Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Fiziğin temel konularına ait teorik bilgileri ve dayandığı prensipleri açıklar.
|
2) Fiziksel temel büyüklükleri tanımlar.
|
3) Vektörel ve skaler nicelikleri tanımlar.
|
4) Kuvvet kavramını, Newton hareket yasalarını ve enerji korunumu prensibini açıklar.
|
5) Coulomb yasası ve elektrik alan kavramlarını açıklar.
|
6) Enerji, frekans ve dalgaboyu arasındaki ilişkiyi açıklar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Vektörlerle ilgili matematik işlemleri yapar.
|
2) Temel fizik kavramları arasındaki ilişkiler ile matematiksel becerisini geliştirir.
|
3) Temel fizik yasalarını ve denklemlerini ilgili problemin çözümünde uygular.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Fiziksel problemleri çözebilmek için analitik bakış açısı kazanır.
|
2) Alanına yönelik uygulamalarda karşılaşacağı sorunlara alternatif çözüm önerileri geliştirir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Ölçme ve birim sistemleri, Vektörel ve skaler büyüklükler |
Ders Notları
|
|
2) |
Vektörel ve skaler büyüklükler |
Ders Notları
|
|
3) |
Vektörel ve skaler işlemler |
Ders Notları
|
|
4) |
Newton'un hareket yasaları |
Ders notları
|
|
5) |
Newton'un hareket yasaları uygulamaları-I |
Ders Notları
|
|
6) |
Newton'un hareket yasaları uygulamaları-II |
Ders Notları
|
|
7) |
Soru Çözümü |
|
|
8) |
Ara sınav |
Ders Notları
|
|
9) |
Kinematik Değişkenler ve Hareket |
Ders Notları
|
|
10) |
İş-Güç-Enerji |
Ders Notları
|
|
11) |
Coulomb yasası ve Elektrik alan |
Ders Notları
|
|
12) |
Coulomb yasası ve Elektrik alan uygulamaları |
|
|
13) |
Elektromanyetik spektrum |
Ders Notları
|
|
14) |
Soru Çözümü |
|
|
15) |
Genel tekrar |
Ders Notları
|
|
16) |
Final |
Ders Notları
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Öğretim Görevlisi Ders Notları
Feynman, R.P., Sands, M., Leighton, R. (2017) Feynman Fizik Dersleri (1. ve 2.cilt). (Z. Aydın, Çev.) Alfa Yayınları
|
Diğer Kaynaklar: |
Serway, R.A., Beichner, R.J. (2016). Fizik (1. ve 2.cilt). Palme Yayıncılık
Walker, J., Halliday, D., Resnick, R. (2014). Fiziğin Temelleri (1. ve 2.cilt). (B.G. Akınoğlu, H.M. Alev, Çev.) Palme Yayınevi
Kuhn, K.F. (2016) Temel Fizik (A.G. Tanır, K. Koç, Çev.) Nobel Yayıncılık
Alpar, M.A. (2019) Doğayı Öğrenmek: Fizik. Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Optisyenlik alanındaki teorik ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
5 |
|
1.1 Göz anatomisi ve fizyolojisi alanındaki temel bilgileri açıklar. |
|
|
1.2 Gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları ve makineleri tanımlar. |
|
|
1.3 Temel fizik ve fiziğin geometrik optik alanı bilgilerini açıklar. |
5 |
|
1.4 Görme sağlığı ve hastalıkları hakkında temel bilgileri açıklar. |
|
|
1.5 Mesleki görev ve sorumluluklarını, Türkiye'deki güncel optisyenlik mevzuatını tanımlar. |
|
|
1.6 Gözlük çerçeveleri ve gözlük camları hakkında bilgileri açıklar. |
|
|
1.7 İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Koruma, Afet ve Acil Durum hakkında bilgi sahibidir. |
|
|
|
|
2) |
Temel görme cihazların kullanımını ve uygulama sürecini açıklar. |
|
|
2.1 Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimini yapması için gerekli basamakları listeler. |
|
|
2.2 Numaralı gözlük ve kontakt lens ölçümleri hakkında bilgileri açıklar. |
|
|
2.3 Temel görme cihazlarının satış sürecini ve kullanıcıya adaptasyonu açıklar. |
|
|
2.4 Alanında kullandığı ekipmanların dezenfeksiyon ile sterilizasyon tekniklerini listeler. |
|
|
2.5 Genel ve mesleki yazılım program bilgilerini açıklar. |
|
|
|
|
3) |
Çalışma alanında mesleki ve sosyal sorumluluklarını açıklar. |
|
|
3.1 Birey, halk sağlığı iş güvenliği ve çevre koruma kurallarını açıklar. |
|
|
3.2 Temel ilk yardım ve sağlık tedbirlerinin uygulama basamaklarını listeler. |
|
|
3.3 Çalışma alanındaki ve hizmet verdiği kişilerle meslek etiğine uygun şekilde iletişim kurar. |
|
|
|
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
3 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
3 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
2 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
5 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
5 |
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
2 |
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
|
5.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
3 |
|
5.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
2 |
|
5.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
5 |
5 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
33 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
10 |
20 |
Ara Sınavlar |
1 |
5 |
5 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
35 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
68 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |