ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI İletişim ve TasarımıSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

İLETİŞİM VE TASARIMI LİSANS PROGRAMI

Kazanılan Yeterlilik
Program Süresi (Yıl)
Toplam AKTS Kredisi
Öğretim Şekli
Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı


Lisans Derecesi


4


240


Örgün
  • TYÇ Yeterlilik Türü: Lisans
  • TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011): 6. Düzey
  • QF-EHEA: 1. Düzey
  • Yönelim: Akademik
  • Sınıflandırma (ISCED 2013): Temel Öğrenme Alanı:21,22
  • Kategori: Ana Yeterlilik

GENEL BİLGİ

İletişim sektörü Türkiye’de ve dünyada, dijital dönüşümlere paralel olarak ortaya çıkan yeni mecraların etkisiyle sürekli bir büyüme ve değişim içindedir. Akademik çalışmaların da odaklandığı bilgisayar ve iletişim sektöründeki gelişim ve değişimler, bireysel ve toplumsal yaşam üzerinde de önemli daha önce görülmemiş derecede etkili değişimlere neden olmuştur. Günümüzde televizyon, radyo, gazete gibi geleneksel kitle iletişimi mecraları, teknolojik gelişmelerle birlikte dijital platformlara kaymakta, sayısal ve analog yapılar bütünleşmiş biçimde birlikte çalışmaktadır. İletişim sektörünün dönüşen bu yapısı, iletişimcilerin özellikle dijital alanlardaki bilgi ve uzmanlığını zorunlu kılmaktadır.

İletişim ve Tasarımı Bölümü, sosyolojik, ekonomik ve teknolojik dönüşümlerin iç içe geçtiği sayısal dünyada, yaşanan gelişmelere uyum sağlayarak varlıklarını sürdürmek isteyen kurumların ve yayıncılık kuruluşlarının ihtiyaç duyduğu desteği, hedef kitleleriyle dijital ve geleneksel platformlarda doğru iletişim kurma ve iletişim sürecini yönetme becerilerini kazandıracak, iletişim alanının da gelişimine katkıda bulunmayı sağlayacak bir eğitim içeriği üzerine yapılandırılmıştır.

Bölümün eğitim anlayışı, çalıştıkları alana katkı sağlayan, söz konusu değişim ve dönüşümleri takip etme ve yönetme bilinci ve becerisine sahip, yenilikçi yaklaşımı benimseyen, dijital platformlarda söz sahibi, entelektüel konularda kendini geliştirme farkındalığına sahip, iş ahlakı ve etik konularda bilinçli, içinde bulunduğu topluma, ülkesine katkı sağlayacak anlayışa sahip bireyler yetiştirmek üzerine kuruludur. İletişim ve Tasarımı Bölümü, geleneksel ve dijital iletişim platformlarında başarılı görsel ve içerik çalışmaları yürütecek, geliştirecek, yönetecek; işletmeler bünyesinde iletişim stratejilerine yön verecek yenilikçi yaklaşıma sahip adayları kuram ve uygulama boyutunda yetkinleştirerek akademik dünyaya ve iş dünyasına kazandırmayı amaçlamaktadır.

Program hakkında daha fazla bilgi için lütfen tıklayınız.