Dersin Amacı: |
Bu ders, öğrencilere halkla ilişkiler konusunda yeni medya olanaklarının neler olduğunu anlatmayı ve etkin biçimde kullanabilmeleri için yeni medya üzerinden geniş kitlelerle iletişim kurmak üzere yaratıcı fikirler geliştirmelerini, yayabilmelerini, yaygınlığı ölçümlemelerini, farklı yeni medya platformlarındaki hesapları yönetebilmelerini, yaygınlık sahibi yazarlar ve fikir önderleri üzerinde etki bırakabilmeyi ve tüm bunların iş yaşamındaki değerine dair bir bilinç geliştirmeyi amaçlar.
Katılımcılar için bu ders, internet üzerinden iletişimin temel yöntemlerini bilmeyi ve sosyal ağlardan en az birinde hesap sahibi olunmasını ön şart olarak koşmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Bu derste iletişim biliminin; kitle erişimi, iletişim süreci yönetimi ve etkin biçimde ölçümü üzerinde durulacaktır. Yeni medya üzerinden iletişim platformları, stratejileri, sınıflandırılması, önemi, amacı ve uygulanması konularını işler. Halkla İlişkiler alanında görev alacak öğrencilerin; yeni medya üzerinden gerçekleştirilecek çalışmalarda, basınla ve fikir/kanaat önderleri ile iletişimlerinde ve reklam faaliyetlerinde farkındalığa sahip olmalarına, faaliyetleri başarılı bir şekilde yönetebilmelerine, ölçümleme ve raporlayabilme yeterliliğine ve farkındalığa sahip olmalarına olanak sağlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Yeni medya temellerini bilir, avantaj ve dezavantajlarını tartışabilir
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Dijital reklam sürecini bilir ve geliştirebilir
|
2) Yeni medyada kullanabilecekleri yaratıcı fikirler geliştirebilir
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Dijital reklam tasarımı ve sosyal medya yönetimi hakkında bilgi sahibidir
|
2) Sanal ortam reklam formatarı hakkında bilgi sahibidir
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Yeni Medya, dijital reklam giriş |
yoktur
|
|
2) |
Dijital reklam alan mecraların tanımı, tanıtımı, Web sitelerinin trafiklerinin ölçümleme şekilleri ve bu ölçümlerin kullanım amacı |
Öğrencilerin günlük hayatta kullandıkları web sitelerinin ne kadar ziyaret edildiğine dair bir ön araştırma yapılması beklenmektedir.
|
|
3) |
Dijital Reklam Modelleri ve Yayın Şekilleri..
Online yayınlanan tüm reklam modelleri çeşitleri ve bunların uygulama teknikleri ve ücretlendirme şekilleri mecraların ve ajansların kullanmış olduğu teknik dil ve hesaplama yöntemleri ile anlatılacaktır. |
Öğrencilerin, reklam modellerinin çalışma şekillerini gözlemlemiş olmaları beklenmektedir.
|
|
4) |
Reklam performanslarının ölçümleme şekilleri, kpi yorumları.. |
yoktur.
|
|
5) |
Dijital planlama konusunda uzman konuğumuz planlamanın önemli noktalarını anlatıyor olacak. |
Öğrencilerin kendileri reklam veren olsa hangi platformlara reklam vereceği ve nedenini not alarak gelmesi beklenmektedir.
|
|
6) |
Quiz / Türkiye ve yurtdışındaki web siteleri üzerinde inceleme ve bugüne kadar öğrendiklerimiz ile bu web sitelerini yorumlama... |
Öğrencilerin önceki dersleri tekrar ederek derse katılım yapması beklenir.
|
|
7) |
sosyal medya ve e-ticaret konusunda uzman konuk davet edilecektir. |
Yoktur
|
|
8) |
Ara Sınav |
Öğrenciler tarafından önceki derslerin tekrarı istenir.
|
|
9) |
En iyi dijital reklam çalışmaları, ödül alan uygulamalar ve 360 proje örneklerini yorumlama... |
Öğrenciler tarafından ödüllü çalışmaların ders öncesi incelemesi beklenir.
|
|
10) |
SEM ve SEO konusunda uzman konuk davet edilecektir. |
yoktur
|
|
11) |
Önceki derslerde ödev olarak verilen çalışmaların sunumu yapılacaktır. |
Öğrencilerin ödevlerini yapmış olması beklenmektedir.
|
|
12) |
Sosyal medya kullanımı ve sosyal medyada reklam stratejileri... Konuk olarak twitter fenomeni davet edilecektir. |
Öğrencilerin fenomenleri incelemesi ve bu fenomenlerin ortak noktalarını not etmesi beklenir.
|
|
13) |
quiz ve Mecra tüketim oranları, online büyüme yüzdeleri, dijital reklam kullanmanın nedenleri |
Öğrencilerin reklamverenler derneğinin web sitesinden verileri inceleyerek derse katılması beklenmektedir.
|
|
14) |
Reklamverenlerin dijital reklamlara yaklaşımları- Büyük bir markanın dijital reklam departmanından uzman konuk davet edilecektir. |
öğrencilerden davet edilecek olan firmanın dijital reklamlarının incelenmesi beklenmektedir.
|
|
15) |
Final sınavı öncesi tekrar |
yoktur
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Dersler süresince öğrencilerin kendi ders notlarını oluşturmaları beklenmektedir.
Students are expected to create their own notes through the lectures.
|
Diğer Kaynaklar: |
* 6 typologies of hashtags, by Laurence Borel, Digital Marketing Consultant at LHB Digital Ltd on Dec 30, 2013
* Turkish Internet Report - Independent Technology Research, by GP Bullhound on Apr, 2013
* The Rise of Social Media & the Fall of Old School PR, by Nikki Little on Mar 26, 2011
* The role of PR in social media marketing, by Adam Vincenzini | Kamber on Mar 05, 2011
* Yeni medya nedir, by İsmail Hakkı Polat, New Media Consultant/Lecturer at Kadir Has University New Media Department on Dec 26, 2011
* Social Listening Tools by Rosie Siman, Strategist & Cultural Curator at GeniusSteals.co on Dec 16, 2011
* Social Media and Crisis Communications for PR People by Paul Marsden, Market Research, Digital Planning at www.viralculture.com on Oct 07, 2011
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Alanında sanatsal, kültürel, estetik değerlere sahiptir. |
5 |
|
1.1 İletişim kuramları, görsel kültür, sanat ve sinema tarihi, reklamcılık, marka ve medya yönetimi, alanında teorik bilgilere sahiptir. |
5 |
|
1.2 Yeni medya teknolojileri, interaktif medya tasarımı, multi-medya yönetimi, web tasarımı, dijital tasarımın çeşitli alanlarından olan “dijital oyun tasarımı“ alanında teorik bilgi sahibidir. |
5 |
|
1.3 Fotoğraf, film dili ve yapım süreçleri, video post prodüksiyon, üç boyutlu tasarım alanında teorik bilgiye sahiptir. |
3 |
|
1.4 Alanında projeler planlayıp yürütecek izleme ve değerlendirmesini yapacak bilgiye sahiptir. |
3 |
2) |
Alanında edindiği bilgilerle yaratıcı tasarımlar geliştirir. |
2 |
|
2.1 Reklam çekimleri sırasında yaratıcı yönetmenlik yapabilir düzeyde pratik bilgiye sahiptir. |
2 |
|
2.2 Elle ve bilgisayar destekli çizim yapar. |
4 |
|
2.3 Bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımları kullanır. |
4 |
|
2.4 Temel video çekme ve kamera kullanım bilgilerini video montajı ve kurgu tekniklerini uygular. |
2 |
|
2.5 Tasarladığı web sayfasını etkili ve etkin bir şekilde yönetir. |
3 |
|
2.6 Bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımları kullanır. |
5 |
|
2.7 Sayısal ve tasarımsal alanlarına hakim bir biçimde bilgisayar oyunu ve mobil uygulama tasarımları gerçekleştirir. |
|
|
2.8 Fotoğraf ve görüntü ile ilgili teknik ekipmanları etkili ve etkin bir şekilde kullanır. |
|
|
2.9 Kurum ve kuruluşların dijital ortam ve sosyal medya üzerinden pazarlama faaliyetlerini planlar ve yürütür. |
3 |
|
|
|
3) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
3.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
3.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
3.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
3.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
4) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
|
|
4.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
4.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
4.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
4.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
|
4.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
4.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
4.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
4.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
4.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
15 |
2 |
30 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
4 |
4 |
16 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
3 |
12 |
36 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
8 |
8 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
90 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
5 |
5 |
Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
25 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
115 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |