ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Görsel İletişimSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
50612METOZ-GOI0164 Web Tasarım 2 Bahar 1 1 2 4
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi KADRİYE BEKTAŞ
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: Öğretim Görevlisi KADRİYE BEKTAŞ
Dersin Kategorisi: Mesleki Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Yeni medya dönemine adaptasyon ve uygulama alanları hakkında bilgi edinme. Dijital medyanın gerekliliği kapsamında statik ve dinamik web sitelerinin görsel içeriklerini oluşturmak. Landingpage ve advergaming arayüzleri oluşturma ve oluşturuşan sayfaların kurgu yönetimleri hakkında bilgi edinme.
Dersin İçeriği: Ders kapsamında web sitelerinin arayüz tanımlarını oluşturma. Oluşturulan tanımların uygulama yöntemlerini öğrenme ve uygulayabilmek. Web sitelerin desktop ve mobil versiyonlarını oluşturabilmek. Dijital medyada kampaya siteleri oluşturma ve kampanya yayım alanlarını öğrenme.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) 1- Temel iletişim, tasarım ve web tasarım alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır. 2- Web tasarımda kullanılan, programlarını yeterli düzeyde kullanabilecek bilgiye sahiptir. 3- Çağdaş, özgün, estetik ve uygulanabilir dijital tasarım ürünlerini tanır. 4- Sanat ve tasarım alanında otoriteleri tanır ve takip eder.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) 1- Dijital tasarım ürünü üretebilecek düzeyde, estetik bakış açısına sahiptir. 2- Dijital tasarım ürünleri ve projeler oluşturur. 3- Dijital tasarımın yaratım, uygulama ve üretim aşamalarını planlar. 4- Bilgisayar destekli dijital tasarım programlarını etkin, hızlı bir şekilde kullanır.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) 1- Dijital tasarım ürünü oluşturmada, fikir, taslak, konsept yaratma ve uygulama süreçlerini bağımsız olarak hazırlar. 2- Reklam ajanslarında, grafik tasarım stüdyolarında, şirketlerin reklam departmanlarında; reklam kampanya konseptleri ve tasarım ürünleri oluşturur. 3- Dijital tasarımlarını ve projelerini sunabilme becerisine sahiptir. 4- Yenilenen iletişim ve tasarım bakış açılarını, güncel bilgisayar programlarını takip eder.
  2) 1- Dijital tasarım alanında edindiği ileri düzey bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur. 3- Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 4- Tasarımlarını objektif bir bakış açısıyla değerlendirme becerisini kazanır.
  3) 1- Her türlü dijital tasarım ürününü, tasarım kriterleri doğrultusunda tasarlar. 2- Mesleki bilgisayar programlarını profesyonel, etkin ve hızlı bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. 3- Reklam ajansları ve tasarım stüdyoları gibi çalışma alanlarına ilişkin, mesleki sorumluluk, etik değerlerine uygun hareket edebilme yeterliliğine sahiptir.
  4) 1- Ekip çalışmalarında uyumlu, verimli, ve etkin olarak yer alabilme becerisine sahiptir.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Web Tasarımı dersine giriş. Dersin içeriği, işleyişi ve sınavları hakkında bilgilendirme. Öğretim elemanı tarafından hazırlanılan döküman üzerinden.
2) Web site terimleri ve kullanım amaçları. Öğretim elemanı tarafından hazırlanılan döküman üzerinden.
3) Kodlama dilleri ve işlemsel bilgileri. Öğretim elemanı tarafından hazırlanılan döküman üzerinden.
4) Statik web sitesi nedir? Statik web sitesi teknik özellikleri ve kullanım aşamaları. Öğretim elemanı tarafından hazırlanılan döküman üzerinden.
5) Dinamik web sitesi nedir? Dinamik web sitesi teknik özellikleri ve kullanım aşamaları. Öğretim elemanı tarafından hazırlanılan döküman üzerinden.
6) Web sitesinde görsel kullanımı ve dikkat edilmesi gerekenler. Öğretim elemanı tarafından hazırlanan döküman üzerinden.
7) UI design ve UX design terimlerinin açılımı, işlem özellikleri ve uygulama alanlarının öğrenilmesi ve sektörel farklılıkları. Öğretim elemanı tarafından hazırlanan döküman üzerinden.
8) Ara sınav Ara sınav dönemine kadar işlenilen ders içeriğinden oluşan sorular.
9) Dijital reklam modelleri tanıma, uygulama alanları ve uygulama şekilleri. Öğretim elemanı tarafından hazırlanan döküman üzerinden.
10) Application nedir? Uygulam şekilleri, kullanılan kodlama dilleri nelerdir? Sektörel uygulama incelemeleri. Öğretim elemanı tarafından hazırlanan döküman üzerinden.
11) Photoshop programında statik web site arayüzü hazırlama. Online ortamda yayında olan statik web site tasarımlarını inceleyip ön rapor oluşturma.
12) Photoshop programında dinamik web site arayüz tasarımı oluşturma. Online ortamda yayında olan dinamik web site tasarımlarını inceleyip ön rapor oluşturma.
14) Photoshop programında responsive özellikte web arayüz tasarımı oluşturma. Online ortamda aktif durumdaki responsive sitelerin incelenip raporlanması.
15) Landing page ve advergame arayüzleri inceleme ve oluşturma. Landing page ve advergame arayüzleri inceleme ve rapor oluşturma.
16) Final sınavı Final dönemine kadar işlenen konular üzerinden hazırlanan sorular.
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders kapsamında yayımda olan alanları inceleme ve görsel anlamda yorumlayabilme becerisine sahip olmak.
Diğer Kaynaklar: - Google academic
- Webtecho uygulamaları
- UI ve UX design bilgilendirme

BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ

(Aşağıdaki matris, ders öğrenme çıktıları (DÖÇ) ile program öğrenme çıktıları (KPÖÇ ve APÖÇ) ile bağını ve (varsa) onlara hangi düzeyde katkı sağladığını sayısal olarak göstermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Öğrenme Çıktıları İlişki Matrisi

(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
DÖÇ/PÖÇ KPÖÇ 1 KPÖÇ 2 KPÖÇ 3 KPÖÇ 4
1 2 3 4 1 2 3 4 5 6 7 8 9 1 2 3 4 1 2 3 4 5 6 7 8 9
DÖÇ1
DÖÇ2
DÖÇ3
DÖÇ4
DÖÇ5
DÖÇ6

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Alanında sanatsal, kültürel, estetik değerlere sahiptir. 2
2) Alanında edindiği bilgilerle yaratıcı tasarımlar geliştirir. 2
3) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. 3
4) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. 2

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Akran Eğitimi
Seminer
Teknik Gezi
Ders Konferansı
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
Stüdyo Uygulamaları
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Değerlendirme
Ödev Değerlendirme
Sözlü sınav
Tez Sunma
Jüri Değerlendirmesi
Uygulama Sınavı
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
Derse Aktif Katılım
Tartışmalara Katılım

DÖÇ İle Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ve Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri İlişki Matrisi

(Aşağıdaki matris, dersin öğrenme çıktıları ile ilişkili olarak ders için belirlenmiş olan öğrenme ve öğretme yöntem(leri) ile ölçme ve değerlendirme yöntem(leri)ni göstermektedir.)
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
DÖÇ1 DÖÇ2 DÖÇ3 DÖÇ4 DÖÇ5 DÖÇ6
-Anlatım -Ara Sınav
-Tartışma -Sunum
-Vaka Çalışması -Yarıyıl Sonu Sınavı
-Problem Çözme -Kısa Sınav
-Gösterip Yaptırma -Rapor Değerlendirme
-Gösterim -Ödev Değerlendirme
-Laboratuvar -Sözlü sınav
-Okuma -Tez Sunma
-Ödev -Jüri Değerlendirmesi
-Proje Hazırlama -Uygulama Sınavı
-Tez Hazırlama -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
-Akran Eğitimi -Derse Aktif Katılım
-Seminer -Tartışmalara Katılım
-Teknik Gezi
-Ders Konferansı
-Beyin Fırtınası
-Soru Cevap
-Bireysel ve Grup Çalışması
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
-Stüdyo Uygulamaları
-Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 10.00
Ara Sınavlar 1 % 40.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 4 4 16
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 2 4 8
Ödevler 1 2 2
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 54
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 0 0 0
Ara Sınavlar 1 4 4
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 4 4
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 8
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 62
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4