Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1)
2.1) Tedarik, satınalma sözleşme yönetimi ve tedarik zinciri altyapısı konusunda bakış açısı edinir
|
2) Fiyat analizi, sözleşme yönetimi gibi temel satınalma alanlarını ve lojistik ve tedarik zinciri gibi uzmanlık alanlarını teori ve uygulamada bilir
|
3) Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi alanında analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlamak ve uygulamak; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek ve yorumlamak.
|
4) Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi problemleri tanımlamak ve formüle etmek, çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamak.
|
5) Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yorumlamak ve uygulamak.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Ulusal ve uluslararası satınalma çevresini ve kurallarını, kullanılan belgelerini bilir
|
2) Satınalma ve sözleşme yönetiminde yetenek ve teknik bilgisini değerlendirir
|
3) Önemli seviyede olacak şekilde satınalma konularındaki bilgileri takip edebilir
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler güncel satın alma ilkeleriyle satın alma problemini analiz edebilirler
|
2) Öğrenciler iletişim kurma becerilerinin satın alma süreçlerinde ne denli etkin bir rol oynadığını öğrenirler.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Satınalma konsepti ve satın alma önemi, yanlış ve doğru satın alım faaliyetleri ve olası sonuçları hakkında bilgi verilir. |
Ders notları
|
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler. |
2) |
Satınalma departmanının organizasyonu, geleneksel ve modern satın alma departmanları arasındaki farklılıklar ele alınır. |
Ders notları
|
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler. |
3) |
Organizasyon ve satınalmanın prensipleri
Satınalma departmanı organizasyonel yapıları ile söz konusu organizasyonların nasıl oluşturulacağı hakkında bilgiler paylaşılır. |
Ders notları
|
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler. |
4) |
Tedarik lojistiği yönetimi ve satınalma
Üretim faaliyetlerinin devamlılığı için satınalma öneminden bahsedilerek uygun satın alım faaliyetleri hakkında tartışmalar geçekleştirilir. |
Ders notları
|
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler. |
5) |
Müzakere ve pazarlık
Satınalma faaliyetlerinin doğrudan konusu olan müzakere süreci ve müzakereci türleri hakkında bilgiler verilir. Pazarlık kavramı ele alınarak batna ve zopa kavramları işlenir. |
Ders notları
|
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler. |
6) |
Sektör temsilcisi ağırlama |
Ders notları
|
|
7) |
Ara sınav |
|
|
8) |
Satınalma sürecinin organizasyonel yapısı çerçevesinde ERP süreçleri işlenir ve doğru satın alma personelin görevlendirilmesi konusu ele alınır. |
Ders notları
|
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler. |
9) |
Satın Alma ve Sözleşme Yönetimi
Satınalmada sözleşmenin öneminden bahsedilerek bir sözleşmesinin nasıl olması gerektiği hakkında örnekler verilerek konu detaylıca ele alınır. |
Ders notları
|
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler. |
10) |
Satın Alma ve Kalite Yönetimi
Kalite kavramı ele alınarak bir işletme için kalite nedir, ne değildir sorusu çerçevesinde beyin fırtınası yapılır ve kalite tanımları ortaya konmaya çalışılır. |
Ders notları
|
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler. |
11) |
Tedarikçi Takip ve Değerlendirme
Satınalmada kilit rol üstlenen tedarikçilerin değerlendirilme ve iş verilme süreçleri aşamalı olarak işlenir. süreç sonu tedarikçi değerlendirme ölçütleri ele alınır. |
Ders notları
|
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler. |
12) |
Tedarik Zinciri Yönetiminde Satın Alma
Malın üretim için tedariğinden bitmiş bir malın nihai müşteriye ulaştırılması ve hatta tersine lojistik kavramları ele alınarak zincir boyunca satın alım faaliyetlerinin önemi üzerinde durulur |
Ders notları
|
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler. |
13) |
Konu tekrarı ve sektörde alanı ile ilgili şirket örnekleri ve analizi |
Ders notları
|
|
14) |
Final sınavı |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Victor H.Pooler, David J. Pooler, Samuel D. Farney, Global Purchasing and Supply Management-Fulfill The Vision, Second Edition, Kluwer Academic Publishers
Michael Quayle, Purchasing and Supply Chain Management-Strategies and Realities, IRM Press
Christopher Barrat, Mark Whitehead, Buying for Business, Wiley
|
Diğer Kaynaklar: |
Sunumlar- Presentations
Halim Yurdakul,Satınalma Yönetimi, Süreçler ve Uygulamalar,Nobel Yayınları
Murat Erdal Satınalma ve Tedarik Zinciri Yönetimi,Beta Yayınları
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Lojistik yönetimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
5 |
|
1.1 Satın alma ve tedarik süreçlerini tanımlar. |
5 |
|
1.2 Depo iş süreçlerini, sipariş yönetimini, malzeme elleçleme, paketleme ve etiketleme işlemlerini listeler |
|
|
1.3 Stok yönetiminin gereklerini sıralar. |
|
|
1.4 Tüm taşıma tiplerinin ve intermodal taşımacılığın operasyonel süreçlerini anlatır. |
|
|
1.5 Lojistik yönetiminin gerektirdiği güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde eşleştirir. |
2 |
|
1.6 Lojistik alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemeleri hatırlar. |
|
|
1.7 Lojistik alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini açıklar. |
5 |
|
|
|
2) |
Tedarik zinciri yönetim felsefesini yorumlar. |
5 |
|
2.1 Tedarik zinciri boyunca yer alan tüm tarafların görev ve sorumluluklarını listeler. |
5 |
|
2.2 Tedarik zincirinde bilgi paylaşımının ve güvenin önemini değerlendirir. |
5 |
|
2.3 Tedarik zinciri yönetimi içindeki tüm lojistik faaliyetlerini birbiri ile ilişkilendirir. |
5 |
|
2.4 Sürdürülebilir tedarik zinciri yönetimini açıklar. |
4 |
3) |
Ulusal ve uluslararası işletme ve ticaretin gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri açıklar.
|
2 |
|
3.1 Ülke ve dünya ekonomisi hakkındaki bilgileri yorumlar. |
2 |
|
3.2 Temel işletme fonksiyonlarını ve işletme süreçlerini anlatır. |
5 |
|
3.3 Gümrük işlemleri ile ilgili temel bilgileri hatırlar. |
|
|
3.4 Dış ticaret ile ilgili süreçlerini (teslim ve ödeme şekilleri vs.) açıklar. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
|
2 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
2 |
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
3 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
3 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
4 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
4 |
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
5 |
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır.
|
4 |
|
5.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
5.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
5.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
2 |
6 |
12 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
20 |
20 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
60 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
8 |
16 |
Ara Sınavlar |
1 |
20 |
20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
20 |
20 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
56 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
116 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |