ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Çocuk GelişimiSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
50912METOZ-CGE0163 Erken Çocukluk Döneminde Program Geliştirme 2 Güz 3 0 3 4
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi FATMA MELTEM YURTSEVEN
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi: Mesleki Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; öğrencinin program geliştirme sürecini, program geliştirme öğelerini de dikkate alarak, öğretimin planlanması ile ilgili ilkeleri uygulayabilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Erken Çocukluk Dönemi için program hazırlama ilkeleri, Eğitim Yöntem ve Teknikleri, Etkinlik tipleri, Uygulama teknikleri, Sınıf içi Uygulama, Gelişim alanlarına yönelik kazanım ve göstergeleri belirleme, Program Değerlendirme Süreci, Erken çocukluk döneminde sınıf ortamında çocuğu değerlendirme yöntemleri, Örnek durum- Grup çalışması, Gelişime uygun materyal geliştirme, Sınıf içi uygulama konularını içermektedir.

Derse Özgü Kurallar

Diğer derslerde de olduğu gibi derse %70 devam etme zorunluluğu vardır.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Eğitim programı ilkelerini bilir.
  2) Program geliştirme ile ilgili kavramları tanımlar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Kazanım ve göstergelere uygun etkinlikler planlar.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Programı değerlendirme ve değerlendirme raporu yazma konularında bilgi sahibi olur.
  2) Gelişim alanlarına yönelik kazanım-göstergeleri belirler.
  3) Gerekli eğitim- öğretim araçları ve kaynaklarını kullanarak, çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
  4) Çocuk gelişimi alanında, gelişimin tüm alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirerek, bir ekibin üyesi olarak çalışmalara dahil olur.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Ders Tanıtımı 1- Akyol Köksal, A. (2019). Okul Öncesi Eğitim Programları. Ankara: Hedef Yayıncılık. 2- Zembat, R. (2016). Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. 3- MEB, (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı, Ankara: MEB Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü Devlet Kitapları Müdürlüğü. 4- MEB, (2013). 0-36 Aylık Çocuklar İçin Eğitim Programı. Ankara: MEB Genel Müdürlüğü. 5- Oğuz, V. Gizir, Z. ve Köksal Akyol, A. (2014). Erken Çocukluk Eğitiminde Proje Yaklaşımı ve Uygulanmış Proje Örnekleri. Ankara: Anı. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
2) Erken Çocukluk Dönemi için program hazırlama ilkeleri 1- Akyol Köksal, A. (2019). Okul Öncesi Eğitim Programları. Ankara: Hedef Yayıncılık. 2- Zembat, R. (2016). Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. 3- MEB, (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı, Ankara: MEB Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü Devlet Kitapları Müdürlüğü. 4- MEB, (2013). 0-36 Aylık Çocuklar İçin Eğitim Programı. Ankara: MEB Genel Müdürlüğü. 5- Oğuz, V. Gizir, Z. ve Köksal Akyol, A. (2014). Erken Çocukluk Eğitiminde Proje Yaklaşımı ve Uygulanmış Proje Örnekleri. Ankara: Anı. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
3) Eğitim Yöntem ve Teknikleri 1- Akyol Köksal, A. (2019). Okul Öncesi Eğitim Programları. Ankara: Hedef Yayıncılık. 2- Zembat, R. (2016). Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. 3- MEB, (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı, Ankara: MEB Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü Devlet Kitapları Müdürlüğü. 4- MEB, (2013). 0-36 Aylık Çocuklar İçin Eğitim Programı. Ankara: MEB Genel Müdürlüğü. 5- Oğuz, V. Gizir, Z. ve Köksal Akyol, A. (2014). Erken Çocukluk Eğitiminde Proje Yaklaşımı ve Uygulanmış Proje Örnekleri. Ankara: Anı. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
4) Etkinlik tipleri, uygulama teknikleri 1- Akyol Köksal, A. (2019). Okul Öncesi Eğitim Programları. Ankara: Hedef Yayıncılık. 2- Zembat, R. (2016). Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. 3- MEB, (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı, Ankara: MEB Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü Devlet Kitapları Müdürlüğü. 4- MEB, (2013). 0-36 Aylık Çocuklar İçin Eğitim Programı. Ankara: MEB Genel Müdürlüğü. 5- Oğuz, V. Gizir, Z. ve Köksal Akyol, A. (2014). Erken Çocukluk Eğitiminde Proje Yaklaşımı ve Uygulanmış Proje Örnekleri. Ankara: Anı. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
5) Sınıf içi Uygulama 1- Akyol Köksal, A. (2019). Okul Öncesi Eğitim Programları. Ankara: Hedef Yayıncılık. 2- Zembat, R. (2016). Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. 3- MEB, (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı, Ankara: MEB Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü Devlet Kitapları Müdürlüğü. 4- MEB, (2013). 0-36 Aylık Çocuklar İçin Eğitim Programı. Ankara: MEB Genel Müdürlüğü. 5- Oğuz, V. Gizir, Z. ve Köksal Akyol, A. (2014). Erken Çocukluk Eğitiminde Proje Yaklaşımı ve Uygulanmış Proje Örnekleri. Ankara: Anı. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
6) Gelişim alanlarına yönelik kazanım ve gösterge belirleme 1- Akyol Köksal, A. (2019). Okul Öncesi Eğitim Programları. Ankara: Hedef Yayıncılık. 2- Zembat, R. (2016). Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. 3- MEB, (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı, Ankara: MEB Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü Devlet Kitapları Müdürlüğü. 4- MEB, (2013). 0-36 Aylık Çocuklar İçin Eğitim Programı. Ankara: MEB Genel Müdürlüğü. 5- Oğuz, V. Gizir, Z. ve Köksal Akyol, A. (2014). Erken Çocukluk Eğitiminde Proje Yaklaşımı ve Uygulanmış Proje Örnekleri. Ankara: Anı. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
7) Sınıf içi uygulama 1- Akyol Köksal, A. (2019). Okul Öncesi Eğitim Programları. Ankara: Hedef Yayıncılık. 2- Zembat, R. (2016). Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. 3- MEB, (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı, Ankara: MEB Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü Devlet Kitapları Müdürlüğü. 4- MEB, (2013). 0-36 Aylık Çocuklar İçin Eğitim Programı. Ankara: MEB Genel Müdürlüğü. 5- Oğuz, V. Gizir, Z. ve Köksal Akyol, A. (2014). Erken Çocukluk Eğitiminde Proje Yaklaşımı ve Uygulanmış Proje Örnekleri. Ankara: Anı. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
8) Ara Sınav
9) Program Değerlendirme Süreci 1- Akyol Köksal, A. (2019). Okul Öncesi Eğitim Programları. Ankara: Hedef Yayıncılık. 2- Zembat, R. (2016). Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. 3- MEB, (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı, Ankara: MEB Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü Devlet Kitapları Müdürlüğü. 4- MEB, (2013). 0-36 Aylık Çocuklar İçin Eğitim Programı. Ankara: MEB Genel Müdürlüğü. 5- Oğuz, V. Gizir, Z. ve Köksal Akyol, A. (2014). Erken Çocukluk Eğitiminde Proje Yaklaşımı ve Uygulanmış Proje Örnekleri. Ankara: Anı. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
10) Erken çocukluk döneminde sınıf ortamında çocuğu değerlendirme yöntemleri 1- Akyol Köksal, A. (2019). Okul Öncesi Eğitim Programları. Ankara: Hedef Yayıncılık. 2- Zembat, R. (2016). Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. 3- MEB, (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı, Ankara: MEB Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü Devlet Kitapları Müdürlüğü. 4- MEB, (2013). 0-36 Aylık Çocuklar İçin Eğitim Programı. Ankara: MEB Genel Müdürlüğü. 5- Oğuz, V. Gizir, Z. ve Köksal Akyol, A. (2014). Erken Çocukluk Eğitiminde Proje Yaklaşımı ve Uygulanmış Proje Örnekleri. Ankara: Anı. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
11) Örnek durum- Grup çalışması 1- Akyol Köksal, A. (2019). Okul Öncesi Eğitim Programları. Ankara: Hedef Yayıncılık. 2- Zembat, R. (2016). Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. 3- MEB, (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı, Ankara: MEB Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü Devlet Kitapları Müdürlüğü. 4- MEB, (2013). 0-36 Aylık Çocuklar İçin Eğitim Programı. Ankara: MEB Genel Müdürlüğü. 5- Oğuz, V. Gizir, Z. ve Köksal Akyol, A. (2014). Erken Çocukluk Eğitiminde Proje Yaklaşımı ve Uygulanmış Proje Örnekleri. Ankara: Anı. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
12) Örnek durum- Grup çalışması 1- Akyol Köksal, A. (2019). Okul Öncesi Eğitim Programları. Ankara: Hedef Yayıncılık. 2- Zembat, R. (2016). Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. 3- MEB, (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı, Ankara: MEB Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü Devlet Kitapları Müdürlüğü. 4- MEB, (2013). 0-36 Aylık Çocuklar İçin Eğitim Programı. Ankara: MEB Genel Müdürlüğü. 5- Oğuz, V. Gizir, Z. ve Köksal Akyol, A. (2014). Erken Çocukluk Eğitiminde Proje Yaklaşımı ve Uygulanmış Proje Örnekleri. Ankara: Anı. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
13) Gelişime uygun materyal geliştirme 1- Akyol Köksal, A. (2019). Okul Öncesi Eğitim Programları. Ankara: Hedef Yayıncılık. 2- Zembat, R. (2016). Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. 3- MEB, (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı, Ankara: MEB Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü Devlet Kitapları Müdürlüğü. 4- MEB, (2013). 0-36 Aylık Çocuklar İçin Eğitim Programı. Ankara: MEB Genel Müdürlüğü. 5- Oğuz, V. Gizir, Z. ve Köksal Akyol, A. (2014). Erken Çocukluk Eğitiminde Proje Yaklaşımı ve Uygulanmış Proje Örnekleri. Ankara: Anı. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
14) Sınıf içi uygulama 1- Akyol Köksal, A. (2019). Okul Öncesi Eğitim Programları. Ankara: Hedef Yayıncılık. 2- Zembat, R. (2016). Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. 3- MEB, (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı, Ankara: MEB Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü Devlet Kitapları Müdürlüğü. 4- MEB, (2013). 0-36 Aylık Çocuklar İçin Eğitim Programı. Ankara: MEB Genel Müdürlüğü. 5- Oğuz, V. Gizir, Z. ve Köksal Akyol, A. (2014). Erken Çocukluk Eğitiminde Proje Yaklaşımı ve Uygulanmış Proje Örnekleri. Ankara: Anı. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
15) Sınıf içi uygulama 1- Akyol Köksal, A. (2019). Okul Öncesi Eğitim Programları. Ankara: Hedef Yayıncılık. 2- Zembat, R. (2016). Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. 3- MEB, (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı, Ankara: MEB Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü Devlet Kitapları Müdürlüğü. 4- MEB, (2013). 0-36 Aylık Çocuklar İçin Eğitim Programı. Ankara: MEB Genel Müdürlüğü. 5- Oğuz, V. Gizir, Z. ve Köksal Akyol, A. (2014). Erken Çocukluk Eğitiminde Proje Yaklaşımı ve Uygulanmış Proje Örnekleri. Ankara: Anı. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1- Akyol Köksal, A. (2019). Okul Öncesi Eğitim Programları. Ankara: Hedef Yayıncılık.
2- Zembat, R. (2016). Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
3- MEB, (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı, Ankara: MEB Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü Devlet Kitapları Müdürlüğü.
4- MEB, (2013). 0-36 Aylık Çocuklar İçin Eğitim Programı. Ankara: MEB Genel Müdürlüğü.
5- Oğuz, V. Gizir, Z. ve Köksal Akyol, A. (2014). Erken Çocukluk Eğitiminde Proje Yaklaşımı ve Uygulanmış Proje Örnekleri. Ankara: Anı.
Diğer Kaynaklar: 1- Demirel, Ö. (2012). Eğitimde Program Geliştirme-Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Pegem Akademi.
2- Senemoğlu, N. (2013). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim-Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Yargı
3- Akçamete, G. (2009). Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Ankara: Kök.

BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ

(Aşağıdaki matris, ders öğrenme çıktıları (DÖÇ) ile program öğrenme çıktıları (KPÖÇ ve APÖÇ) ile bağını ve (varsa) onlara hangi düzeyde katkı sağladığını sayısal olarak göstermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Öğrenme Çıktıları İlişki Matrisi

(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
DÖÇ/PÖÇ KPÖÇ 1 KPÖÇ 2 KPÖÇ 3 KPÖÇ 4 KPÖÇ 5
1 2 3 4 5 6 7 1 2 3 1 2 3 4 1 2 3 4 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
DÖÇ1
DÖÇ2
DÖÇ3
DÖÇ4
DÖÇ5
DÖÇ6
DÖÇ7

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Çocuk gelişimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar, 5
2) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. 4
3) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. 5
4) Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara, sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. 5
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. 4

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Akran Eğitimi
Seminer
Teknik Gezi
Ders Konferansı
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
Stüdyo Uygulamaları
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Değerlendirme
Ödev Değerlendirme
Sözlü sınav
Tez Sunma
Jüri Değerlendirmesi
Uygulama Sınavı
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
Derse Aktif Katılım
Tartışmalara Katılım

DÖÇ İle Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ve Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri İlişki Matrisi

(Aşağıdaki matris, dersin öğrenme çıktıları ile ilişkili olarak ders için belirlenmiş olan öğrenme ve öğretme yöntem(leri) ile ölçme ve değerlendirme yöntem(leri)ni göstermektedir.)
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
DÖÇ1 DÖÇ2 DÖÇ3 DÖÇ4 DÖÇ5 DÖÇ6 DÖÇ7
-Anlatım -Ara Sınav
-Tartışma -Sunum
-Vaka Çalışması -Yarıyıl Sonu Sınavı
-Problem Çözme -Kısa Sınav
-Gösterip Yaptırma -Rapor Değerlendirme
-Gösterim -Ödev Değerlendirme
-Laboratuvar -Sözlü sınav
-Okuma -Tez Sunma
-Ödev -Jüri Değerlendirmesi
-Proje Hazırlama -Uygulama Sınavı
-Tez Hazırlama -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
-Akran Eğitimi -Derse Aktif Katılım
-Seminer -Tartışmalara Katılım
-Teknik Gezi
-Ders Konferansı
-Beyin Fırtınası
-Soru Cevap
-Bireysel ve Grup Çalışması
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
-Stüdyo Uygulamaları
-Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 15 3 45
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 10 10
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 55
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 10 20
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 55
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 110
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4