Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Finansal piyasaların ve finansal sistemin işleyişi hakkında bilgi sahibi olur.
|
2) Finansal kurumların fonksiyonlarını ve piyasadaki rollerini tanır
|
3) Finansal sistemin denetleyici ve düzenleyici kurumlarını tanır.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Ulusal ve uluslararası finansal piyasaların ve finansal sistemin işleyişini kavrar.
|
2) Merkez bankalarının ve ticari bankaların finans piyasalarındaki rolünü analiz eder.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Finansal sistem ve finansal kurumların rolü, finansal kurumlar, piyasa yapısı, finansal araçlar, asimetrik bilgi, ters seçim sorunu, ahlaki risk. |
|
|
2) |
Finansal piyasalarda denetim ve gözetim, denetleyici ve düzenleyici kuruluşlar, hukuki ve idari düzen. |
|
|
3) |
Sermaye Piyasası Kurulu (SPK), Bankacılık Denetleme ve Düzenleme Kurumu (BDDK), Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu (TMSF), Basel bankacılık düzenlemeleri, diğer düzenleyici kurumlar. |
|
|
4) |
Merkez bankaları, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB), tarihçesi, işleyişi, açık piyasa işlemleri. |
|
|
5) |
Mevduat bankaları, mevduat bankalarının tarihçesi, mevduat bankalarında fon yönetimi, Türkiye Bankalar Birliği, bankacılık sektöründeki yabancı payı. |
|
|
6) |
Kalkınma ve Yatırım Bankaları, tarihsel gelişimi, ilgili bankaların faaliyetleri, Türkiye'de faaliyet gösteren kalkınma bankaları. |
|
|
7) |
Faktoring, finansal kiralama, finansman ve varlık yönetim şirketleri. |
|
|
8) |
Sigorta Şirketleri, tarihsel gelişimi, faaliyet alanları, Bireysel Emeklilik Sistemi (BES), işleyişi. |
|
|
9) |
Menkul kıymet borsaları, tarhisel gelişimi, gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerdeki borsalar, Borsa İstanbul (BİST) ve BİST Piyasaları. |
|
|
10) |
Döviz piyasası, döviz piyasalarında kurların oluşumu, parite koşulları, satınalma gücü paritesi, faiz oranı paritesi, Fisher denkliği. |
|
|
11) |
Finansal piyasalarda yatırımcıların karşılaştığı riskler, finansal kurumların karşılaştığı riskler, hedging. |
|
|
12) |
Türev Araçlar Piyasası, türev ürünler, opsiyon, forward, futures, swap ve mal futures piyasaları. |
|
|
13) |
Para ve Sermaye piyasası araçlarına genel bir bakış, hazine bonosu, tahvil, repo, finansman bonosu, Kira sertifikası. |
|
|
14) |
Forex piyasalar ve kriptopara piyasaları. |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İşletme biliminin temel ve destekleyici alt alanlarına ilişkin bilgi, kavram ve teorileri kavrar ve kullanır. |
5 |
|
1.1 İşletmenin; yönetim- organizasyon muhasebe-finans, pazarlama ve insan kaynakları olmak üzere temel alt alanlarında edindiği bilgiyi uygulayacak donanımına sahiptir. |
5 |
|
1.2 İşletme biliminin matematik, istatistik, davranış bilimleri, hukuk, bilişim teknolojileri gibi tamamlayıcı/destekleyici alanlarında bilgi sahibidir. |
2 |
2) |
Uygun teori ve yöntemleri kullanarak işletmelerde ekonomik, teknolojik ve bilgi kaynak ve araçlarını etkin şekilde planlama ve kullanma becerisine sahiptir. |
3 |
|
2.1 İşletmecilik alanında ekonomik ve teknolojik kaynakları etkin ve verimli şekilde kullanır. |
3 |
|
2.2 İşletmecilik uygulamalarında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanır. |
|
3) |
Çağdaş iş yaşamının beklentilerini karşılayacak şekilde sürekli öğrenmeye istekli, yenilik ve değişimlere kolay uyum sağlayabilen çalışan/yönetici profiline uygun yetkinliklere sahiptir. |
4 |
|
3.1 Belirlenen strateji ve hedefleri uygulamada öz disiplin ve zaman yönetimi yetkinliklerini kullanır. |
4 |
|
3.2 İletişim kanallarını ve süreçlerini etkin şekilde planlar ve yönetir. |
4 |
|
3.3 Liderlik ve takım çalışması, girişimcilik ve değişim yönetimi becerilerini kazanır. |
|
|
3.4 Etik değerler ve sosyal sorumluluklarının bilincinde olarak sorunları çözer ve karar verir. |
|
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
3 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
3 |
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
3 |
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
4 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
3 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
3 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
3 |
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
2 |
|
5.3 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
2 |
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
3 |
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
3 |
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
4 |
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
4 |
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
4 |
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder |
3 |
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
4 |
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
2 |
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
4 |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
1 |
15 |
15 |
Sunum / Seminer |
1 |
15 |
15 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
72 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınavlar |
1 |
15 |
15 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
20 |
20 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
45 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
117 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |