ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Halkla İlişkiler ve TanıtımSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
50211METOZ-HIT0051 Yeni Medya Teknolojileri 1 Güz 1 1 2 4
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi AKİF KEMAL KARATEPE
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi: Mesleki Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere yeni iletişim teknolojilerini, bu teknolojilerin kullanıcılar üzerindeki etkilerini aktararak ortama özgü iletişim stratejilerini geliştirme becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Ders, yeni medya teknolojilerinin halkla ilişkiler mesleği üzerine olan etkilerinin aktarılması ile başlamakta ve yeni medyanın mümkün kıldığı iletişim teknoloji ve araçlarını incelemektedir: Sosyal medya, web günlükleri, Web/Internet 2.0, arama motoru optimizasyonu, sosyal ağlar, elektronik posta, podcast, online video, webcasting, twitter, mobil iletişim.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Yeni medya kavramını içerisinde yer alan güncel ve dijital terimleri,kavramları bilir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Sosyal medya, web günlükleri, elektronik posta kampanyaları, sosyal ağ siteleri, podcasting, online video, wiki, viral halkla ilişkiler, viral pazarlama, viral reklam, arama motoru optimizasyonu kavramları gibi yeni medya unsurlarını kullanıcılarının özelliklerine uygun çalışmalar planlar.
  2) Öğrendiği bilgileri, kavramları ve terimleri halka ilişkiler alanındaki kullanma şekillerini tanır.
  3) Mobil iletişim ortamlarını tanır ve bu ortamlara özgü çalışmalardan nelere dikkat edilmesi gerektiğini bilir.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Tanışma. Yeni medya kavramı ve yeni medyayı mümkün kılan özellikler. Sayısallık, multimedya, yöndeşme, ağlar ve interaktivite. Ders notları, internet araştırmaları, kitap (Yeni Medya Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Nejla Karabulut).
2) Halkla ilişkilerde yeni kavramlar: Sosyal medya, sosyal ağlar, interaktif halkla ilişkiler ve dijital itibar. Ders notları, internet araştırmaları, gateze haberleri, kitap (Yeni İletişim Teknolojileri ve Halkla İlişkiler).
3) İnternetin kısa tarihçesi, internetin güvenilirliği, kullancının geleneksel medya araçlarına ve internete bakışı. Ders notları, internet araştırmaları, makaleler, gazete haberler, kitap (Yeni İletişim Teknolojileri ve Demokrasi).
4) İnternet Üzerindeki İletişim Kanalları-1: Elektronik posta, e-posta kampanyaları, değişen basın bültenleri. Ders notları, internet araştırmaları, kitap (Yeni Medya Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Pazarlama ve Halkla İlişkilerin Yeni Kuralları)
5) İnternet üzerindeki iletişim kanalları-2: Webin tarihçesi, webin evrimi (web 1.0'dan web 5.0'a), arama motoru optimizasyonu. Ders notları, internet araştırmaları, makaleler, kitaplar (Yeni İletişim Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Pazarlama ve Halkla İlişkilerin Yeni Kuralları)
6) İnternet Üzerindeki İletişim Kanalları-3: Web günlüklerinin tarihçesi, özellikleri ve kurumsal web günlükleri. Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları, örnek olaylar, kitaplar (Yeni İletişim Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Pazarlamanın ve İletişimin Yeni Kuralları).
7) İnternet Üzerindeki İletişim Kanalları-4: Sosyal ağ siteleri, özellikleri, kullanıcıların beklentileri, sosyal ağ sitesi çalışmaları ve örnekleri. Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları, örnek olaylar, kitaplar (Yeni İletişim Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Pazarlamanın ve İletişimin Yeni Kuralları).
8) Vize haftası
9) İnternet Üzerindeki İletişim Kanalları-5: Podcasting, wiki uygulamaları ve örnekleri. Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları, örnek olaylar, ses ve video dosyaları, kitaplar (Yeni İletişim Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Pazarlamanın ve İletişimin Yeni Kuralları).
10) İnternet Üzerindeki İletişim Kanalları-6 Sanal oyun dünyaları ve uygulamalarına örnekler, Twitter, Instagram gibi uygumaların özellikleri ve sağladıkları fırsatlar. Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları, örnek olaylar, kitaplar (Yeni İletişim Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Pazarlamanın ve İletişimin Yeni Kuralları).
11) İnternet Üzerindeki İletişim Kanalları-7: Online video, webcasting uygulamaları ve örnekleri, intranet, extranet uygulamaları. Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları, örnek olaylar, kitaplar (Yeni İletişim Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Pazarlamanın ve İletişimin Yeni Kuralları).
12) Mobil iletişimin özellikleri ve çalışmalarına örnekler. Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları, örnek olaylar, kitaplar (Yeni İletişim Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Pazarlamanın ve İletişimin Yeni Kuralları).
13) Öğrenci sunumları. Öğrencinin hazırlıkları
14) Öğrenci sunumları ve genel bir değerlendirme. Öğrencinin hazırlıkları
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yeni İletişim Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Nejla Karabulut
Diderot’dan İnternete Medya Tarihi, Frederic Barbier, Catherine Bertho Lavenir.
Yeni İletişim Teknolojileri ve Demokrasi, Nilüfer Timisi
Pazarlamanın ve İletişimin Yeni Kuralları, David Meerman Scott
Yeni Medya Ve...- Deniz Yengin, Anahtar Kitaplar yayınevi
Cesur Yeni Medya- Teknolojiler ve Hayran Kültürü, Henry Jenkins, İletişim Yayıncılık

Diğer Kaynaklar: Derste işlenen konularla ilgili viral reklam, viral halkla ilişkiler, viral pazarlama örnekleriyle ilgili videolar ve günlük gazetelerde yeni medya teknolojileriyle ilgili çıkan haberler.

BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ

(Aşağıdaki matris, ders öğrenme çıktıları (DÖÇ) ile program öğrenme çıktıları (KPÖÇ ve APÖÇ) ile bağını ve (varsa) onlara hangi düzeyde katkı sağladığını sayısal olarak göstermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Öğrenme Çıktıları İlişki Matrisi

(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
DÖÇ/PÖÇ KPÖÇ 1 KPÖÇ 2 KPÖÇ 3 KPÖÇ 4 KPÖÇ 5
1 2 3 4 5 6 1 2 3 4 5 6 1 2 3 4 5 6 7 1 2 3 4 1 2 3 4 5 6 7 8 9
DÖÇ1
DÖÇ2
DÖÇ3
DÖÇ4

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında ki temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. 3
2) Halkla İlişkiler ve Tanıtım mesleğinin kural ve uygulamalarına göre iletişim çalışmalarını bilir. 2
3) Halkla İlişkiler ve Tanıtım faaliyetine uygun olan iletişim araçlarını belirler. 3
4) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. 2

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Akran Eğitimi
Seminer
Teknik Gezi
Ders Konferansı
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
Stüdyo Uygulamaları
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Değerlendirme
Ödev Değerlendirme
Sözlü sınav
Tez Sunma
Jüri Değerlendirmesi
Uygulama Sınavı
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
Derse Aktif Katılım
Tartışmalara Katılım

DÖÇ İle Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ve Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri İlişki Matrisi

(Aşağıdaki matris, dersin öğrenme çıktıları ile ilişkili olarak ders için belirlenmiş olan öğrenme ve öğretme yöntem(leri) ile ölçme ve değerlendirme yöntem(leri)ni göstermektedir.)
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
DÖÇ1 DÖÇ2 DÖÇ3 DÖÇ4
-Anlatım -Ara Sınav
-Tartışma -Sunum
-Vaka Çalışması -Yarıyıl Sonu Sınavı
-Problem Çözme -Kısa Sınav
-Gösterip Yaptırma -Rapor Değerlendirme
-Gösterim -Ödev Değerlendirme
-Laboratuvar -Sözlü sınav
-Okuma -Tez Sunma
-Ödev -Jüri Değerlendirmesi
-Proje Hazırlama -Uygulama Sınavı
-Tez Hazırlama -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
-Akran Eğitimi -Derse Aktif Katılım
-Seminer -Tartışmalara Katılım
-Teknik Gezi
-Ders Konferansı
-Beyin Fırtınası
-Soru Cevap
-Bireysel ve Grup Çalışması
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
-Stüdyo Uygulamaları
-Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 2 8 16
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 58
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 4 8
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 16 16
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 34
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 92
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4