Dersin Amacı: |
Temel düzeyde İngilizce konuşma, yazma, okuduğunu ve
dinlediğini anlama becerilerini geliştirme. |
Dersin İçeriği: |
Kendinizi sınıfa tanıtırken, sayılar 0-100, alfabe ve yazım, 'be' fiili (I/you/he/she/it), uluslararası İngilizce ve sınıf dili, geniş zaman: 'be', bu/şu, bunlar/şunlar, iyelik yapıları, ülkeler ve uyruklar, nesneler, turistik yerler, yapılan aktivitelerle ilgili konuşma, istekte bulunma, günlük rutinler ve meslekler hakkında konuşma, geniş zaman: I/you/we/they, geniş zaman: he/she/it, bilgi alma, aile, 'have/has got', sıklık bildiren zarflar, karakter, zaman ifadeleri, etkinlik ayarlama, 'there is/are', odalar ve mobilya, edatlar, şehirdeki yerler, can; ihtimal ve yetenek, alışveriş, bir mağazada sohbet etme, sayılabilir ve sayılamaz isimler, isimler, 'how much/many'; niceleyiciler–konteynerler, bir restoranda sipariş verme, geçmiş zaman ('was/were'), geçmiş zaman (düzenli fiiller), geçmiş zaman (düzensiz fiiller), Tekrar: Speakout Extra Elementary dilbilgisi üniteleri 3-6. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi alan öğrenciler, İngilizce temel dilbilgsisi yapısını kavrar.
|
2) Bu dersi alan öğrenciler, isim cümlelerine ('to be' kullanılan), geniş zamana ve geçmiş zamana ait cümle yapılarını kullanabilirler.
|
3) Bu dersi alan öğrenciler, günlük yaygın kullanılan belirli sayıda nesnelerin adlarını bilirler.
|
4) Bu dersi alan öğrenciler, sayıların, alfabenin, kişi/yer/eşyaların özelliklerinin, ülke ve milliyetlerin, mesleklerin, aile ilişkilerinin, zaman ifadelerinin, yiyecek-içeceklerin, geçmiş yaşantıların anlatımında kullanılan İngilizce sözcükleri bilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Dinleme becerisiyle yaygın kullanılan kelimeleri fark eder ve temel düzeyde konuşulanları anlar.
|
2) Bu dersi alan öğrenciler, isim, zamir, sıfat, zarf, eylemlerin cümlede nasıl kullanacakları hakkında bilgi sahibidirler.
|
3) Bu dersi alan öğrenciler, geçmiş zamana ait yapıları bilir, geçmiş yaşantılardan bahsedebilir.
|
4) Bu dersi alan öğrenciler, kendi ülkelerin, uyruklarını ve dillerini tanıyıp söyleyebilirler ve başkalarına uyruklarını sorabilirler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Belli ve bir seviyeye geldikten sonra kendi çalışmalarıyla seviyesini ilerletebilir.
|
2) Bu dersi alan öğrenciler, belli bir seviyeye geldikten sonra kendi çalışmalarıyla seviyesini ilerletebilir.
|
3) Avrupa Dil Portfolyosunda tanımlı A1 düzeyi kelime bilgisine sahiptirler.
|
4) Bu dersi alan öğrenciler, dinleme becerisiyle yaygın kullanılan kelimeleri fark eder ve A1 düzeyde diyalogları anlar.
|
5) Alanındaki temel kavramları keşfeder.
|
6) Bu dersi alan öğrenciler, isim cümlelerine ('to be' kullanılan), geniş zamana ve geçmiş zamana ait cümle yapılarını bilirler.
|
7) Temel düzeyde okuyabilir, yazabilir ve dinlediğini anlayabilir.
|
8) Bu dersi alan öğrenciler, sayıların, alfabenin, kişi/yer/eşyaların özelliklerinin, ülke ve milliyetlerin, mesleklerin, aile ilişkilerinin, zaman ifadelerinin, yiyecek-içeceklerin, geçmiş yaşantıların anlatımında kullanılan İngilizce sözcükleri bilir.
|
9) Bu dersi alan öğrenciler, basit talimatları, telefon konuşmalarını, kişisel detayları yazılı ve sözlü olarak takip edebilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Introduction of the Course Materials |
|
|
2) |
Kendini sınıfa tanıtma, sayılar 0- 100, alfabe ve yazım, be: I/you/ he/she/it, uluslararası İngilizce ve sınıf dili. |
- National Geographic Reflect 1 R&W
-sparkonline.com
|
My English Lab |
3) |
Geniş zaman: be, bu/şu, bunlar/şunlar, iyelik yapıları, ülkeler ve uyruklar, nesneler. |
- National Geographic Reflect 1 R&W
-sparkonline.com
|
My English Lab |
4) |
Turistik yerler, yapılan aktiviteler ile ilgili konuşma, istekte bulunma, günlük rutinin ve meslekler hakkında konuşma. |
- National Geographic Reflect 1 R&W
-sparkonline.com
|
My English Lab |
5) |
Bilgi alma, saatler. |
- National Geographic Reflect 1 R&W
-sparkonline.com
|
My English Lab |
6) |
Aile, have/has got, sıklık bildiren zarflar, karakter. |
- National Geographic Reflect 1 R&W
-sparkonline.com
|
My English Lab |
7) |
Zaman ifadeleri, etkinlik ayarlama. |
- National Geographic Reflect 1 R&W
-sparkonline.com
|
My English Lab |
8) |
ARASINAV |
|
|
9) |
There is/are, odalar ve mobilya, edatlar, şehirdeki yerler, can; ihtimal & yetenek. |
- National Geographic Reflect 1 R&W
-sparkonline.com
|
My English Lab |
10) |
Alışveriş, bir mağazada muhabbet etmek.
|
- National Geographic Reflect 1 R&W
-sparkonline.com
|
My English Lab |
11) |
Sayılabilir ve sayılamaz isimler, isimler, how much/many; niceleyiciler– konteynerler. |
- National Geographic Reflect 1 R&W
-sparkonline.com
|
My English Lab |
12) |
Bir restoranda sipariş verme. |
- National Geographic Reflect 1 R&W
-sparkonline.com
|
My English Lab |
13) |
Geçmiş zaman(was/were), geçmiş zaman(düzenli fiiller) |
- National Geographic Reflect 1 R&W
-sparkonline.com
|
My English Lab |
14) |
Geçmiş zaman(düzensiz fiiller). |
- National Geographic Reflect 1 R&W
-sparkonline.com
|
My English Lab |
15) |
Tekrar: - National Geographic Reflect 1 R&W
-sparkonline.com |
- National Geographic Reflect 1 R&W
-sparkonline.com
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İletişim bilimleri, İletişim tasarımı ve iletişim tasarımının ilintili olduğu beşeri ve toplumsal bilimler alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri eşgüdümlü olarak kullanır. |
|
|
1.1 İletişim ve Tasarımı’nın temel olgularını, kuramlarını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini kullanır. |
|
|
1.2 Teknolojik gelişmeler ve bu gelişmelere buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel üretim ve algılama biçimlerini yorumlar. |
|
|
1.3 Çağdaş sanat pratiklerini tartışır. |
|
|
1.4 İletişim ve tasarım alanında kavram geliştirir. |
|
2) |
İletişim, tasarım, sanat, toplum ve birey arasındaki ilişkinin yapısı ile yönünü saptayabilir. |
|
|
2.1 Tasarımsal düşünme metodlarını kullanır. |
|
|
2.2 Görsel iletişim sorunlarına yaratıcı çözüm türetir. |
|
|
2.3 Tasarımda görme ve şekillendirmeye ilişkin yeni formlar ve biçimler geliştirir. |
|
|
2.4 Birbirinden farklı endüstriyel ve sanatsal üretim tekniklerini bir araya getirir. |
|
3) |
İletişim tasarımı alanında proje döngüsünü tasarlar. |
|
|
3.1 Çoklu-ortamda bütüncül iletişim ve tasarım için strateji geliştirebilir. |
|
|
3.2 Yaratıcı fikirlerini çoklu-ortam uygulamalarına uyarlayabilir. |
|
|
3.3 Geleneksel ve yeni medya ortamlarında görsel tasarım ve içerik çalışmaları uygulayabilir. |
|
|
3.4 Proje sürecinde sanatın ve tasarımın görsel dilini estetik duyarlılıkla tasarımlarına uyarlar. |
|
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
5 |
|
5.1 İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
5 |
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
3 |
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
5 |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16 |
2 |
32 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
6 |
1 |
6 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
94 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
1 |
2 |
Ara Sınavlar |
1 |
1 |
1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
4 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
98 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |