Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Marka ve Kurum ile ilgili kavramları ve kuramsal çerçeveyi bilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Marka konumlandırması ile ilgili çalışmalar yapabilir.
|
2) Marka ve kurumsal Kimlik oluşturma sürecini bilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Marka yönetimine ilişkin bilgi sahibidir ve marka yönetimi yapabilir.
|
2) Hedef kitlenin markaya dair algısını yönetebilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Tanışma / Ders Prensipleri |
|
|
2) |
Kavramsal boyutlarıyla marka ve marka yönetimi |
ppt sunum
|
|
3) |
Marka Kimliği ve Marka Hikayesi |
ppt sunum
|
|
4) |
Marka Farkındalığı, Çağrışımları, Marka Algısı (Algı Haritaları) |
ppt sunum
|
|
5) |
Küreselleşen Dünyada Marka İletişimi |
ppt sunum
|
|
6) |
Marka yönetimi ve marka konumlandırma, Markanın sembolik gücü, Marka iletişim stratejileri |
ppt sunum
|
|
7) |
Duyular ve marka, Duyusal marka ve imaj yaratmak |
ppt sunum
|
|
8) |
Ara sınav |
|
|
9) |
Marka ve imaj tasarımında isimlendirme, Görsel kimlik oluşturma, Kimliğin verdiği imaj ve mesaj |
ppt sunum
|
|
10) |
Marka, Tanıtım Karması ve Pazarlama İletişimi |
ppt sunum
|
|
11) |
Marka deneyimi ve deneyimsel pazarlama ve marka sadakati oluşturma. Yaratıcı yapım ve uygulamalar. |
ppt sunum
|
|
13) |
Postmodern Pazarlama ve Marka |
ppt sunum
|
|
14) |
Kurumsal sosyal sorumluluk ve Marka , Dünyayı innovasyonla değiştiren markalar |
ppt sunum
|
|
15) |
Glokal kavramı ve Globalleşen Dünya Markaları |
ppt sunum
|
|
16) |
Final sınavı |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Alanında sanatsal, kültürel, estetik değerlere sahiptir. |
5 |
|
1.1 İletişim kuramları, görsel kültür, sanat ve sinema tarihi, reklamcılık, marka ve medya yönetimi, alanında teorik bilgilere sahiptir. |
5 |
|
1.2 Yeni medya teknolojileri, interaktif medya tasarımı, multi-medya yönetimi, web tasarımı, dijital tasarımın çeşitli alanlarından olan “dijital oyun tasarımı“ alanında teorik bilgi sahibidir. |
|
|
1.3 Fotoğraf, film dili ve yapım süreçleri, video post prodüksiyon, üç boyutlu tasarım alanında teorik bilgiye sahiptir. |
|
|
1.4 Alanında projeler planlayıp yürütecek izleme ve değerlendirmesini yapacak bilgiye sahiptir. |
3 |
2) |
Alanında edindiği bilgilerle yaratıcı tasarımlar geliştirir. |
3 |
|
2.1 Reklam çekimleri sırasında yaratıcı yönetmenlik yapabilir düzeyde pratik bilgiye sahiptir. |
|
|
2.2 Elle ve bilgisayar destekli çizim yapar. |
|
|
2.3 Bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımları kullanır. |
|
|
2.4 Temel video çekme ve kamera kullanım bilgilerini video montajı ve kurgu tekniklerini uygular. |
|
|
2.5 Tasarladığı web sayfasını etkili ve etkin bir şekilde yönetir. |
3 |
|
2.6 Bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımları kullanır. |
|
|
2.7 Sayısal ve tasarımsal alanlarına hakim bir biçimde bilgisayar oyunu ve mobil uygulama tasarımları gerçekleştirir. |
|
|
2.8 Fotoğraf ve görüntü ile ilgili teknik ekipmanları etkili ve etkin bir şekilde kullanır. |
|
|
2.9 Kurum ve kuruluşların dijital ortam ve sosyal medya üzerinden pazarlama faaliyetlerini planlar ve yürütür. |
5 |
|
|
|
3) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
3.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
3.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
3.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
3.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
4) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
2 |
|
4.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
2 |
|
4.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
4.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
1 |
|
4.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
4 |
|
4.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
3 |
|
4.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
4.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
4.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
4.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
38 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
7 |
14 |
Ara Sınavlar |
1 |
14 |
14 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
14 |
14 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
42 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
80 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |