ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Çocuk GelişimiSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
50912TATOZ-CGE0061 Gelişim Psikolojisi I 1 Güz 3 0 3 3
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi FATMA MELTEM YURTSEVEN
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:

Dersin Kategorisi: Temel Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: İnsanın yaşam boyunca devam eden gelişimini (fiziksel, algısal, bilişsel, dil, duygusal, sosyal, ahlak ve kişilik) gelişim modelleri, teorileri ve araştırmaları doğrultusunda anlatmak ve öğrencilerin bu konu hakkına temel düzeyde
bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Gelişim psikolojisi hakkında öğrencilere teorik bilgileri öğretmenin yanında bu teorik bilgilerinin alandaki uygulamasını vaka örnekleriyle, canlandırmalarla ve gözlemle de öğrenmelerini desteklemektir.
Dersin İçeriği: Psikolojinin temel yaklaşımları, gelişim psikolojisi temel kavramlar, gelişimi etkileyen faktörler, gelişimin temel ilkeleri, gelişim görevleri – havighurst, biyolojik başlangıç, doğum öncesi ve doğum sonrası gelişim, dil gelişimi, bilişsel gelişim, duygusal gelişim, ahlak gelişimi, fiziksel gelişim, gelişimle ilgili yaklaşımlar ve kuramlar, gelişimle ilgili yaklaşımlar ve kuramlar, gelişimle ilgili yaklaşımlar ve kuramlar

Derse Özgü Kurallar

Diğer derslerde de olduğu gibi derse %70 devam etme zorunluluğu vardır.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Gelişim Psikolojinin tanımını yapar.
  2) Psikoloji tarihi hakkında bilgi sahibidir.
  3) Psikolojinin diğer bilimlerle ilişkilerini açıklar.
  4) Psikoloji kuramlarını açıklar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Psikolojinin araştırma yöntemlerini açıklar.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Bilim: -Bilimin özellikleri -İşlevi -Psikoloji bilimi ve konusu 1- Aytar, G. A. (Ed.) (2018). Gelişim Psikolojisi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 2- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık. 3- Santrock, J. W. (2015). Gelişim Psikolojisi. Yaşam Boyu Gelişim. İstanbul: Nobel Yayınları. 4- İnanç, Y. B., Bilgin, M., Atıcı, K. M. (2017). Gelişim Psikolojisi. Çocuk ve Ergen Gelişimi. Pegem Akademi. 5- Senemoğlu, N. (2011). Gelişim, Öğrenme, Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Yargı Yayınevi. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
2) Psikoloji biliminin diğer bilim dalları içindeki yeri 1- Aytar, G. A. (Ed.) (2018). Gelişim Psikolojisi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 2- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık. 3- Santrock, J. W. (2015). Gelişim Psikolojisi. Yaşam Boyu Gelişim. İstanbul: Nobel Yayınları. 4- İnanç, Y. B., Bilgin, M., Atıcı, K. M. (2017). Gelişim Psikolojisi. Çocuk ve Ergen Gelişimi. Pegem Akademi. 5- Senemoğlu, N. (2011). Gelişim, Öğrenme, Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Yargı Yayınevi. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
3) Psikolojinin tanımı ve amaçları -Psikolojinin kökeni, tarihçesi -Psikolojinin önemi (yararı) 1- Aytar, G. A. (Ed.) (2018). Gelişim Psikolojisi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 2- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık. 3- Santrock, J. W. (2015). Gelişim Psikolojisi. Yaşam Boyu Gelişim. İstanbul: Nobel Yayınları. 4- İnanç, Y. B., Bilgin, M., Atıcı, K. M. (2017). Gelişim Psikolojisi. Çocuk ve Ergen Gelişimi. Pegem Akademi. 5- Senemoğlu, N. (2011). Gelişim, Öğrenme, Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Yargı Yayınevi. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
4) Psikolojinin kullanım alanları ve alt dalları -Temel kavramlar 1- Aytar, G. A. (Ed.) (2018). Gelişim Psikolojisi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 2- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık. 3- Santrock, J. W. (2015). Gelişim Psikolojisi. Yaşam Boyu Gelişim. İstanbul: Nobel Yayınları. 4- İnanç, Y. B., Bilgin, M., Atıcı, K. M. (2017). Gelişim Psikolojisi. Çocuk ve Ergen Gelişimi. Pegem Akademi. 5- Senemoğlu, N. (2011). Gelişim, Öğrenme, Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Yargı Yayınevi. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
5) Psikolojide kullanılan araştırma teknikleri -Betimsel yöntemler -Deneysel yöntemler -İstatiksel yöntemler Bilgi yorumlaması Araştırmalarda ahlaki ilkeler 1- Aytar, G. A. (Ed.) (2018). Gelişim Psikolojisi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 2- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık. 3- Santrock, J. W. (2015). Gelişim Psikolojisi. Yaşam Boyu Gelişim. İstanbul: Nobel Yayınları. 4- İnanç, Y. B., Bilgin, M., Atıcı, K. M. (2017). Gelişim Psikolojisi. Çocuk ve Ergen Gelişimi. Pegem Akademi. 5- Senemoğlu, N. (2011). Gelişim, Öğrenme, Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Yargı Yayınevi. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
6) Psikolojik akımlar ve yaklaşım tarzları I -Yapısalcılık -Fonksiyonalizm -Davranışçı yaklaşım -Psikoanalitik Yaklaşım 1- Aytar, G. A. (Ed.) (2018). Gelişim Psikolojisi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 2- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık. 3- Santrock, J. W. (2015). Gelişim Psikolojisi. Yaşam Boyu Gelişim. İstanbul: Nobel Yayınları. 4- İnanç, Y. B., Bilgin, M., Atıcı, K. M. (2017). Gelişim Psikolojisi. Çocuk ve Ergen Gelişimi. Pegem Akademi. 5- Senemoğlu, N. (2011). Gelişim, Öğrenme, Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Yargı Yayınevi. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
7) Psikolojik akımlar ve yaklaşım tarzları II -Gestalt -Bilişsel yaklaşım -Hümanist yaklaşım -Nörobiyolojik Yaklaşım 1- Aytar, G. A. (Ed.) (2018). Gelişim Psikolojisi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 2- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık. 3- Santrock, J. W. (2015). Gelişim Psikolojisi. Yaşam Boyu Gelişim. İstanbul: Nobel Yayınları. 4- İnanç, Y. B., Bilgin, M., Atıcı, K. M. (2017). Gelişim Psikolojisi. Çocuk ve Ergen Gelişimi. Pegem Akademi. 5- Senemoğlu, N. (2011). Gelişim, Öğrenme, Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Yargı Yayınevi. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
8) Ara sınav
9) Davranışların biyolojik temeli -Uyarıcılar, organizma ve tepkiler -Sinir sistemi(nöronlar-snaps) ve bölümleri -Genetiğin davranış üzerine etkileri 1- Aytar, G. A. (Ed.) (2018). Gelişim Psikolojisi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 2- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık. 3- Santrock, J. W. (2015). Gelişim Psikolojisi. Yaşam Boyu Gelişim. İstanbul: Nobel Yayınları. 4- İnanç, Y. B., Bilgin, M., Atıcı, K. M. (2017). Gelişim Psikolojisi. Çocuk ve Ergen Gelişimi. Pegem Akademi. 5- Senemoğlu, N. (2011). Gelişim, Öğrenme, Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Yargı Yayınevi. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
10) Duyum ve algılama -Algılama nedir, nasıl algılanır? -Uyaranların doğası nedir? -Ortam ve algılama nedir? -Algı, duygu, istek ve dürtü arasındaki farklılıklar nelerdir? 1- Aytar, G. A. (Ed.) (2018). Gelişim Psikolojisi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 2- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık. 3- Santrock, J. W. (2015). Gelişim Psikolojisi. Yaşam Boyu Gelişim. İstanbul: Nobel Yayınları. 4- İnanç, Y. B., Bilgin, M., Atıcı, K. M. (2017). Gelişim Psikolojisi. Çocuk ve Ergen Gelişimi. Pegem Akademi. 5- Senemoğlu, N. (2011). Gelişim, Öğrenme, Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Yargı Yayınevi. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
11) Algıda seçicilik, değişmezlik, örgütlenme ve algı yanılgıları -Algıyı etkileyen diğer etmenler 1- Aytar, G. A. (Ed.) (2018). Gelişim Psikolojisi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 2- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık. 3- Santrock, J. W. (2015). Gelişim Psikolojisi. Yaşam Boyu Gelişim. İstanbul: Nobel Yayınları. 4- İnanç, Y. B., Bilgin, M., Atıcı, K. M. (2017). Gelişim Psikolojisi. Çocuk ve Ergen Gelişimi. Pegem Akademi. 5- Senemoğlu, N. (2011). Gelişim, Öğrenme, Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Yargı Yayınevi. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
12) Güdüler ve Duygular I -Güdüler -Kuramsal yaklaşımlar -Bilinçdışı güdülenme -Maslow'un hiyerarşisi -Homostatik kuram -Fizyolojik güdüleme -Karmaşık insan güdüleri 1- Aytar, G. A. (Ed.) (2018). Gelişim Psikolojisi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 2- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık. 3- Santrock, J. W. (2015). Gelişim Psikolojisi. Yaşam Boyu Gelişim. İstanbul: Nobel Yayınları. 4- İnanç, Y. B., Bilgin, M., Atıcı, K. M. (2017). Gelişim Psikolojisi. Çocuk ve Ergen Gelişimi. Pegem Akademi. 5- Senemoğlu, N. (2011). Gelişim, Öğrenme, Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Yargı Yayınevi. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
13) Güdüler ve duygular II -Duygular nelerdir? -Heyecan nedir? -Duyguların ifadesi nasıldır? -Duygusal yaşantılar nelerdir? 1- Aytar, G. A. (Ed.) (2018). Gelişim Psikolojisi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 2- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık. 3- Santrock, J. W. (2015). Gelişim Psikolojisi. Yaşam Boyu Gelişim. İstanbul: Nobel Yayınları. 4- İnanç, Y. B., Bilgin, M., Atıcı, K. M. (2017). Gelişim Psikolojisi. Çocuk ve Ergen Gelişimi. Pegem Akademi. 5- Senemoğlu, N. (2011). Gelişim, Öğrenme, Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Yargı Yayınevi. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
14) Kaygı ve engellenme Çatışmalar ve savunma mekanizmaları 1- Aytar, G. A. (Ed.) (2018). Gelişim Psikolojisi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 2- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık. 3- Santrock, J. W. (2015). Gelişim Psikolojisi. Yaşam Boyu Gelişim. İstanbul: Nobel Yayınları. 4- İnanç, Y. B., Bilgin, M., Atıcı, K. M. (2017). Gelişim Psikolojisi. Çocuk ve Ergen Gelişimi. Pegem Akademi. 5- Senemoğlu, N. (2011). Gelişim, Öğrenme, Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Yargı Yayınevi. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
15) Kaygı ve engellenme Çatışmalar ve savunma mekanizmaları 1- Aytar, G. A. (Ed.) (2018). Gelişim Psikolojisi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 2- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık. 3- Santrock, J. W. (2015). Gelişim Psikolojisi. Yaşam Boyu Gelişim. İstanbul: Nobel Yayınları. 4- İnanç, Y. B., Bilgin, M., Atıcı, K. M. (2017). Gelişim Psikolojisi. Çocuk ve Ergen Gelişimi. Pegem Akademi. 5- Senemoğlu, N. (2011). Gelişim, Öğrenme, Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Yargı Yayınevi. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1- Aytar, G. A. (Ed.) (2018). Gelişim Psikolojisi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
2- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık.
3- Santrock, J. W. (2015). Gelişim Psikolojisi. Yaşam Boyu Gelişim. İstanbul: Nobel Yayınları.
4- İnanç, Y. B., Bilgin, M., Atıcı, K. M. (2017). Gelişim Psikolojisi. Çocuk ve Ergen Gelişimi. Pegem Akademi.
5- Senemoğlu, N. (2011). Gelişim, Öğrenme, Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Yargı Yayınevi.
Diğer Kaynaklar: 1- Onur, B. (2011). Gelişim Psikolojisi. 6. Basım (Çev. Ed. M. Baloğlu) Ankara: Nobel Yayıncılık.
2- Siyez, D.M. (2009). Fiziksel Gelişim. Ankara: Pegem Yayınları.
3- Miller, H. P. (2008). Gelişim Psikolojisi Kuramları. (Çev. Ed. Z. Gültekin). Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.
4- Canan, S. (2015). Değişen Beynim. İstanbul: Tuti Yayınları.
5- Çekici, F. (2014). Fiziksel Gelişim. Ankara: Mentis Yayınevi.

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
1) Çocuk gelişimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar,
1) Çocukların gelişim düzeylerine ve gelişen teknolojiye uygun, eğitici materyal tasarlar.
1) Normal gelişim gösteren çocuklar ile özel eğitime ihtiyacı olan çocukların gelişimsel özellikleri ve öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklar. 3
1) Diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. 3
1) Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır.
2) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
2) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
2) Bilgiye erişimde kaynaklara doğru ulaşır ve kullanır.
2) 0-18 yaş grubu çocuklarının eğitiminin; önemi, amacı ve ilkeleri arasındaki ilişkiyi ifade eder. 4
2) Alanında faaliyet gösteren bir kurumda eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır.
2) Çocuk, aile, meslektaşları ve alanı ile ilgili kurum ve kuruluşlar ile etkin iletişim kurar. 3
3) Alanı ile ilgili eğitim sürecinde ekip çalışmasında rol alır.
3) Alanı ile ilgili konularda ve süreçlerde bilgisayar programlarını ve teknoloji kullanır.
3) Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır.
3) Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
3) Gelişim alanları ile ilgili kuramları açıklar. 4
3) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
4) Çocuk hakları ile ilgili temel, kuramsal bilgileri açıklar.
4) Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır.
4) Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
4) Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara, sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
4) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
5) Alanı ile ilgili konularda, normal gelişim gösteren çocukların ve özel gereksinime ihtiyacı olan çocukların ailelerini bilgilendirir.
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır.
5) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder.
6) Alanı ile ilgili konularda mesleki etik ve sorumluluk bilinci oluşturur.
6) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır.
7) İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Koruma, Afet ve Acil Durum hakkında bilgi sahibidir.
7) Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir.
8) Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir.
9) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde).
10) Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır.
11) Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir.
12) Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Beyin Fırtınası
Bireysel ve Grup Çalışması

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Ödev Değerlendirme

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 15 3 45
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 6 6
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 51
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 8 16
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 12 12
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 38
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 89
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 3