Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Dizgi bloklama yöntemlerini bilir ve tasarımlarında kullanır. Baskı yazılarında kullanılan yazı karakterlerinin yapısal özelliklerini bilir. Tipografide kullanılan unsurları, uyulması gereken kuralları bilir ve uygular. Günümüzde kullanılan font ve yazı aileleri hakkında bilgi sahibi olur. Alfabenin tarih sürecindeki gelişimini bilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Grafik tasarımda tipografi ve yazı ürünü üretebilecek düzeyde, estetik bakış açısına sahiptir.
Grafik tasarımda tipografi ve yazı ürünleri ve projeler oluşturur.
Tipografi ve yazıda yaratım, uygulama ve üretim aşamalarını planlar
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tipografi ürünü oluşturmada ,fikir, taslak, konsept yaratma, uygulama ve baskıya hazırlama süreçlerini bağımsız olarak hazırlar.
Tasarımlarını, projelerini sunabilme ve sergileyebilme becerisine sahiptir.
Yenilenen iletişim ve tasarım bakış açılarını, güncel yazı aillerini takip eder.
|
2) Tipografi alanında edindiği ileri düzey bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
Tipografi mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
Tipografi tasarımlarını objektif bir bakış açısıyla değerlendirme becerisini kazanır.
|
3) Tipografi tasarım kriterleri doğrultusunda tasarlar.
Yazıyı etkin ve hızlı bir şekilde tasarlama ve yaratma becerisine sahiptir.
Tipografinin tanımını, tarihsel gelişimini, harflerin anaatomik yapılarını bilir. Bunu göz önüne alarak yazı ve karekter tasarlamyı bilir.
|
4) Ekip çalışmalarında uyumlu, verimli, ve etkin olarak yer alabilme becerisine sahiptir. İleri düzey sunumlar hazırlayabilecek nitelikte sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Tipografinin tanımı, Tarihsel gelişimi ve Grafik tasarımdaki yeri ve önemi |
Kalem, silgi, kareli defter, milimetrik kağıtlar ya da defter, cetvel, gönye, pergel, rapido kalemler, bilgisayar
|
|
2) |
Tipografide kullanılan temel terimler, Latin alfabesi öncesi, yazı ve alfabenin gelişimi-Piktografik ve ideografik yazı |
Kalem, silgi, kareli defter, milimetrik kağıtlar ya da defter, cetvel, gönye, pergel, rapido kalemler, bilgisayar
|
|
3) |
Harf yapısının detaylı incelenmesi ve bir sözcük seçilerek taslak çalışmaların yapılması. |
Kalem, silgi, kareli defter, milimetrik kağıtlar ya da defter, cetvel, gönye, pergel, rapido kalemler, bilgisayar
|
|
4) |
Yazı karakterlerinin sınıflandırılması ve kendi içinde farklılaşması (light, medium, bold, black, italik vb) |
Kalem, silgi, kareli defter, milimetrik kağıtlar ya da defter, cetvel, gönye, pergel, rapido kalemler, bilgisayar
|
|
5) |
Majiskül, minüskül yazılar ve metin içerisindeki etkileri ve hiyerarşik düzenin örneklerle gösterilmesi. |
Kalem, silgi, kareli defter, milimetrik kağıtlar ya da defter, cetvel, gönye, pergel, rapido kalemler, bilgisayar
|
|
6) |
Baskı yazıları ve sınıflandırılması,font ve yazı aileleri |
Kalem, silgi, kareli defter, milimetrik kağıtlar ya da defter, cetvel, gönye, pergel, rapido kalemler, bilgisayar
|
|
7) |
Espaslar, harf boşluklarının çeşitli oranlaması |
Kalem, silgi, kareli defter, milimetrik kağıtlar ya da defter, cetvel, gönye, pergel, rapido kalemler, bilgisayar
|
|
8) |
Ara sınav |
Kalem, silgi, kareli defter, milimetrik kağıtlar ya da defter, cetvel, gönye, pergel, rapido kalemler, bilgisayar
|
|
9) |
Metin düzenleme biçimleri, bloklamalar ve okunabilirliği |
Kalem, silgi, kareli defter, milimetrik kağıtlar ya da defter, cetvel, gönye, pergel, rapido kalemler, bilgisaya
|
|
10) |
Yazı karakterlerini tanıma ve türlerine göre metin içinde kullanılması |
Kalem, silgi, kareli defter, milimetrik kağıtlar ya da defter, cetvel, gönye, pergel, rapido kalemler, bilgisayar
|
|
11) |
Harflerle oynayarak bir çalışma yapmak |
Kalem, silgi, kareli defter, milimetrik kağıtlar ya da defter, cetvel, gönye, pergel, rapido kalemler, bilgisayar
|
|
12) |
Hatalı ve doğru örnek çalışmalar üzerinde tartışma |
Kalem, silgi, kareli defter, milimetrik kağıtlar ya da defter, cetvel, gönye, pergel, rapido kalemler, bilgisayar
|
|
13) |
Baskı yazılarında et kalınlıkları, serifler, italik, dar ve geniş yazılar ve özellikler |
Kalem, silgi, kareli defter, milimetrik kağıtlar ya da defter, cetvel, gönye, pergel, rapido kalemler, bilgisayar
|
|
14) |
Dizgide ve görüntüde harf yükseklikleri, Okuma ve okumanın süreci |
Kalem, silgi, kareli defter, milimetrik kağıtlar ya da defter, cetvel, gönye, pergel, rapido kalemler, bilgisayar
|
|
15) |
Roma kapital, kursiv ve Karl Devri miniskül yazıları |
Kalem, silgi, kareli defter, milimetrik kağıtlar ya da defter, cetvel, gönye, pergel, rapido kalemler, bilgisayar
|
|
16) |
Final |
Kalem, silgi, kareli defter, milimetrik kağıtlar ya da defter, cetvel, gönye, pergel, rapido kalemler, bilgisayar
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Alanında sanatsal, kültürel, estetik değerlere sahiptir. |
3 |
|
1.1 İletişim kuramları, görsel kültür, sanat ve sinema tarihi, reklamcılık, marka ve medya yönetimi, alanında teorik bilgilere sahiptir. |
|
|
1.2 Yeni medya teknolojileri, interaktif medya tasarımı, multi-medya yönetimi, web tasarımı, dijital tasarımın çeşitli alanlarından olan “dijital oyun tasarımı“ alanında teorik bilgi sahibidir. |
|
|
1.3 Fotoğraf, film dili ve yapım süreçleri, video post prodüksiyon, üç boyutlu tasarım alanında teorik bilgiye sahiptir. |
|
|
1.4 Alanında projeler planlayıp yürütecek izleme ve değerlendirmesini yapacak bilgiye sahiptir. |
3 |
2) |
Alanında edindiği bilgilerle yaratıcı tasarımlar geliştirir. |
4 |
|
2.1 Reklam çekimleri sırasında yaratıcı yönetmenlik yapabilir düzeyde pratik bilgiye sahiptir. |
4 |
|
2.2 Elle ve bilgisayar destekli çizim yapar. |
4 |
|
2.3 Bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımları kullanır. |
|
|
2.4 Temel video çekme ve kamera kullanım bilgilerini video montajı ve kurgu tekniklerini uygular. |
|
|
2.5 Tasarladığı web sayfasını etkili ve etkin bir şekilde yönetir. |
1 |
|
2.6 Bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımları kullanır. |
1 |
|
2.7 Sayısal ve tasarımsal alanlarına hakim bir biçimde bilgisayar oyunu ve mobil uygulama tasarımları gerçekleştirir. |
2 |
|
2.8 Fotoğraf ve görüntü ile ilgili teknik ekipmanları etkili ve etkin bir şekilde kullanır. |
4 |
|
2.9 Kurum ve kuruluşların dijital ortam ve sosyal medya üzerinden pazarlama faaliyetlerini planlar ve yürütür. |
|
|
|
|
3) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
1 |
|
3.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
1 |
|
3.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
3.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
3.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
4) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
1 |
|
4.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
1 |
|
4.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
4.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
4.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
|
4.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
4.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
4.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
4.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
4.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
|
|
|