Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Bilim: -Bilimin özellikleri -İşlevi -Psikoloji bilimi ve konusu |
1- Aytar, G. A. (Ed.) (2018). Gelişim Psikolojisi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
2- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık.
3- Santrock, J. W. (2015). Gelişim Psikolojisi. Yaşam Boyu Gelişim. İstanbul: Nobel Yayınları.
4- İnanç, Y. B., Bilgin, M., Atıcı, K. M. (2017). Gelişim Psikolojisi. Çocuk ve Ergen Gelişimi. Pegem Akademi.
5- Senemoğlu, N. (2011). Gelişim, Öğrenme, Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Yargı Yayınevi.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
2) |
Psikoloji biliminin diğer bilim dalları içindeki yeri |
1- Aytar, G. A. (Ed.) (2018). Gelişim Psikolojisi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
2- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık.
3- Santrock, J. W. (2015). Gelişim Psikolojisi. Yaşam Boyu Gelişim. İstanbul: Nobel Yayınları.
4- İnanç, Y. B., Bilgin, M., Atıcı, K. M. (2017). Gelişim Psikolojisi. Çocuk ve Ergen Gelişimi. Pegem Akademi.
5- Senemoğlu, N. (2011). Gelişim, Öğrenme, Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Yargı Yayınevi.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
3) |
Psikolojinin tanımı ve amaçları -Psikolojinin kökeni, tarihçesi -Psikolojinin önemi (yararı) |
1- Aytar, G. A. (Ed.) (2018). Gelişim Psikolojisi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
2- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık.
3- Santrock, J. W. (2015). Gelişim Psikolojisi. Yaşam Boyu Gelişim. İstanbul: Nobel Yayınları.
4- İnanç, Y. B., Bilgin, M., Atıcı, K. M. (2017). Gelişim Psikolojisi. Çocuk ve Ergen Gelişimi. Pegem Akademi.
5- Senemoğlu, N. (2011). Gelişim, Öğrenme, Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Yargı Yayınevi.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
4) |
Psikolojinin kullanım alanları ve alt dalları -Temel kavramlar |
1- Aytar, G. A. (Ed.) (2018). Gelişim Psikolojisi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
2- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık.
3- Santrock, J. W. (2015). Gelişim Psikolojisi. Yaşam Boyu Gelişim. İstanbul: Nobel Yayınları.
4- İnanç, Y. B., Bilgin, M., Atıcı, K. M. (2017). Gelişim Psikolojisi. Çocuk ve Ergen Gelişimi. Pegem Akademi.
5- Senemoğlu, N. (2011). Gelişim, Öğrenme, Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Yargı Yayınevi.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
5) |
Psikolojide kullanılan araştırma teknikleri -Betimsel yöntemler -Deneysel yöntemler -İstatiksel yöntemler Bilgi yorumlaması Araştırmalarda ahlaki ilkeler |
1- Aytar, G. A. (Ed.) (2018). Gelişim Psikolojisi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
2- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık.
3- Santrock, J. W. (2015). Gelişim Psikolojisi. Yaşam Boyu Gelişim. İstanbul: Nobel Yayınları.
4- İnanç, Y. B., Bilgin, M., Atıcı, K. M. (2017). Gelişim Psikolojisi. Çocuk ve Ergen Gelişimi. Pegem Akademi.
5- Senemoğlu, N. (2011). Gelişim, Öğrenme, Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Yargı Yayınevi.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
6) |
Psikolojik akımlar ve yaklaşım tarzları I -Yapısalcılık -Fonksiyonalizm -Davranışçı yaklaşım -Psikoanalitik Yaklaşım |
1- Aytar, G. A. (Ed.) (2018). Gelişim Psikolojisi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
2- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık.
3- Santrock, J. W. (2015). Gelişim Psikolojisi. Yaşam Boyu Gelişim. İstanbul: Nobel Yayınları.
4- İnanç, Y. B., Bilgin, M., Atıcı, K. M. (2017). Gelişim Psikolojisi. Çocuk ve Ergen Gelişimi. Pegem Akademi.
5- Senemoğlu, N. (2011). Gelişim, Öğrenme, Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Yargı Yayınevi.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
7) |
Psikolojik akımlar ve yaklaşım tarzları II -Gestalt -Bilişsel yaklaşım -Hümanist yaklaşım -Nörobiyolojik Yaklaşım |
1- Aytar, G. A. (Ed.) (2018). Gelişim Psikolojisi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
2- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık.
3- Santrock, J. W. (2015). Gelişim Psikolojisi. Yaşam Boyu Gelişim. İstanbul: Nobel Yayınları.
4- İnanç, Y. B., Bilgin, M., Atıcı, K. M. (2017). Gelişim Psikolojisi. Çocuk ve Ergen Gelişimi. Pegem Akademi.
5- Senemoğlu, N. (2011). Gelişim, Öğrenme, Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Yargı Yayınevi.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
8) |
Ara sınav |
|
|
9) |
Davranışların biyolojik temeli -Uyarıcılar, organizma ve tepkiler -Sinir sistemi(nöronlar-snaps) ve bölümleri -Genetiğin davranış üzerine etkileri |
1- Aytar, G. A. (Ed.) (2018). Gelişim Psikolojisi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
2- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık.
3- Santrock, J. W. (2015). Gelişim Psikolojisi. Yaşam Boyu Gelişim. İstanbul: Nobel Yayınları.
4- İnanç, Y. B., Bilgin, M., Atıcı, K. M. (2017). Gelişim Psikolojisi. Çocuk ve Ergen Gelişimi. Pegem Akademi.
5- Senemoğlu, N. (2011). Gelişim, Öğrenme, Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Yargı Yayınevi.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
10) |
Duyum ve algılama -Algılama nedir, nasıl algılanır? -Uyaranların doğası nedir? -Ortam ve algılama nedir? -Algı, duygu, istek ve dürtü arasındaki farklılıklar nelerdir? |
1- Aytar, G. A. (Ed.) (2018). Gelişim Psikolojisi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
2- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık.
3- Santrock, J. W. (2015). Gelişim Psikolojisi. Yaşam Boyu Gelişim. İstanbul: Nobel Yayınları.
4- İnanç, Y. B., Bilgin, M., Atıcı, K. M. (2017). Gelişim Psikolojisi. Çocuk ve Ergen Gelişimi. Pegem Akademi.
5- Senemoğlu, N. (2011). Gelişim, Öğrenme, Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Yargı Yayınevi.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
11) |
Algıda seçicilik, değişmezlik, örgütlenme ve algı yanılgıları -Algıyı etkileyen diğer etmenler |
1- Aytar, G. A. (Ed.) (2018). Gelişim Psikolojisi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
2- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık.
3- Santrock, J. W. (2015). Gelişim Psikolojisi. Yaşam Boyu Gelişim. İstanbul: Nobel Yayınları.
4- İnanç, Y. B., Bilgin, M., Atıcı, K. M. (2017). Gelişim Psikolojisi. Çocuk ve Ergen Gelişimi. Pegem Akademi.
5- Senemoğlu, N. (2011). Gelişim, Öğrenme, Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Yargı Yayınevi.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
12) |
Güdüler ve Duygular I -Güdüler -Kuramsal yaklaşımlar -Bilinçdışı güdülenme -Maslow'un hiyerarşisi -Homostatik kuram -Fizyolojik güdüleme -Karmaşık insan güdüleri |
1- Aytar, G. A. (Ed.) (2018). Gelişim Psikolojisi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
2- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık.
3- Santrock, J. W. (2015). Gelişim Psikolojisi. Yaşam Boyu Gelişim. İstanbul: Nobel Yayınları.
4- İnanç, Y. B., Bilgin, M., Atıcı, K. M. (2017). Gelişim Psikolojisi. Çocuk ve Ergen Gelişimi. Pegem Akademi.
5- Senemoğlu, N. (2011). Gelişim, Öğrenme, Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Yargı Yayınevi.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
13) |
Güdüler ve duygular II -Duygular nelerdir? -Heyecan nedir? -Duyguların ifadesi nasıldır? -Duygusal yaşantılar nelerdir? |
1- Aytar, G. A. (Ed.) (2018). Gelişim Psikolojisi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
2- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık.
3- Santrock, J. W. (2015). Gelişim Psikolojisi. Yaşam Boyu Gelişim. İstanbul: Nobel Yayınları.
4- İnanç, Y. B., Bilgin, M., Atıcı, K. M. (2017). Gelişim Psikolojisi. Çocuk ve Ergen Gelişimi. Pegem Akademi.
5- Senemoğlu, N. (2011). Gelişim, Öğrenme, Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Yargı Yayınevi.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
14) |
Kaygı ve engellenme Çatışmalar ve savunma mekanizmaları |
1- Aytar, G. A. (Ed.) (2018). Gelişim Psikolojisi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
2- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık.
3- Santrock, J. W. (2015). Gelişim Psikolojisi. Yaşam Boyu Gelişim. İstanbul: Nobel Yayınları.
4- İnanç, Y. B., Bilgin, M., Atıcı, K. M. (2017). Gelişim Psikolojisi. Çocuk ve Ergen Gelişimi. Pegem Akademi.
5- Senemoğlu, N. (2011). Gelişim, Öğrenme, Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Yargı Yayınevi.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
15) |
Kaygı ve engellenme Çatışmalar ve savunma mekanizmaları |
1- Aytar, G. A. (Ed.) (2018). Gelişim Psikolojisi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
2- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık.
3- Santrock, J. W. (2015). Gelişim Psikolojisi. Yaşam Boyu Gelişim. İstanbul: Nobel Yayınları.
4- İnanç, Y. B., Bilgin, M., Atıcı, K. M. (2017). Gelişim Psikolojisi. Çocuk ve Ergen Gelişimi. Pegem Akademi.
5- Senemoğlu, N. (2011). Gelişim, Öğrenme, Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Yargı Yayınevi.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
1) |
Çocuk gelişimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar, |
|
1) |
Çocukların gelişim düzeylerine ve gelişen teknolojiye uygun, eğitici materyal tasarlar. |
|
1) |
Normal gelişim gösteren çocuklar ile özel eğitime ihtiyacı olan çocukların gelişimsel özellikleri ve öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklar. |
3 |
1) |
Diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. |
3 |
1) |
Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
2) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. |
|
2) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
2) |
Bilgiye erişimde kaynaklara doğru ulaşır ve kullanır. |
|
2) |
0-18 yaş grubu çocuklarının eğitiminin; önemi, amacı ve ilkeleri arasındaki ilişkiyi ifade eder. |
4 |
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir kurumda eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
2) |
Çocuk, aile, meslektaşları ve alanı ile ilgili kurum ve kuruluşlar ile etkin iletişim kurar. |
3 |
3) |
Alanı ile ilgili eğitim sürecinde ekip çalışmasında rol alır. |
|
3) |
Alanı ile ilgili konularda ve süreçlerde bilgisayar programlarını ve teknoloji kullanır. |
|
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
3) |
Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
3) |
Gelişim alanları ile ilgili kuramları açıklar. |
4 |
3) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
4) |
Çocuk hakları ile ilgili temel, kuramsal bilgileri açıklar. |
|
4) |
Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
4) |
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara, sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. |
|
4) |
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
|
5) |
Alanı ile ilgili konularda, normal gelişim gösteren çocukların ve özel gereksinime ihtiyacı olan çocukların ailelerini bilgilendirir. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
5) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
6) |
Alanı ile ilgili konularda mesleki etik ve sorumluluk bilinci oluşturur. |
|
6) |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
7) |
İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Koruma, Afet ve Acil Durum hakkında bilgi sahibidir. |
|
7) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
8) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
9) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde
(İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1
düzeyinde). |
|
10) |
Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
11) |
Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir. |
|
12) |
Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır. |
|