DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
50912METOZ-CGE0173 | Gelişim İzleme ve Değerlendirme | 2 | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Dersin Türü: | Zorunlu |
Dersin Düzeyi: | Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi FATMA MELTEM YURTSEVEN |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: | |
Dersin Kategorisi: | Mesleki Alan |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Gelişim izleme ve değerlendirme dersi kapsamında çocuk gelişimi öğrencilerinin eğitim verdikleri çocukların gelişim takiplerini yapabilecek seviyeye gelmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | 1. Gelişim İzlem ve Değerlendirmede temel kavramlar 2. Gelişim izlem ve değerlendirmenin amacı, önemi ve ilkeleri 3. Gelişim izlem ve değerlendirme süreci ve paydaşları 4. Gelişim izlem ve değerlendirmede teknikler 5. Gelişim izlem ve değerlendirmede teknikler 6. Gelişim izlem ve değerlendirmede teknikler 7. Gelişim izlem ve değerlendirme sonuçlarının kullanımı 8. Ara sınav 9. Özel gereksinimli çocuklar izlem ve değerlendirme 10. Özel gereksinimli çocuklarda izlem ve değerlendirme 11. Bireyselleştirilmiş eğitim programı 12. Bireyselleştirilmiş eğitim programı 13. Aile katılımı 14. Aile katılımı |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Gelişim değerlendirmesini tanımlar. |
||
2) İzlem süreçlerini tanımlar. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Bir çocuğun gelişim izlem ve değerlendirmesini yapar. |
||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Gelişim İzlem ve Değerlendirmede temel kavramlar | Woods, P; Boyle, M; Hubbard, N. (1999). Multicultural Children in the Early yaers. Multilingual Matters Ltd, Toronto, Canada. Gandini, L; Hill,L; Schwall, C(eds). (2005). In the Spirit of the Studio, Laerning from the Atelier of Reggio Emilia. Teachers College Pres, NY, USA. Brewer,J:A.(1995). Early Childhood Education. ALLYN and Bacon, Boston,USA. Kessler,S; Swadener,B:B (eds).(1992). Reconceptualizing the Early Childhood Curriculum, Beginning the Dialogue. Teachers College, NY,USA. Edward,C; Gandini,L;Forman,G.(1998). The Hundred languages of Children, The Reggio Emilia Approach Advanced reflections. Ablex Publishing Corporation, Greenwich, England. Driscoll, A; Nagel, N.G. (1999). Early Childhood Education, Birth-8. Allyn and Bacon, Boston,USA. Bayhan,P; Artan. İ. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Morpa, İstanbul. Erbay, E. (2013). Çocuk Hakları. Yeniinsan Yay. Merey, Z.(2016). Çocuk Hakları. Pegem Yay. Yıldırım Doğru, S.(2016) Çocuk Hakları ve Koruma. Eğiten Kitap. Ruck, M. D. (2017) Handbook of Children's Rights. Routledge. Leer van, B. (2006) Implementing Child Rights in Early Childhood. Unicef. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması | |
2) | Gelişim izlem ve değerlendirmenin amacı, önemi ve ilkeleri | Woods, P; Boyle, M; Hubbard, N. (1999). Multicultural Children in the Early yaers. Multilingual Matters Ltd, Toronto, Canada. Gandini, L; Hill,L; Schwall, C(eds). (2005). In the Spirit of the Studio, Laerning from the Atelier of Reggio Emilia. Teachers College Pres, NY, USA. Brewer,J:A.(1995). Early Childhood Education. ALLYN and Bacon, Boston,USA. Kessler,S; Swadener,B:B (eds).(1992). Reconceptualizing the Early Childhood Curriculum, Beginning the Dialogue. Teachers College, NY,USA. Edward,C; Gandini,L;Forman,G.(1998). The Hundred languages of Children, The Reggio Emilia Approach Advanced reflections. Ablex Publishing Corporation, Greenwich, England. Driscoll, A; Nagel, N.G. (1999). Early Childhood Education, Birth-8. Allyn and Bacon, Boston,USA. Bayhan,P; Artan. İ. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Morpa, İstanbul. Erbay, E. (2013). Çocuk Hakları. Yeniinsan Yay. Merey, Z.(2016). Çocuk Hakları. Pegem Yay. Yıldırım Doğru, S.(2016) Çocuk Hakları ve Koruma. Eğiten Kitap. Ruck, M. D. (2017) Handbook of Children's Rights. Routledge. Leer van, B. (2006) Implementing Child Rights in Early Childhood. Unicef. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması | |
3) | Gelişim izlem ve değerlendirme süreci ve paydaşları | Woods, P; Boyle, M; Hubbard, N. (1999). Multicultural Children in the Early yaers. Multilingual Matters Ltd, Toronto, Canada. Gandini, L; Hill,L; Schwall, C(eds). (2005). In the Spirit of the Studio, Laerning from the Atelier of Reggio Emilia. Teachers College Pres, NY, USA. Brewer,J:A.(1995). Early Childhood Education. ALLYN and Bacon, Boston,USA. Kessler,S; Swadener,B:B (eds).(1992). Reconceptualizing the Early Childhood Curriculum, Beginning the Dialogue. Teachers College, NY,USA. Edward,C; Gandini,L;Forman,G.(1998). The Hundred languages of Children, The Reggio Emilia Approach Advanced reflections. Ablex Publishing Corporation, Greenwich, England. Driscoll, A; Nagel, N.G. (1999). Early Childhood Education, Birth-8. Allyn and Bacon, Boston,USA. Bayhan,P; Artan. İ. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Morpa, İstanbul. Erbay, E. (2013). Çocuk Hakları. Yeniinsan Yay. Merey, Z.(2016). Çocuk Hakları. Pegem Yay. Yıldırım Doğru, S.(2016) Çocuk Hakları ve Koruma. Eğiten Kitap. Ruck, M. D. (2017) Handbook of Children's Rights. Routledge. Leer van, B. (2006) Implementing Child Rights in Early Childhood. Unicef. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması | |
4) | Gelişim izlem ve değerlendirmede teknikler | Woods, P; Boyle, M; Hubbard, N. (1999). Multicultural Children in the Early yaers. Multilingual Matters Ltd, Toronto, Canada. Gandini, L; Hill,L; Schwall, C(eds). (2005). In the Spirit of the Studio, Laerning from the Atelier of Reggio Emilia. Teachers College Pres, NY, USA. Brewer,J:A.(1995). Early Childhood Education. ALLYN and Bacon, Boston,USA. Kessler,S; Swadener,B:B (eds).(1992). Reconceptualizing the Early Childhood Curriculum, Beginning the Dialogue. Teachers College, NY,USA. Edward,C; Gandini,L;Forman,G.(1998). The Hundred languages of Children, The Reggio Emilia Approach Advanced reflections. Ablex Publishing Corporation, Greenwich, England. Driscoll, A; Nagel, N.G. (1999). Early Childhood Education, Birth-8. Allyn and Bacon, Boston,USA. Bayhan,P; Artan. İ. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Morpa, İstanbul. Erbay, E. (2013). Çocuk Hakları. Yeniinsan Yay. Merey, Z.(2016). Çocuk Hakları. Pegem Yay. Yıldırım Doğru, S.(2016) Çocuk Hakları ve Koruma. Eğiten Kitap. Ruck, M. D. (2017) Handbook of Children's Rights. Routledge. Leer van, B. (2006) Implementing Child Rights in Early Childhood. Unicef. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması | |
5) | Gelişim izlem ve değerlendirmede teknikler | Woods, P; Boyle, M; Hubbard, N. (1999). Multicultural Children in the Early yaers. Multilingual Matters Ltd, Toronto, Canada. Gandini, L; Hill,L; Schwall, C(eds). (2005). In the Spirit of the Studio, Laerning from the Atelier of Reggio Emilia. Teachers College Pres, NY, USA. Brewer,J:A.(1995). Early Childhood Education. ALLYN and Bacon, Boston,USA. Kessler,S; Swadener,B:B (eds).(1992). Reconceptualizing the Early Childhood Curriculum, Beginning the Dialogue. Teachers College, NY,USA. Edward,C; Gandini,L;Forman,G.(1998). The Hundred languages of Children, The Reggio Emilia Approach Advanced reflections. Ablex Publishing Corporation, Greenwich, England. Driscoll, A; Nagel, N.G. (1999). Early Childhood Education, Birth-8. Allyn and Bacon, Boston,USA. Bayhan,P; Artan. İ. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Morpa, İstanbul. Erbay, E. (2013). Çocuk Hakları. Yeniinsan Yay. Merey, Z.(2016). Çocuk Hakları. Pegem Yay. Yıldırım Doğru, S.(2016) Çocuk Hakları ve Koruma. Eğiten Kitap. Ruck, M. D. (2017) Handbook of Children's Rights. Routledge. Leer van, B. (2006) Implementing Child Rights in Early Childhood. Unicef. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması | |
6) | Gelişim izlem ve değerlendirmede teknikler | Woods, P; Boyle, M; Hubbard, N. (1999). Multicultural Children in the Early yaers. Multilingual Matters Ltd, Toronto, Canada. Gandini, L; Hill,L; Schwall, C(eds). (2005). In the Spirit of the Studio, Laerning from the Atelier of Reggio Emilia. Teachers College Pres, NY, USA. Brewer,J:A.(1995). Early Childhood Education. ALLYN and Bacon, Boston,USA. Kessler,S; Swadener,B:B (eds).(1992). Reconceptualizing the Early Childhood Curriculum, Beginning the Dialogue. Teachers College, NY,USA. Edward,C; Gandini,L;Forman,G.(1998). The Hundred languages of Children, The Reggio Emilia Approach Advanced reflections. Ablex Publishing Corporation, Greenwich, England. Driscoll, A; Nagel, N.G. (1999). Early Childhood Education, Birth-8. Allyn and Bacon, Boston,USA. Bayhan,P; Artan. İ. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Morpa, İstanbul. Erbay, E. (2013). Çocuk Hakları. Yeniinsan Yay. Merey, Z.(2016). Çocuk Hakları. Pegem Yay. Yıldırım Doğru, S.(2016) Çocuk Hakları ve Koruma. Eğiten Kitap. Ruck, M. D. (2017) Handbook of Children's Rights. Routledge. Leer van, B. (2006) Implementing Child Rights in Early Childhood. Unicef. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması | |
7) | Gelişim izlem ve değerlendirme sonuçlarının kullanımı | Woods, P; Boyle, M; Hubbard, N. (1999). Multicultural Children in the Early yaers. Multilingual Matters Ltd, Toronto, Canada. Gandini, L; Hill,L; Schwall, C(eds). (2005). In the Spirit of the Studio, Laerning from the Atelier of Reggio Emilia. Teachers College Pres, NY, USA. Brewer,J:A.(1995). Early Childhood Education. ALLYN and Bacon, Boston,USA. Kessler,S; Swadener,B:B (eds).(1992). Reconceptualizing the Early Childhood Curriculum, Beginning the Dialogue. Teachers College, NY,USA. Edward,C; Gandini,L;Forman,G.(1998). The Hundred languages of Children, The Reggio Emilia Approach Advanced reflections. Ablex Publishing Corporation, Greenwich, England. Driscoll, A; Nagel, N.G. (1999). Early Childhood Education, Birth-8. Allyn and Bacon, Boston,USA. Bayhan,P; Artan. İ. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Morpa, İstanbul. Erbay, E. (2013). Çocuk Hakları. Yeniinsan Yay. Merey, Z.(2016). Çocuk Hakları. Pegem Yay. Yıldırım Doğru, S.(2016) Çocuk Hakları ve Koruma. Eğiten Kitap. Ruck, M. D. (2017) Handbook of Children's Rights. Routledge. Leer van, B. (2006) Implementing Child Rights in Early Childhood. Unicef. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması | |
8) | Ara sınav | Sınava yönelik hazırlık yapılması | |
9) | Özel gereksinimli çocuklar izlem ve değerlendirme | Woods, P; Boyle, M; Hubbard, N. (1999). Multicultural Children in the Early yaers. Multilingual Matters Ltd, Toronto, Canada. Gandini, L; Hill,L; Schwall, C(eds). (2005). In the Spirit of the Studio, Laerning from the Atelier of Reggio Emilia. Teachers College Pres, NY, USA. Brewer,J:A.(1995). Early Childhood Education. ALLYN and Bacon, Boston,USA. Kessler,S; Swadener,B:B (eds).(1992). Reconceptualizing the Early Childhood Curriculum, Beginning the Dialogue. Teachers College, NY,USA. Edward,C; Gandini,L;Forman,G.(1998). The Hundred languages of Children, The Reggio Emilia Approach Advanced reflections. Ablex Publishing Corporation, Greenwich, England. Driscoll, A; Nagel, N.G. (1999). Early Childhood Education, Birth-8. Allyn and Bacon, Boston,USA. Bayhan,P; Artan. İ. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Morpa, İstanbul. Erbay, E. (2013). Çocuk Hakları. Yeniinsan Yay. Merey, Z.(2016). Çocuk Hakları. Pegem Yay. Yıldırım Doğru, S.(2016) Çocuk Hakları ve Koruma. Eğiten Kitap. Ruck, M. D. (2017) Handbook of Children's Rights. Routledge. Leer van, B. (2006) Implementing Child Rights in Early Childhood. Unicef. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması | |
10) | Özel gereksinimli çocuklar izlem ve değerlendirme | Woods, P; Boyle, M; Hubbard, N. (1999). Multicultural Children in the Early yaers. Multilingual Matters Ltd, Toronto, Canada. Gandini, L; Hill,L; Schwall, C(eds). (2005). In the Spirit of the Studio, Laerning from the Atelier of Reggio Emilia. Teachers College Pres, NY, USA. Brewer,J:A.(1995). Early Childhood Education. ALLYN and Bacon, Boston,USA. Kessler,S; Swadener,B:B (eds).(1992). Reconceptualizing the Early Childhood Curriculum, Beginning the Dialogue. Teachers College, NY,USA. Edward,C; Gandini,L;Forman,G.(1998). The Hundred languages of Children, The Reggio Emilia Approach Advanced reflections. Ablex Publishing Corporation, Greenwich, England. Driscoll, A; Nagel, N.G. (1999). Early Childhood Education, Birth-8. Allyn and Bacon, Boston,USA. Bayhan,P; Artan. İ. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Morpa, İstanbul. Erbay, E. (2013). Çocuk Hakları. Yeniinsan Yay. Merey, Z.(2016). Çocuk Hakları. Pegem Yay. Yıldırım Doğru, S.(2016) Çocuk Hakları ve Koruma. Eğiten Kitap. Ruck, M. D. (2017) Handbook of Children's Rights. Routledge. Leer van, B. (2006) Implementing Child Rights in Early Childhood. Unicef. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması | |
11) | Bireyselleştirilmiş eğitim programı | Woods, P; Boyle, M; Hubbard, N. (1999). Multicultural Children in the Early yaers. Multilingual Matters Ltd, Toronto, Canada. Gandini, L; Hill,L; Schwall, C(eds). (2005). In the Spirit of the Studio, Laerning from the Atelier of Reggio Emilia. Teachers College Pres, NY, USA. Brewer,J:A.(1995). Early Childhood Education. ALLYN and Bacon, Boston,USA. Kessler,S; Swadener,B:B (eds).(1992). Reconceptualizing the Early Childhood Curriculum, Beginning the Dialogue. Teachers College, NY,USA. Edward,C; Gandini,L;Forman,G.(1998). The Hundred languages of Children, The Reggio Emilia Approach Advanced reflections. Ablex Publishing Corporation, Greenwich, England. Driscoll, A; Nagel, N.G. (1999). Early Childhood Education, Birth-8. Allyn and Bacon, Boston,USA. Bayhan,P; Artan. İ. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Morpa, İstanbul. Erbay, E. (2013). Çocuk Hakları. Yeniinsan Yay. Merey, Z.(2016). Çocuk Hakları. Pegem Yay. Yıldırım Doğru, S.(2016) Çocuk Hakları ve Koruma. Eğiten Kitap. Ruck, M. D. (2017) Handbook of Children's Rights. Routledge. Leer van, B. (2006) Implementing Child Rights in Early Childhood. Unicef. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması | |
12) | Bireyselleştirilmiş eğitim programı | Woods, P; Boyle, M; Hubbard, N. (1999). Multicultural Children in the Early yaers. Multilingual Matters Ltd, Toronto, Canada. Gandini, L; Hill,L; Schwall, C(eds). (2005). In the Spirit of the Studio, Laerning from the Atelier of Reggio Emilia. Teachers College Pres, NY, USA. Brewer,J:A.(1995). Early Childhood Education. ALLYN and Bacon, Boston,USA. Kessler,S; Swadener,B:B (eds).(1992). Reconceptualizing the Early Childhood Curriculum, Beginning the Dialogue. Teachers College, NY,USA. Edward,C; Gandini,L;Forman,G.(1998). The Hundred languages of Children, The Reggio Emilia Approach Advanced reflections. Ablex Publishing Corporation, Greenwich, England. Driscoll, A; Nagel, N.G. (1999). Early Childhood Education, Birth-8. Allyn and Bacon, Boston,USA. Bayhan,P; Artan. İ. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Morpa, İstanbul. Erbay, E. (2013). Çocuk Hakları. Yeniinsan Yay. Merey, Z.(2016). Çocuk Hakları. Pegem Yay. Yıldırım Doğru, S.(2016) Çocuk Hakları ve Koruma. Eğiten Kitap. Ruck, M. D. (2017) Handbook of Children's Rights. Routledge. Leer van, B. (2006) Implementing Child Rights in Early Childhood. Unicef. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması | |
13) | Aile katılımı | İlgili çalışma programının okunması, gerekli ön hazırlığın yapılması | |
14) | Aile katılımı | İlgili çalışma programının okunması, gerekli ön hazırlığın yapılması |
Ders Notları / Kitaplar: | Woods, P; Boyle, M; Hubbard, N. (1999). Multicultural Children in the Early yaers. Multilingual Matters Ltd, Toronto, Canada. Gandini, L; Hill,L; Schwall, C(eds). (2005). In the Spirit of the Studio, Laerning from the Atelier of Reggio Emilia. Teachers College Pres, NY, USA. Brewer,J:A.(1995). Early Childhood Education. ALLYN and Bacon, Boston,USA. Kessler,S; Swadener,B:B (eds).(1992). Reconceptualizing the Early Childhood Curriculum, Beginning the Dialogue. Teachers College, NY,USA. Edward,C; Gandini,L;Forman,G.(1998). The Hundred languages of Children, The Reggio Emilia Approach Advanced reflections. Ablex Publishing Corporation, Greenwich, England. Driscoll, A; Nagel, N.G. (1999). Early Childhood Education, Birth-8. Allyn and Bacon, Boston,USA. Bayhan,P; Artan. İ. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Morpa, İstanbul. Erbay, E. (2013). Çocuk Hakları. Yeniinsan Yay. Merey, Z.(2016). Çocuk Hakları. Pegem Yay. Yıldırım Doğru, S.(2016) Çocuk Hakları ve Koruma. Eğiten Kitap. Ruck, M. D. (2017) Handbook of Children's Rights. Routledge. Leer van, B. (2006) Implementing Child Rights in Early Childhood. Unicef. |
Diğer Kaynaklar: | Vaka örneklerinin, makalelerin ve çalışma programının takibi |
BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ |
DÖÇ/PÖÇ | KPÖÇ 1 | KPÖÇ 2 | KPÖÇ 3 | KPÖÇ 4 | KPÖÇ 5 | |||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | |
DÖÇ1 | ||||||||||||||||||||||||||||||
DÖÇ2 | ||||||||||||||||||||||||||||||
DÖÇ3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Tartışma | |
Vaka Çalışması | |
Problem Çözme | |
Gösterip Yaptırma | |
Gösterim | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Tez Hazırlama | |
Akran Eğitimi | |
Seminer | |
Teknik Gezi | |
Ders Konferansı | |
Beyin Fırtınası | |
Soru Cevap | |
Bireysel ve Grup Çalışması | |
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama | |
Stüdyo Uygulamaları | |
Derse Aktif Katılım |
Ara Sınav | |
Sunum | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Kısa Sınav | |
Rapor Değerlendirme | |
Ödev Değerlendirme | |
Sözlü sınav | |
Tez Sunma | |
Jüri Değerlendirmesi | |
Uygulama Sınavı | |
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi | |
Derse Aktif Katılım | |
Tartışmalara Katılım |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ | |||||||||||||||||||||
DÖÇ1 | DÖÇ2 | DÖÇ3 | ||||||||||||||||||||
-Anlatım | -Ara Sınav | |||||||||||||||||||||
-Tartışma | -Sunum | |||||||||||||||||||||
-Vaka Çalışması | -Yarıyıl Sonu Sınavı | |||||||||||||||||||||
-Problem Çözme | -Kısa Sınav | |||||||||||||||||||||
-Gösterip Yaptırma | -Rapor Değerlendirme | |||||||||||||||||||||
-Gösterim | -Ödev Değerlendirme | |||||||||||||||||||||
-Laboratuvar | -Sözlü sınav | |||||||||||||||||||||
-Okuma | -Tez Sunma | |||||||||||||||||||||
-Ödev | -Jüri Değerlendirmesi | |||||||||||||||||||||
-Proje Hazırlama | -Uygulama Sınavı | |||||||||||||||||||||
-Tez Hazırlama | -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi | |||||||||||||||||||||
-Akran Eğitimi | -Derse Aktif Katılım | |||||||||||||||||||||
-Seminer | -Tartışmalara Katılım | |||||||||||||||||||||
-Teknik Gezi | ||||||||||||||||||||||
-Ders Konferansı | ||||||||||||||||||||||
-Beyin Fırtınası | ||||||||||||||||||||||
-Soru Cevap | ||||||||||||||||||||||
-Bireysel ve Grup Çalışması | ||||||||||||||||||||||
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama | ||||||||||||||||||||||
-Stüdyo Uygulamaları | ||||||||||||||||||||||
-Derse Aktif Katılım |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Kısa Sınavlar | 2 | % 20.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 1 | 2 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 44 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 3 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 47 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 4 |