Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler ileri seviye İngilizce'de kullanılan farklı zamanları, kelimeleri ve yapıları adlandırırlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler ileri seviyede İngilizce konuşabilirler ve ileri düzey konularda orta düzeyin üstünde anlama becerisi kazanırlar.
|
2) Kendilerini İngilizce ifade ederken çeşitli zamanları kullanabilirler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler farklı kelime yapılarını ve kullanım şekillerini ayırt edebilirler.
|
2) Eşdizimleri ve deyimleri farklı durumlara ve bağlamlara uygulayabilirler.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Derse giriş, ders planı ve ders kitabı hakkında bilgilendirme. Lead-In ünitesine genel bir bakış. |
Qskills Reading and writing 3
|
|
2) |
Gelecekteki şart cümleleri, yapıları ve kullanımları üzerinde durulacak, ilgili alıştırmalar yapılacak, iş görüşmeleri ile ilgili kelimeler öğrenilecektir. |
Q skills 3, Reading and writing
|
|
3) |
Paralel yapıların öğretilmesi: ya-ya da, ne-ne de, metinlerin içinden bazı örnekler verilmesi |
Q skills 3, Reading and writing
|
|
4) |
Reklamcılık hakkında bilgi edinme ve ekler, türevler, kelime bilgisi ogrenmek |
|
|
5) |
The Present Perfect ve Present Perfect Continuous karşılaştırması, İsim ve fiil halleri aynı şekilde yazılan kelimeler, "Gözetim" üzerine kelimeler |
Q skills 3 reading and writing
|
|
6) |
Edilgen yapı, Etken ve edilgen cümle karşılaştırması, Şikayet mektubu yazma, Fikir beyan etme ve Fikirlerle alakalı sıfatlar |
Speak Out Upper Int Student’s book and workbook
|
|
6) |
|
Q skills3 , Reading and Writing
|
|
7) |
|
Q skills, Reading and writing
|
|
7) |
"A Quiet Revolution" isimli bir BBC videosu, Anlatı zamanları, The Past Perfect ve The Past Perfect Continuous, Deyimler |
Speak Out Upper Int Student’s book and workbook
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Hikayelerde kullanılan sıfatlar, I wish/If only, Birden fazla kelimeden oluşan fiiller, Davranış belirten zamirler |
Speak Out Upper Int Student’s book and workbook
|
|
10) |
Farklı türde okumalar, Hoşlanılan ve hoşlanılmayan şeyleri ifade etme, Hikayenin konusunu özetleme, "Tess" isimli bir BBC videosu |
Speak Out Upper Int Student’s book and workbook
|
|
11) |
"Boş zaman" üzerine kelimeler, Geçmişteki ve şu anki alışkanlıklar, Fikir belirten bir essay yazma, Olumlu sıfatlar |
Speak Out Upper Int Student’s book and workbook
|
|
12) |
Gelecek Zaman, Çoğul ve sayılamayan isimler, Yetenekler, Prosedürleri tanımlama |
Speak Out Upper Int Student’s book and workbook
|
|
13) |
Mirror question kullanımı, "The Happiness Formula" isimli bir BBC videosu, "Değişim" hakkında kelimeler, Dil bilgisi: Artikeller |
Speak Out Upper Int Student’s book and workbook
|
|
14) |
Kelime bilgisi: Bileşik kelimeler, Eşdizimli sözcükler, Conditionals, Yazılı kıyaslama yapma ve rapor yazma |
Speak Out Upper Int Student’s book and workbook
|
|
15) |
"Fikir" hakkında eşdizimli kelimeler, Fikir önerme, Tereddüt belirtme, "Genius" isimli bir BBC videosu & Yarıyıl Revizyonu |
Speak Out Upper Int Student’s book and workbook
|
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Havacılık yönetimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
5 |
|
1.1 Temel havacılık bilgisine ve havacılık terminolojisine sahiptir. |
5 |
|
1.2 Uçağın temel elemanlarını ve fonksiyonlarını açıklar. |
|
|
1.3 Havaalanı sistemlerini ve havaalanı yer hizmetlerinin planlanmasına katkı sağlar. |
|
|
1.4 Hava kargo ve tehlikeli madde taşımacılığı ile ilgili süreç planlamasını yapar. |
|
|
1.5 Yolcu hizmetlerini ile ilgili problemlerin çözümünü sağlar. |
|
|
1.6 Havacılık kanunu ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemelerini uygular. |
|
|
1.7 Havacılık emniyet ve güvenliği ve hava trafik kontrol servislerini her alanda uygular. |
|
|
1.8 Uçak kazalarının önlenmesinde ekibin bir parçası olarak tedbirler alır. |
|
|
1.9 Uçak yüklemelerinde yük ve denge hesaplarını yapar. |
|
|
1.10 Havacılık seyrüsefer sistemlerini açıklar. |
|
|
1.11 Acil durumlara karşı alınan önlemleri inceler. |
|
|
|
|
2) |
İşletme yönetimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
|
2.1 Temel işletme fonksiyonlarını ve işletme süreçlerini uygular. |
|
|
2.2 Dünyadaki ve ülkemizdeki mikro ve makro ekonomik gelişmeleri analiz eder. |
|
|
2.3 Ulusal ve uluslararası işletme ve ticaretin gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri uygular. |
|
|
2.4 Lojistik yönetiminin gerektirdiği güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde uygular. |
|
3) |
Havacılık yönetimi ile ilgili işletme ve ticaretin gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri uygulamaya geçirir. |
|
|
3.1 Bir havayolu şirketini yönetmek için etkin tüm kavramları kullanır. |
|
|
3.2 Havayolu şirketlerindeki uçuş operasyonlarını planlar. |
|
|
3.3 Havacılık pazarlaması için gerekli çalışmaları yapar. |
|
|
3.4 Uçuş planlamalarının, kayıtların, pazarlamanın etkin bir şekilde yapılabilmesi için bilgisayar yazılımlarının faal ve güncel olmasını takip eder. |
|
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanıyla ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
5 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde). |
5 |