uzman konuk davet edilecektir. Yoktur
8) Ara Sınav Öğrenciler tarafından önceki derslerin tekrarı istenir.
9) En iyi dijital reklam çalışmaları, ödül alan uygulamalar ve 360 proje örneklerini yorumlama... Öğrenciler tarafından ödüllü çalışmaların ders öncesi incelemesi beklenir.
10) SEM ve SEO konusunda uzman konuk davet edilecektir. yoktur
11) Önceki derslerde ödev olarak verilen çalışmaların sunumu yapılacaktır. Öğrencilerin ödevlerini yapmış olması beklenmektedir.
12) Sosyal medya kullanımı ve sosyal medyada reklam stratejileri... Konuk olarak twitter fenomeni davet edilecektir. Öğrencilerin fenomenleri incelemesi ve bu fenomenlerin ortak noktalarını not etmesi beklenir.
13) quiz ve Mecra tüketim oranları, online büyüme yüzdeleri, dijital reklam kullanmanın nedenleri Öğrencilerin reklamverenler derneğinin web sitesinden verileri inceleyerek derse katılması beklenmektedir.
14) Reklamverenlerin dijital reklamlara yaklaşımları- Büyük bir markanın dijital reklam departmanından uzman konuk davet edilecektir. öğrencilerden davet edilecek olan firmanın dijital reklamlarının incelenmesi beklenmektedir.
15) Final sınavı öncesi tekrar yoktur
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dersler süresince öğrencilerin kendi ders notlarını oluşturmaları beklenmektedir.

Students are expected to create their own notes through the lectures.
Diğer Kaynaklar: * 6 typologies of hashtags, by Laurence Borel, Digital Marketing Consultant at LHB Digital Ltd on Dec 30, 2013
* Turkish Internet Report - Independent Technology Research, by GP Bullhound on Apr, 2013
* The Rise of Social Media & the Fall of Old School PR, by Nikki Little on Mar 26, 2011
* The role of PR in social media marketing, by Adam Vincenzini | Kamber on Mar 05, 2011
* Yeni medya nedir, by İsmail Hakkı Polat, New Media Consultant/Lecturer at Kadir Has University New Media Department on Dec 26, 2011
* Social Listening Tools by Rosie Siman, Strategist & Cultural Curator at GeniusSteals.co on Dec 16, 2011
* Social Media and Crisis Communications for PR People by Paul Marsden, Market Research, Digital Planning at www.viralculture.com on Oct 07, 2011

BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ

(Aşağıdaki matris, ders öğrenme çıktıları (DÖÇ) ile program öğrenme çıktıları (KPÖÇ ve APÖÇ) ile bağını ve (varsa) onlara hangi düzeyde katkı sağladığını sayısal olarak göstermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Öğrenme Çıktıları İlişki Matrisi

(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
DÖÇ/PÖÇ KPÖÇ 1 KPÖÇ 2 KPÖÇ 3 KPÖÇ 4 KPÖÇ 5
1 2 3 4 1 2 1 1 2 1 2 3 4 5 6 7
DÖÇ1
DÖÇ2
DÖÇ3
DÖÇ4
DÖÇ5

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Sanatsal, kültürel, estetik gelişim ve etkilerini tarihsel ve çağdaş sanat ve tasarım ürünleri üzerinden değerlendirebilen 2
2) Elle çizim-boyama yapabilen, Fotoğraf çekebilen, Görsel/grafik tasarım yapar (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolyo tasarımı vb). Tipografiyi görsel iletişim aracı olarak etkin kullanabilen, Bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımları kullanabilen, Web tasarımı yapabilen, 2
3) Türkçe ve mesleki yabancı dili kullanarak uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı anlatıma dayalı iletişim kurabilen 3
4) Grafik Tasarım ile ilgili ulusal ve uluslararası çerçevede güncel ve teknolojik gelişmeleri takip eder, yorumlar ve mesleğin psikolojik, sosyolojik, etik ve ekonomik sorumluluk ve yükümlülüklerini uygulayabilen 4
5) Mesleki performans ve ilişkiler bağlamında tüm süreçlere (tasarım-basım-sunum) ilişkin bireysel ve grup içi profesyonel stratejiler ve planlar geliştirir. 5

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Akran Eğitimi
Seminer
Teknik Gezi
Ders Konferansı
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
Stüdyo Uygulamaları
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Değerlendirme
Ödev Değerlendirme
Sözlü sınav
Tez Sunma
Jüri Değerlendirmesi
Uygulama Sınavı
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
Derse Aktif Katılım
Tartışmalara Katılım

DÖÇ İle Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ve Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri İlişki Matrisi

(Aşağıdaki matris, dersin öğrenme çıktıları ile ilişkili olarak ders için belirlenmiş olan öğrenme ve öğretme yöntem(leri) ile ölçme ve değerlendirme yöntem(leri)ni göstermektedir.)
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
DÖÇ1 DÖÇ2 DÖÇ3 DÖÇ4 DÖÇ5
-Anlatım -Ara Sınav
-Tartışma -Sunum
-Vaka Çalışması -Yarıyıl Sonu Sınavı
-Problem Çözme -Kısa Sınav
-Gösterip Yaptırma -Rapor Değerlendirme
-Gösterim -Ödev Değerlendirme
-Laboratuvar -Sözlü sınav
-Okuma -Tez Sunma
-Ödev -Jüri Değerlendirmesi
-Proje Hazırlama -Uygulama Sınavı
-Tez Hazırlama -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
-Akran Eğitimi -Derse Aktif Katılım
-Seminer -Tartışmalara Katılım
-Teknik Gezi
-Ders Konferansı
-Beyin Fırtınası
-Soru Cevap
-Bireysel ve Grup Çalışması
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
-Stüdyo Uygulamaları
-Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 15 2 30
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 4 4 16
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 12 36
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 8 8
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 90
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 1 5 5
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 25
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 115
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4