Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) 1- Temel iletişim, tasarım ve web tasarım alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır.
2- Web tasarımda kullanılan, programlarını yeterli düzeyde kullanabilecek bilgiye sahiptir.
3- Çağdaş, özgün, estetik ve uygulanabilir dijital tasarım ürünlerini tanır.
4- Sanat ve tasarım alanında otoriteleri tanır ve takip eder.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) 1- Dijital tasarım ürünü üretebilecek düzeyde, estetik bakış açısına sahiptir.
2- Dijital tasarım ürünleri ve projeler oluşturur.
3- Dijital tasarımın yaratım, uygulama ve üretim aşamalarını planlar.
4- Bilgisayar destekli dijital tasarım programlarını etkin, hızlı bir şekilde kullanır.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) 1- Dijital tasarım ürünü oluşturmada, fikir, taslak, konsept yaratma ve uygulama süreçlerini bağımsız olarak hazırlar.
2- Reklam ajanslarında, grafik tasarım stüdyolarında, şirketlerin reklam departmanlarında; reklam kampanya konseptleri ve tasarım ürünleri oluşturur.
3- Dijital tasarımlarını ve projelerini sunabilme becerisine sahiptir.
4- Yenilenen iletişim ve tasarım bakış açılarını, güncel bilgisayar programlarını takip eder.
|
2) 1- Dijital tasarım alanında edindiği ileri düzey bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
2- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
3- Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
4- Tasarımlarını objektif bir bakış açısıyla değerlendirme becerisini kazanır.
|
3) 1- Her türlü dijital tasarım ürününü, tasarım kriterleri doğrultusunda tasarlar.
2- Mesleki bilgisayar programlarını profesyonel, etkin ve hızlı bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
3- Reklam ajansları ve tasarım stüdyoları gibi çalışma alanlarına ilişkin, mesleki sorumluluk, etik değerlerine uygun hareket edebilme yeterliliğine sahiptir.
|
4) 1- Ekip çalışmalarında uyumlu, verimli, ve etkin olarak yer alabilme becerisine sahiptir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Web Tasarımı dersine giriş. Dersin içeriği, işleyişi ve sınavları hakkında bilgilendirme. |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanılan döküman üzerinden.
|
|
2) |
Web site terimleri ve kullanım amaçları. |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanılan döküman üzerinden.
|
|
3) |
Kodlama dilleri ve işlemsel bilgileri. |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanılan döküman üzerinden.
|
|
4) |
Statik web sitesi nedir? Statik web sitesi teknik özellikleri ve kullanım aşamaları. |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanılan döküman üzerinden.
|
|
5) |
Dinamik web sitesi nedir? Dinamik web sitesi teknik özellikleri ve kullanım aşamaları. |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanılan döküman üzerinden.
|
|
6) |
Web sitesinde görsel kullanımı ve dikkat edilmesi gerekenler. |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan döküman üzerinden.
|
|
7) |
UI design ve UX design terimlerinin açılımı, işlem özellikleri ve uygulama alanlarının öğrenilmesi ve sektörel farklılıkları. |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan döküman üzerinden.
|
|
8) |
Ara sınav |
Ara sınav dönemine kadar işlenilen ders içeriğinden oluşan sorular.
|
|
9) |
Dijital reklam modelleri tanıma, uygulama alanları ve uygulama şekilleri. |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan döküman üzerinden.
|
|
10) |
Application nedir? Uygulam şekilleri, kullanılan kodlama dilleri nelerdir? Sektörel uygulama incelemeleri. |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan döküman üzerinden.
|
|
11) |
Photoshop programında statik web site arayüzü hazırlama. |
Online ortamda yayında olan statik web site tasarımlarını inceleyip ön rapor oluşturma.
|
|
12) |
Photoshop programında dinamik web site arayüz tasarımı oluşturma. |
Online ortamda yayında olan dinamik web site tasarımlarını inceleyip ön rapor oluşturma.
|
|
14) |
Photoshop programında responsive özellikte web arayüz tasarımı oluşturma. |
Online ortamda aktif durumdaki responsive sitelerin incelenip raporlanması.
|
|
15) |
Landing page ve advergame arayüzleri inceleme ve oluşturma. |
Landing page ve advergame arayüzleri inceleme ve rapor oluşturma.
|
|
16) |
Final sınavı |
Final dönemine kadar işlenen konular üzerinden hazırlanan sorular.
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Alanında sanatsal, kültürel, estetik değerlere sahiptir. |
2 |
|
1.1 İletişim kuramları, görsel kültür, sanat ve sinema tarihi, reklamcılık, marka ve medya yönetimi, alanında teorik bilgilere sahiptir. |
2 |
|
1.2 Yeni medya teknolojileri, interaktif medya tasarımı, multi-medya yönetimi, web tasarımı, dijital tasarımın çeşitli alanlarından olan “dijital oyun tasarımı“ alanında teorik bilgi sahibidir. |
5 |
|
1.3 Fotoğraf, film dili ve yapım süreçleri, video post prodüksiyon, üç boyutlu tasarım alanında teorik bilgiye sahiptir. |
3 |
|
1.4 Alanında projeler planlayıp yürütecek izleme ve değerlendirmesini yapacak bilgiye sahiptir. |
|
2) |
Alanında edindiği bilgilerle yaratıcı tasarımlar geliştirir. |
2 |
|
2.1 Reklam çekimleri sırasında yaratıcı yönetmenlik yapabilir düzeyde pratik bilgiye sahiptir. |
2 |
|
2.2 Elle ve bilgisayar destekli çizim yapar. |
|
|
2.3 Bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımları kullanır. |
5 |
|
2.4 Temel video çekme ve kamera kullanım bilgilerini video montajı ve kurgu tekniklerini uygular. |
3 |
|
2.5 Tasarladığı web sayfasını etkili ve etkin bir şekilde yönetir. |
5 |
|
2.6 Bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımları kullanır. |
4 |
|
2.7 Sayısal ve tasarımsal alanlarına hakim bir biçimde bilgisayar oyunu ve mobil uygulama tasarımları gerçekleştirir. |
2 |
|
2.8 Fotoğraf ve görüntü ile ilgili teknik ekipmanları etkili ve etkin bir şekilde kullanır. |
4 |
|
2.9 Kurum ve kuruluşların dijital ortam ve sosyal medya üzerinden pazarlama faaliyetlerini planlar ve yürütür. |
2 |
|
|
|
3) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
3 |
|
3.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
3.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
3.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
3 |
|
3.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
4) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
2 |
|
4.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
2 |
|
4.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
4.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
4 |
|
4.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
2 |
|
4.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
2 |
|
4.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
4.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
4.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
2 |
|
4.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
4 |
4 |
16 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
2 |
4 |
8 |
Ödevler |
1 |
2 |
2 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
54 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
4 |
4 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
4 |
4 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
8 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
62 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |