ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Çocuk GelişimiSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
50912TATOZ-CGE0122 Özel Eğitim 1 Bahar 2 0 2 4
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi FATMA MELTEM YURTSEVEN
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:


Dersin Kategorisi: Temel Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, özel eğitimin temel ilkelerinin öğretilmesi, öğrencilerin özel gereksinimli bireyler hakkında bilgi kazanmalarını sağlamak, özel gereksinmeye neden olan etmenler hakkında bilgilendirmek, farklı tanı grupları hakkında tanıtıcı bilgiler vermek, özel eğitim alanında uygulanması gereken gelişim destek programları hakkında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriği: Bu ders; Özel Eğitimde Temel Kavramlar, Özel Eğitimin Tarihçesi, Özel Gereksinimli Olma Nedenleri, Özel Eğitim Ortamları- Özel Gereksinimli Bireylerin Yerleştirilmesi/Eğitim Ortamları, Özel Eğitim Ortamları- Erken Çocuklukta Özel Eğitim Ortamları- Ortamların Düzenlenmesi, Özel Eğitimde Değerlendirme -Tıbbi Değerlendirme ve Tanılama, Eğitsel Değerlendirme ve Tanılama, Gelişimsel Değerlendirme, Özel Eğitimde Öğretim Yöntemleri, Erken Müdahale Programları- Dünyada Erken Müdahale Programları, Erken Müdahale Programları- Türkiye'de Erken Müdahale Programları, Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları (BEP), Kaynaştırma/Bütünleştirme Yoluyla Eğitim- Özel Eğitim Destek Hizmetleri, Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Aileler-Ailelerin Duyguları- Yaşadığı Sorunlar-Aile Gereksinimleri ve Hakları- Aile Destek Programları, Çocuk Merkezli Aile Danışmanlığı,Özel Gereksinimli Çocukların Hakları konularını içermektedir.

Derse Özgü Kurallar

Diğer derslerde de olduğu gibi derse %70 devam etme zorunluluğu vardır.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Özel gereksinimli, farklı tanı grubundaki çocukların gelişim özelliklerini ve bu çocukların gelişimini destekleyici programları ayırt edebilecektir.
  2) Özel eğitimde temel kavramları açıklar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Gelişimi risk altında olan çocukların, Zihin engelli çocukların, Özel gereksinimli, farklı tanı grubundaki çocukların, Öğrenme güçlüğü olan çocukların, Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan çocukların gelişim özelliklerini tanımlar, gelişimlerini destekleyici programları yorumlar.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Özel gereksinimli çocuğu olan ailelerin tepkilerini ve çocuklarına yönelik davranışlarını açıklar.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Özel Eğitimde Temel Kavramlar 1- Aral, N., Gürsoy, F. (2018). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri- Özel Eğitim. Ankara: Hedef Yayıncılık. 2- Aral, N., Gürsoy, F. (2018). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri- Özel Gereksinimli Çocuklar. Ankara: Hedef Yayıncılık. 3- Baykoç, N. (2012). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim. Ankara: Eğiten Kitap. 4- Bilmez, H. (2014). Sembol Pekiştirme. Uygulamalı Davranış Analizi. Ankara: Vize Yayıncılık. 5- Özgür, İ. (2015). Engelli Çocuklar ve Eğitimi. Özel Eğitim. Adana: Karahan Yayınları. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
2) Özel Eğitimin Tarihçesi 1- Aral, N., Gürsoy, F. (2018). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri- Özel Eğitim. Ankara: Hedef Yayıncılık. 2- Aral, N., Gürsoy, F. (2018). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri- Özel Gereksinimli Çocuklar. Ankara: Hedef Yayıncılık. 3- Baykoç, N. (2012). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim. Ankara: Eğiten Kitap. 4- Bilmez, H. (2014). Sembol Pekiştirme. Uygulamalı Davranış Analizi. Ankara: Vize Yayıncılık. 5- Özgür, İ. (2015). Engelli Çocuklar ve Eğitimi. Özel Eğitim. Adana: Karahan Yayınları. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
3) Özel Gereksinimli Olma Nedenleri 1- Aral, N., Gürsoy, F. (2018). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri- Özel Eğitim. Ankara: Hedef Yayıncılık. 2- Aral, N., Gürsoy, F. (2018). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri- Özel Gereksinimli Çocuklar. Ankara: Hedef Yayıncılık. 3- Baykoç, N. (2012). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim. Ankara: Eğiten Kitap. 4- Bilmez, H. (2014). Sembol Pekiştirme. Uygulamalı Davranış Analizi. Ankara: Vize Yayıncılık. 5- Özgür, İ. (2015). Engelli Çocuklar ve Eğitimi. Özel Eğitim. Adana: Karahan Yayınları. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
4) Özel Eğitim Ortamları- Özel Gereksinimli Bireylerin Yerleştirilmesi/Eğitim Ortamları 1- Aral, N., Gürsoy, F. (2018). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri- Özel Eğitim. Ankara: Hedef Yayıncılık. 2- Aral, N., Gürsoy, F. (2018). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri- Özel Gereksinimli Çocuklar. Ankara: Hedef Yayıncılık. 3- Baykoç, N. (2012). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim. Ankara: Eğiten Kitap. 4- Bilmez, H. (2014). Sembol Pekiştirme. Uygulamalı Davranış Analizi. Ankara: Vize Yayıncılık. 5- Özgür, İ. (2015). Engelli Çocuklar ve Eğitimi. Özel Eğitim. Adana: Karahan Yayınları. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
5) Özel Eğitim Ortamları- Erken Çocuklukta Özel Eğitim Ortamları- Ortamların Düzenlenmesi. 1- Aral, N., Gürsoy, F. (2018). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri- Özel Eğitim. Ankara: Hedef Yayıncılık. 2- Aral, N., Gürsoy, F. (2018). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri- Özel Gereksinimli Çocuklar. Ankara: Hedef Yayıncılık. 3- Baykoç, N. (2012). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim. Ankara: Eğiten Kitap. 4- Bilmez, H. (2014). Sembol Pekiştirme. Uygulamalı Davranış Analizi. Ankara: Vize Yayıncılık. 5- Özgür, İ. (2015). Engelli Çocuklar ve Eğitimi. Özel Eğitim. Adana: Karahan Yayınları. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
6) Özel Eğitimde Değerlendirme -Tıbbi Değerlendirme ve Tanılama, Eğitsel Değerlendirme ve Tanılama, Gelişimsel Değerlendirme. 1- Aral, N., Gürsoy, F. (2018). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri- Özel Eğitim. Ankara: Hedef Yayıncılık. 2- Aral, N., Gürsoy, F. (2018). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri- Özel Gereksinimli Çocuklar. Ankara: Hedef Yayıncılık. 3- Baykoç, N. (2012). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim. Ankara: Eğiten Kitap. 4- Bilmez, H. (2014). Sembol Pekiştirme. Uygulamalı Davranış Analizi. Ankara: Vize Yayıncılık. 5- Özgür, İ. (2015). Engelli Çocuklar ve Eğitimi. Özel Eğitim. Adana: Karahan Yayınları. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
7) Özel Eğitimde Öğretim Yöntemleri 1- Aral, N., Gürsoy, F. (2018). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri- Özel Eğitim. Ankara: Hedef Yayıncılık. 2- Aral, N., Gürsoy, F. (2018). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri- Özel Gereksinimli Çocuklar. Ankara: Hedef Yayıncılık. 3- Baykoç, N. (2012). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim. Ankara: Eğiten Kitap. 4- Bilmez, H. (2014). Sembol Pekiştirme. Uygulamalı Davranış Analizi. Ankara: Vize Yayıncılık. 5- Özgür, İ. (2015). Engelli Çocuklar ve Eğitimi. Özel Eğitim. Adana: Karahan Yayınları. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
8) Ara Sınav
9) Erken Müdahale Programları- Dünya ve Türkiye'de Erken Müdahale Programları 1- Aral, N., Gürsoy, F. (2018). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri- Özel Eğitim. Ankara: Hedef Yayıncılık. 2- Aral, N., Gürsoy, F. (2018). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri- Özel Gereksinimli Çocuklar. Ankara: Hedef Yayıncılık. 3- Baykoç, N. (2012). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim. Ankara: Eğiten Kitap. 4- Bilmez, H. (2014). Sembol Pekiştirme. Uygulamalı Davranış Analizi. Ankara: Vize Yayıncılık. 5- Özgür, İ. (2015). Engelli Çocuklar ve Eğitimi. Özel Eğitim. Adana: Karahan Yayınları. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
10) Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları (BEP) 1- Aral, N., Gürsoy, F. (2018). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri- Özel Eğitim. Ankara: Hedef Yayıncılık. 2- Aral, N., Gürsoy, F. (2018). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri- Özel Gereksinimli Çocuklar. Ankara: Hedef Yayıncılık. 3- Baykoç, N. (2012). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim. Ankara: Eğiten Kitap. 4- Bilmez, H. (2014). Sembol Pekiştirme. Uygulamalı Davranış Analizi. Ankara: Vize Yayıncılık. 5- Özgür, İ. (2015). Engelli Çocuklar ve Eğitimi. Özel Eğitim. Adana: Karahan Yayınları. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
11) Kaynaştırma/Bütünleştirme Yoluyla Eğitim- Özel Eğitim Destek Hizmetleri 1- Aral, N., Gürsoy, F. (2018). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri- Özel Eğitim. Ankara: Hedef Yayıncılık. 2- Aral, N., Gürsoy, F. (2018). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri- Özel Gereksinimli Çocuklar. Ankara: Hedef Yayıncılık. 3- Baykoç, N. (2012). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim. Ankara: Eğiten Kitap. 4- Bilmez, H. (2014). Sembol Pekiştirme. Uygulamalı Davranış Analizi. Ankara: Vize Yayıncılık. 5- Özgür, İ. (2015). Engelli Çocuklar ve Eğitimi. Özel Eğitim. Adana: Karahan Yayınları. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
12) Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Aileler-Ailelerin Duyguları- Yaşadığı Sorunlar-Aile Gereksinimleri ve Hakları- Aile Destek Programları 1- Aral, N., Gürsoy, F. (2018). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri- Özel Eğitim. Ankara: Hedef Yayıncılık. 2- Aral, N., Gürsoy, F. (2018). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri- Özel Gereksinimli Çocuklar. Ankara: Hedef Yayıncılık. 3- Baykoç, N. (2012). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim. Ankara: Eğiten Kitap. 4- Bilmez, H. (2014). Sembol Pekiştirme. Uygulamalı Davranış Analizi. Ankara: Vize Yayıncılık. 5- Özgür, İ. (2015). Engelli Çocuklar ve Eğitimi. Özel Eğitim. Adana: Karahan Yayınları. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
13) Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Aileler-Ailelerin Duyguları- Yaşadığı Sorunlar-Aile Gereksinimleri ve Hakları- Aile Destek Programları 1- Aral, N., Gürsoy, F. (2018). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri- Özel Eğitim. Ankara: Hedef Yayıncılık. 2- Aral, N., Gürsoy, F. (2018). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri- Özel Gereksinimli Çocuklar. Ankara: Hedef Yayıncılık. 3- Baykoç, N. (2012). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim. Ankara: Eğiten Kitap. 4- Bilmez, H. (2014). Sembol Pekiştirme. Uygulamalı Davranış Analizi. Ankara: Vize Yayıncılık. 5- Özgür, İ. (2015). Engelli Çocuklar ve Eğitimi. Özel Eğitim. Adana: Karahan Yayınları. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
14) Çocuk Merkezli Aile Danışmanlığı 1- Aral, N., Gürsoy, F. (2018). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri- Özel Eğitim. Ankara: Hedef Yayıncılık. 2- Aral, N., Gürsoy, F. (2018). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri- Özel Gereksinimli Çocuklar. Ankara: Hedef Yayıncılık. 3- Baykoç, N. (2012). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim. Ankara: Eğiten Kitap. 4- Bilmez, H. (2014). Sembol Pekiştirme. Uygulamalı Davranış Analizi. Ankara: Vize Yayıncılık. 5- Özgür, İ. (2015). Engelli Çocuklar ve Eğitimi. Özel Eğitim. Adana: Karahan Yayınları. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
15) Özel Gereksinimli Çocukların Hakları 1- Aral, N., Gürsoy, F. (2018). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri- Özel Eğitim. Ankara: Hedef Yayıncılık. 2- Aral, N., Gürsoy, F. (2018). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri- Özel Gereksinimli Çocuklar. Ankara: Hedef Yayıncılık. 3- Baykoç, N. (2012). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim. Ankara: Eğiten Kitap. 4- Bilmez, H. (2014). Sembol Pekiştirme. Uygulamalı Davranış Analizi. Ankara: Vize Yayıncılık. 5- Özgür, İ. (2015). Engelli Çocuklar ve Eğitimi. Özel Eğitim. Adana: Karahan Yayınları. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1- Aral, N., Gürsoy, F. (2018). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri- Özel Eğitim. Ankara: Hedef Yayıncılık.
2- Aral, N., Gürsoy, F. (2018). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri- Özel Gereksinimli Çocuklar. Ankara: Hedef Yayıncılık.
3- Baykoç, N. (2012). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim. Ankara: Eğiten Kitap.
4- Bilmez, H. (2014). Sembol Pekiştirme. Uygulamalı Davranış Analizi. Ankara: Vize Yayıncılık.
5- Özgür, İ. (2015). Engelli Çocuklar ve Eğitimi. Özel Eğitim. Adana: Karahan Yayınları.
Diğer Kaynaklar: 1- Ayhan- Melekoğlu, M. (2016). Özel Eğitimde Ekip Çalışması ve Özel Eğitim Ortamları. Özel Eğitim. Ankara: Pegem Akademi.
2- Akmananoğlu, N. (2011). Okul Öncesi Eğitimde Kaynaştırma. İstanbul: Morpa Yayınları.
3- Çitil, M. (2013). Yasalar ve Özel Eğitim. Ankara: Vize Yayıncılık.
4- Acarlar, F. (2013). Kaynaştırma. Okul Öncesinde Kaynaştırma. Ankara: Kök Yayıncılık.
5- Baykoç- Dönmez, N. (2015). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim. Ankara: Eğiten Kitap.

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Çocuk gelişimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar,
1) Çocukların gelişim düzeylerine ve gelişen teknolojiye uygun, eğitici materyal tasarlar.
1) Diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır.
1) İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
1) Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır.
1) Normal gelişim gösteren çocuklar ile özel eğitime ihtiyacı olan çocukların gelişimsel özellikleri ve öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklar. 5
2) Alanında faaliyet gösteren bir kurumda eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır.
2) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
2) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
2) 0-18 yaş grubu çocuklarının eğitiminin; önemi, amacı ve ilkeleri arasındaki ilişkiyi ifade eder. 5
2) Bilgiye erişimde kaynaklara doğru ulaşır ve kullanır.
2) Çocuk, aile, meslektaşları ve alanı ile ilgili kurum ve kuruluşlar ile etkin iletişim kurar. 3
3) Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır.
3) Alanı ile ilgili eğitim sürecinde ekip çalışmasında rol alır. 4
3) Gelişim alanları ile ilgili kuramları açıklar. 4
3) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
3) Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
3) Alanı ile ilgili konularda ve süreçlerde bilgisayar programlarını ve teknoloji kullanır.
4) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. 4
4) Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara, sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
4) Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
4) Çocuk hakları ile ilgili temel, kuramsal bilgileri açıklar.
4) Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır.
5) Alanı ile ilgili konularda, normal gelişim gösteren çocukların ve özel gereksinime ihtiyacı olan çocukların ailelerini bilgilendirir. 5
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır.
5) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder.
6) Alanı ile ilgili konularda mesleki etik ve sorumluluk bilinci oluşturur.
6) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır.
7) Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir.
7) İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Koruma, Afet ve Acil Durum hakkında bilgi sahibidir.
8) Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir.
9) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde).
10) Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır.
11) Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir.
12) Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Problem Çözme
Ödev
Akran Eğitimi
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Ödev Değerlendirme

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 15 2 30
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 10 10
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 40
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 16 32
Ara Sınavlar 1 12 12
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 16 16
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 60
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 100
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4