Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Dünya Havacılık Tarihini bilir
|
2) Türk Havacılık Tarihini bilir.
|
3) Atmosferi ve tabakalarını bilir.
|
4) Atmosferin insan vücuduna etkilerini ve insan performansını bilir.
|
5) G-Kuvvetlerini ve Hipoksiyayı bilir.
|
6) Meteor ve çeşitleri hakkında bilgiye sahiptir.
|
7) Oluşumlarına ve yüksekliklerine göre bulutları bilir.
|
8) Hava raporlarından, METAR, TAF, Tropikal Siklon ve Volkanik Aktiviteleri bilir.
|
9) Havacılık alfabesi kodlamalarını ve terminolojisini bilir.
|
10) Uluslararası Sivil Havacılık Kuruluşları ICAO, IATA yı bilir.
|
11) Türk sivil havacılık kuruluşlarını bilir.
|
12) Havacılık Terminolojisini bilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Dünya Havacılık Tarihi. |
* Dünya ve Türk Havacılık tarihi, internetten ve çeşitli kitaplardan.
* Kaya Şahin, "Uçaklar ve Helikopterler", İnkılap Kitabevi, İstanbul 1999
* Adıgüzel Bahattin, "Temel Havacılık", THK Matbaası, Ankara 2000
* www.virtualskies.arc.nasa.gov
|
|
2) |
Türk Havacılık Tarihi |
* Dünya ve Türk Havacılık tarihi, internetten ve çeşitli kitaplardan.
* Kaya Şahin, "Uçaklar ve Helikopterler", İnkılap Kitabevi, İstanbul 1999
* Adıgüzel Bahattin, "Temel Havacılık", THK Matbaası, Ankara 2000
* www.virtualskies.arc.nasa.gov
|
|
3) |
Atmosfer ve tabakaları. |
* Dünya ve Türk Havacılık tarihi, internetten ve çeşitli kitaplardan.
* Kaya Şahin, "Uçaklar ve Helikopterler", İnkılap Kitabevi, İstanbul 1999
* Adıgüzel Bahattin, "Temel Havacılık", THK Matbaası, Ankara 2000
* www.virtualskies.arc.nasa.gov
* DHMİ, "Meteoroloji Ders Notları"
|
|
4) |
İnsan performansı ve hava fizyolojisi. |
* Dünya ve Türk Havacılık tarihi, internetten ve çeşitli kitaplardan.
* Kaya Şahin, "Uçaklar ve Helikopterler", İnkılap Kitabevi, İstanbul 1999
* Adıgüzel Bahattin, "Temel Havacılık", THK Matbaası, Ankara 2000
* www.virtualskies.arc.nasa.gov
* DHMİ, "Meteoroloji Ders Notları"
|
|
5) |
Bulutlar ve çeşitleri |
* Dünya ve Türk Havacılık tarihi, internetten ve çeşitli kitaplardan.
* Kaya Şahin, "Uçaklar ve Helikopterler", İnkılap Kitabevi, İstanbul 1999
* Adıgüzel Bahattin, "Temel Havacılık", THK Matbaası, Ankara 2000
* www.virtualskies.arc.nasa.gov
* DHMİ, "Meteoroloji Ders Notları"
|
|
6) |
Meteor ve çeşitleri. |
* Dünya ve Türk Havacılık tarihi, internetten ve çeşitli kitaplardan.
* Kaya Şahin, "Uçaklar ve Helikopterler", İnkılap Kitabevi, İstanbul 1999
* Adıgüzel Bahattin, "Temel Havacılık", THK Matbaası, Ankara 2000
* www.virtualskies.arc.nasa.gov
* DHMİ, "Meteoroloji Ders Notları"
|
|
7) |
METAR meteoroloji raporu. |
* Dünya ve Türk Havacılık tarihi, internetten ve çeşitli kitaplardan.
* Kaya Şahin, "Uçaklar ve Helikopterler", İnkılap Kitabevi, İstanbul 1999
* Adıgüzel Bahattin, "Temel Havacılık", THK Matbaası, Ankara 2000
* www.virtualskies.arc.nasa.gov
* DHMİ, "Meteoroloji Ders Notları"
|
|
8) |
Ara sınav. |
* Dünya ve Türk Havacılık tarihi, internetten ve çeşitli kitaplardan.
* Kaya Şahin, "Uçaklar ve Helikopterler", İnkılap Kitabevi, İstanbul 1999
* Adıgüzel Bahattin, "Temel Havacılık", THK Matbaası, Ankara 2000
* www.virtualskies.arc.nasa.gov
* DHMİ, "Meteoroloji Ders Notları"
|
|
9) |
TAF Meydan Hava Raporu. |
* Dünya ve Türk Havacılık tarihi, internetten ve çeşitli kitaplardan.
* Kaya Şahin, "Uçaklar ve Helikopterler", İnkılap Kitabevi, İstanbul 1999
* Adıgüzel Bahattin, "Temel Havacılık", THK Matbaası, Ankara 2000
* www.virtualskies.arc.nasa.gov
* DHMİ, "Meteoroloji Ders Notları"
|
|
10) |
SPECI, yol, volkanik faaliyetler, tropikal siklon raporları. |
* Dünya ve Türk Havacılık tarihi, internetten ve çeşitli kitaplardan.
* Kaya Şahin, "Uçaklar ve Helikopterler", İnkılap Kitabevi, İstanbul 1999
* Adıgüzel Bahattin, "Temel Havacılık", THK Matbaası, Ankara 2000
* www.virtualskies.arc.nasa.gov
* DHMİ, "Meteoroloji Ders Notları"
|
|
11) |
Türk ve Uluslararası Sivil Havacılık Kuruluşları, ICAO, IATA,SHGM, DHMİ |
* Dünya ve Türk Havacılık tarihi, internetten ve çeşitli kitaplardan.
* Kaya Şahin, "Uçaklar ve Helikopterler", İnkılap Kitabevi, İstanbul 1999
* Adıgüzel Bahattin, "Temel Havacılık", THK Matbaası, Ankara 2000
* www.virtualskies.arc.nasa.gov
* DHMİ, "Meteoroloji Ders Notları"
* www.virtualskies.arc.nasa.gov
* DHMİ, "Meteoroloji Ders Notları"
|
|
12) |
Havacılık Alfabesi kodlamaları ve havacılık terminolojisi. |
* Dünya ve Türk Havacılık tarihi, internetten ve çeşitli kitaplardan.
* Kaya Şahin, "Uçaklar ve Helikopterler", İnkılap Kitabevi, İstanbul 1999
* Adıgüzel Bahattin, "Temel Havacılık", THK Matbaası, Ankara 2000
* www.virtualskies.arc.nasa.gov
* DHMİ, "Meteoroloji Ders Notları"
* www.shgm.gov.tr
* www.dhmi.gov.tr
|
|
13) |
Havacılık Terminolojisi. |
* Dünya ve Türk Havacılık tarihi, internetten ve çeşitli kitaplardan.
* Kaya Şahin, "Uçaklar ve Helikopterler", İnkılap Kitabevi, İstanbul 1999
* Adıgüzel Bahattin, "Temel Havacılık", THK Matbaası, Ankara 2000
* www.virtualskies.arc.nasa.gov
* DHMİ, "Meteoroloji Ders Notları"
|
|
14) |
Havacılık videoları ve genel tekrar. |
* Dünya ve Türk Havacılık tarihi, internetten ve çeşitli kitaplardan.
* Kaya Şahin, "Uçaklar ve Helikopterler", İnkılap Kitabevi, İstanbul 1999
* Adıgüzel Bahattin, "Temel Havacılık", THK Matbaası, Ankara 2000
* www.virtualskies.arc.nasa.gov
* DHMİ, "Meteoroloji Ders Notları"
|
|
15) |
Hava alanı gezisi |
* Dünya ve Türk Havacılık tarihi, internetten ve çeşitli kitaplardan.
* Kaya Şahin, "Uçaklar ve Helikopterler", İnkılap Kitabevi, İstanbul 1999
* Adıgüzel Bahattin, "Temel Havacılık", THK Matbaası, Ankara 2000
* www.virtualskies.arc.nasa.gov
* DHMİ, "Meteoroloji Ders Notları"
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Havacılık yönetimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
5 |
|
1.1 Temel havacılık bilgisine ve havacılık terminolojisine sahiptir. |
5 |
|
1.2 Uçağın temel elemanlarını ve fonksiyonlarını açıklar. |
4 |
|
1.3 Havaalanı sistemlerini ve havaalanı yer hizmetlerinin planlanmasına katkı sağlar. |
5 |
|
1.4 Hava kargo ve tehlikeli madde taşımacılığı ile ilgili süreç planlamasını yapar. |
3 |
|
1.5 Yolcu hizmetlerini ile ilgili problemlerin çözümünü sağlar. |
5 |
|
1.6 Havacılık kanunu ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemelerini uygular. |
2 |
|
1.7 Havacılık emniyet ve güvenliği ve hava trafik kontrol servislerini her alanda uygular. |
3 |
|
1.8 Uçak kazalarının önlenmesinde ekibin bir parçası olarak tedbirler alır. |
3 |
|
1.9 Uçak yüklemelerinde yük ve denge hesaplarını yapar. |
|
|
1.10 Havacılık seyrüsefer sistemlerini açıklar. |
5 |
|
1.11 Acil durumlara karşı alınan önlemleri inceler. |
|
|
|
|
2) |
İşletme yönetimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
|
2.1 Temel işletme fonksiyonlarını ve işletme süreçlerini uygular. |
|
|
2.2 Dünyadaki ve ülkemizdeki mikro ve makro ekonomik gelişmeleri analiz eder. |
|
|
2.3 Ulusal ve uluslararası işletme ve ticaretin gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri uygular. |
|
|
2.4 Lojistik yönetiminin gerektirdiği güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde uygular. |
|
3) |
Havacılık yönetimi ile ilgili işletme ve ticaretin gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri uygulamaya geçirir. |
5 |
|
3.1 Bir havayolu şirketini yönetmek için etkin tüm kavramları kullanır. |
5 |
|
3.2 Havayolu şirketlerindeki uçuş operasyonlarını planlar. |
3 |
|
3.3 Havacılık pazarlaması için gerekli çalışmaları yapar. |
3 |
|
3.4 Uçuş planlamalarının, kayıtların, pazarlamanın etkin bir şekilde yapılabilmesi için bilgisayar yazılımlarının faal ve güncel olmasını takip eder. |
3 |
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanıyla ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde). |
|