Dersin Amacı: |
Bu dersteki çalışmalar ile öğrencilerin, reklamcılıktaki temel kavramları anlamalarının yanı sıra, reklamın hedefe nasıl aktarıldığı, reklam metninin yazılması, reklamın nasıl analiz edilebileceği, bir reklam kampanyasının nasıl düzenleneceğini kavramaları, reklam mecralarda uygulamalı olarak bir reklam tasarımının bilgisayar destekli olarak icra etmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Tasarım kavramı, tasarım teorilerinin temel prensipleri doğrultusunda, reklamı yapılması istenen bir durumun veya ürünün afiş, billboard, raket, megalight, megaboard, silindir kule, roll up, durak reklamları, stantlar vb. yapılanmalarında yaratıcı bir tasarım yaklaşımı geliştirmek ve uygulamalar yapmaktır. Ayrıca basılı reklam çalışması yapılan işin kinetik tipografi ile animasyon reklam filminin oluşturulması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Temel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır.
|
2) Reklam, yayın, basım gibi grafik tasarım çalışma alanlarına ve sektörün ihtiyaçlarına ilişkin bilgiye sahiptir.
|
3) Grafik tasarımda kullanılan, bilgisayar programlarını yeterli düzeyde kullanabilecek bilgiye sahiptir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Alanında edindiği bilgilerle yaratıcı tasarımlar geliştirir.
|
2) Grafik tasarım ürünleri ve projeler oluşturur.
|
3) Grafik tasarımın yaratım, uygulama ve üretim aşamalarını planlar.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Reklam ajanslarında, grafik tasarım stüdyolarında, şirketlerin reklam departmanlarında; reklam kampanya konseptleri ve tasarım ürünleri oluşturur.
|
2) Yenilenen iletişim ve tasarım bakış açılarını, güncel bilgisayar programlarını takip eder.
|
3) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
|
4) Ekip çalışmalarında uyumlu, verimli, ve etkin olarak yer alabilme becerisine sahiptir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Reklamcılık nedir?
|
|
|
2) |
Reklam grafik tasarımının temel unsurları. Bu bağlamda logo tasarımı, görsel imge ve grafik tasarımının temel unsurlarının reklam içindeki yeri. |
|
|
3) |
Reklam türleri, Reklam analizleri, Şirketlerin; reklam, sektör, ürün, tüketici ve diğer konularda yaptıkları çalışmalar nelerdir?
|
|
|
4) |
Reklamı yapılacak durum veya ürünün sektörünün seçimi, reklam analizinin yapılması, başlık - alt başlık seçimi, metin, slogan ve görsellerin seçimi. |
|
|
5) |
Reklamı yapılması istenen bir durumun veya ürünün afiş, billboard, raket tasarımlarının yapılması. |
|
|
6) |
Reklamı yapılması istenen bir durumun veya ürünün megalight, megaboard, silindir kule tasarımlarının yapılması. |
|
|
7) |
Reklamı yapılması istenen bir durumun veya ürünün roll up, durak reklamları, stant tasarımlarının yapılması. |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Basılı reklam çalışması yapılan işin kinetik tipografi ile animasyon reklam filminin oluşturulması. |
|
|
10) |
basılı reklam çalışması yapılan işin kinetik tipografi ile animasyon reklam filminin tasarımı. |
|
|
11) |
Basılı reklam çalışması yapılan işin kinetik tipografi ile animasyon reklam filminin tasarımı uygulaması. |
|
|
12) |
Basılı reklam çalışması yapılan işin kinetik tipografi ile animasyon reklam filminin tasarımı uygulaması. |
|
|
13) |
Basılı reklam çalışması yapılan işin kinetik tipografi ile animasyon reklam filminin tasarımı uygulaması. |
|
|
14) |
Basılı reklam çalışması yapılan işin kinetik tipografi ile animasyon reklam filminin tasarımı analizi. |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Alanında sanatsal, kültürel, estetik değerlere sahiptir. |
3 |
|
1.1 İletişim kuramları, görsel kültür, sanat ve sinema tarihi, reklamcılık, marka ve medya yönetimi, alanında teorik bilgilere sahiptir. |
3 |
|
1.2 Yeni medya teknolojileri, interaktif medya tasarımı, multi-medya yönetimi, web tasarımı, dijital tasarımın çeşitli alanlarından olan “dijital oyun tasarımı“ alanında teorik bilgi sahibidir. |
3 |
|
1.3 Fotoğraf, film dili ve yapım süreçleri, video post prodüksiyon, üç boyutlu tasarım alanında teorik bilgiye sahiptir. |
|
|
1.4 Alanında projeler planlayıp yürütecek izleme ve değerlendirmesini yapacak bilgiye sahiptir. |
5 |
2) |
Alanında edindiği bilgilerle yaratıcı tasarımlar geliştirir. |
1 |
|
2.1 Reklam çekimleri sırasında yaratıcı yönetmenlik yapabilir düzeyde pratik bilgiye sahiptir. |
1 |
|
2.2 Elle ve bilgisayar destekli çizim yapar. |
5 |
|
2.3 Bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımları kullanır. |
5 |
|
2.4 Temel video çekme ve kamera kullanım bilgilerini video montajı ve kurgu tekniklerini uygular. |
4 |
|
2.5 Tasarladığı web sayfasını etkili ve etkin bir şekilde yönetir. |
3 |
|
2.6 Bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımları kullanır. |
5 |
|
2.7 Sayısal ve tasarımsal alanlarına hakim bir biçimde bilgisayar oyunu ve mobil uygulama tasarımları gerçekleştirir. |
1 |
|
2.8 Fotoğraf ve görüntü ile ilgili teknik ekipmanları etkili ve etkin bir şekilde kullanır. |
5 |
|
2.9 Kurum ve kuruluşların dijital ortam ve sosyal medya üzerinden pazarlama faaliyetlerini planlar ve yürütür. |
3 |
|
|
|
3) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
4 |
|
3.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
4 |
|
3.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
2 |
|
3.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
5 |
|
3.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
5 |
4) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
5 |
|
4.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
5 |
|
4.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
5 |
|
4.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
5 |
|
4.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
5 |
|
4.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
4 |
|
4.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
4 |
|
4.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
2 |
|
4.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
3 |
|
4.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
15 |
2 |
30 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
1 |
14 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
44 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
10 |
20 |
Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
20 |
20 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
50 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
94 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |