Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Senaryo okumayı ve kamera kullanımı için sahneleri ve çekim planlarını kamera diliyle kodlamayı yapabilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Kamera için işlenmiş senaryonun sahne ve planlarının dramatik ve estetik yapısına uygun ışık seçim ve ayarlarını seçer ve uygulayabilir.
|
2) Kameranın her sahne ve plan için konumlandırma açı ve ölçeklerinin v.b seçimlerini yapabilir elektronik kayıtlarını oluşturabilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Görüntü Nedir? Görüntüyü oluşturan unsurlar ve görsel estetik. |
Ders notları,
|
|
2) |
Işık nedir? Işığın kullanımı.
Kamera nedir? Kameranın bölümleri. |
Ders notları
|
|
3) |
Kamera vizörü ve göstergeleri, kayıt ortamına etkileri.
Kamera gövde ve üzerindeki butonları, kayıt yapılan metaryaller: Fiilmden karta.. |
Ders notları
|
|
4) |
Alan derinliği nedir? Derinliği etkileyen faktörler ve alan derinliği uygulamaları.. |
Ders notları
|
|
5) |
Çekim ölçekleri ve kompozisyon.
İnsan anaatomisinde gözler, başın neresindedir? Önemi nedir? |
Ders notları
|
|
6) |
Renk nedir? Beyaz ayarı nedir?
Üç nokta aydınlatmaya giriş. |
Ders notları
|
|
7) |
Anahtar ışık, dolgu ışık, ters ışık nedir?
Doğal ışık nedir? Doğal ışığın devamı.. |
Ders notları
|
|
8) |
Vize sınavı |
Ders notları
|
|
9) |
TV ve sinemada görüntü formatları (Aspect Ratio)
Anamorphic- format- krop faktörü |
Ders notları
|
|
10) |
Konunun kontrastı nedir? Sinema ve TV'de kontrast oranları.
Altın kare, çerçeve, kesim, sayı, altın kesim noktaları. |
Ders notları
|
|
11) |
Renk sıcaklığı (kelvin) nedir? Renk grafikleri nelerdir?
Tungensten-dayligt-floresan-ted ışık nedir? |
Ders notları
|
|
12) |
Objektif nedir? Objektif çeşitleri, görüş açısı, odak uzaklığı, görüntü düzlemleri nelerdir? |
Ders notları
|
|
13) |
Kamera hareketleri, açısı, anlamları; kameranın yerden yükselişi, çevrinmeleri..Kimin gözü meselesi...
Hareketli kamera kullanımındaki araçlar: steadycam, flycam, jimm jip, crain, fox crain-dron- spycam-vantuz- gamble-easyring ve easiyrider-trinity. |
Ders notları
|
|
14) |
Stüdyo kameralarının yerleştirilmesi, stüdyo içi iletişim. |
Ders notları
|
|
15) |
Stüdyoda ışık-renk-tungesten aydınlatma- ölçek devamlılığı |
Ders notları
|
|
16) |
Final sınavı |
Ders notları
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Alanında sanatsal, kültürel, estetik değerlere sahiptir. |
5 |
|
1.1 İletişim kuramları, görsel kültür, sanat ve sinema tarihi, reklamcılık, marka ve medya yönetimi, alanında teorik bilgilere sahiptir. |
5 |
|
1.2 Yeni medya teknolojileri, interaktif medya tasarımı, multi-medya yönetimi, web tasarımı, dijital tasarımın çeşitli alanlarından olan “dijital oyun tasarımı“ alanında teorik bilgi sahibidir. |
1 |
|
1.3 Fotoğraf, film dili ve yapım süreçleri, video post prodüksiyon, üç boyutlu tasarım alanında teorik bilgiye sahiptir. |
5 |
|
1.4 Alanında projeler planlayıp yürütecek izleme ve değerlendirmesini yapacak bilgiye sahiptir. |
3 |
2) |
Alanında edindiği bilgilerle yaratıcı tasarımlar geliştirir. |
4 |
|
2.1 Reklam çekimleri sırasında yaratıcı yönetmenlik yapabilir düzeyde pratik bilgiye sahiptir. |
4 |
|
2.2 Elle ve bilgisayar destekli çizim yapar. |
|
|
2.3 Bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımları kullanır. |
|
|
2.4 Temel video çekme ve kamera kullanım bilgilerini video montajı ve kurgu tekniklerini uygular. |
|
|
2.5 Tasarladığı web sayfasını etkili ve etkin bir şekilde yönetir. |
|
|
2.6 Bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımları kullanır. |
3 |
|
2.7 Sayısal ve tasarımsal alanlarına hakim bir biçimde bilgisayar oyunu ve mobil uygulama tasarımları gerçekleştirir. |
1 |
|
2.8 Fotoğraf ve görüntü ile ilgili teknik ekipmanları etkili ve etkin bir şekilde kullanır. |
5 |
|
2.9 Kurum ve kuruluşların dijital ortam ve sosyal medya üzerinden pazarlama faaliyetlerini planlar ve yürütür. |
2 |
|
|
|
3) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
3.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
3.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
3.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
3.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
4) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
|
|
4.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
4.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
4.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
4.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
|
4.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
4.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
4.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
4.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
4.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
1 |
5 |
5 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
1 |
10 |
10 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
53 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
4 |
8 |
Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
28 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
81 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |